Gå til innhold

Bulimi og diaré?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan ha bulimi. Før når jeg ikke gikk på medisiner hadde jeg sulteperioder men spiste av og til. Var slank. Nå når jeg går på medisiner har jeg overspist i stedet og blitt overvektig. Har i det siste lagt mye på meg og fått panikk.

For et halvår siden begynte jeg å utvikle forstoppelse. Legen sier jeg er frisk ifølge blodprøver og avføringsprøve, men jeg har vært veldig bekymret for alvorlige sykdommer. Jeg fikk bare beskjed om å bruke lactulose, så mye som jeg trengte.

Føler meg ikke tatt på alvor. Vært innom tre leger som sier det samme.

Problemet er at lactulose ikke funker før jeg har tatt mer enn vanlig dosering. Er dette farlig? Legen sier det er ok, som sagt.

Nå har jeg holdt på slik i flere måneder med diaré hver gang jeg har tatt lactulose. Nesten daglig. Redd det har ødelagt fordøyelsen.

Men lurer også på om jeg har en sf? Er nå besatt av å bli slank igjen, og bruker mye lactulose og vanlig dosering xenical. Sambo kommenterer at jeg har blitt blek i kinna. Skal til legen i morra men vet ikke om jeg tør fortelle da jeg skammer meg veldig mye over dette.

Håper på ikke fordømmende svar.

Begynner også å lure på om medisinene jeg tar ikke blir ordentlig tatt opp da jeg siste dagene etter å ha begynt med xenical også, har vært slapp og full av angst.

Jeg klarer ikke være feit. Føler folk fordømmer meg og ser ned på meg. Er derfor laangt nede og skammer meg over meg selv, tør nesten ikke være ute blant folk lenger.

Anonymous poster hash: b6eea...089

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan ha bulimi. Før når jeg ikke gikk på medisiner hadde jeg sulteperioder men spiste av og til. Var slank. Nå når jeg går på medisiner har jeg overspist i stedet og blitt overvektig. Har i det siste lagt mye på meg og fått panikk.

For et halvår siden begynte jeg å utvikle forstoppelse. Legen sier jeg er frisk ifølge blodprøver og avføringsprøve, men jeg har vært veldig bekymret for alvorlige sykdommer. Jeg fikk bare beskjed om å bruke lactulose, så mye som jeg trengte.

Føler meg ikke tatt på alvor. Vært innom tre leger som sier det samme.

Problemet er at lactulose ikke funker før jeg har tatt mer enn vanlig dosering. Er dette farlig? Legen sier det er ok, som sagt.

Nå har jeg holdt på slik i flere måneder med diaré hver gang jeg har tatt lactulose. Nesten daglig. Redd det har ødelagt fordøyelsen.

Men lurer også på om jeg har en sf? Er nå besatt av å bli slank igjen, og bruker mye lactulose og vanlig dosering xenical. Sambo kommenterer at jeg har blitt blek i kinna. Skal til legen i morra men vet ikke om jeg tør fortelle da jeg skammer meg veldig mye over dette.

Håper på ikke fordømmende svar.

Begynner også å lure på om medisinene jeg tar ikke blir ordentlig tatt opp da jeg siste dagene etter å ha begynt med xenical også, har vært slapp og full av angst.

Jeg klarer ikke være feit. Føler folk fordømmer meg og ser ned på meg. Er derfor laangt nede og skammer meg over meg selv, tør nesten ikke være ute blant folk lenger.

Anonymous poster hash: b6eea...089

Får du diaré av Lactulose, så tar du for mye. Lactulose ødelegger ikke fordøyelsen. Det er bare å ta mindre og problemet med diaré er løst. Alt det andre du lurer på kan jeg ikke svare deg på. 

Gjest gjesteleser
Skrevet

Har du fått Xenical av legen? Hva er din BMI, og hvor mye Xenical tar du? Det er vanlig å få bivirkninger i form av diare om man spiser fettrik kost samtidig som man bruker Xenical, det gjør jo at en stor del av fettet du spiser ikke tas opp i tarmen.

Ang forstoppelse: er du fysisk aktiv? Nok vann, fiberrikt kosthold og nok fysisk aktivitet er veldig viktig for tarmfunksjonen. Om du er mye stillesittende til vanlig vil det selvsagt påvirke tarmen, jo mer du er i bevegelse jo bedre. Tøy og bøy, beveg deg så du er god og svett, spensthopp/hoppetau er supre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...