Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-- men er redd jeg kommer til å gjøre det. Når jeg tenker over det og psykolog sier jeg er såå underdiagnostisert tipper jeg hun i neste om gang sier jeg er full av personlighetsforstyrrelset . Da gir jeg opp. Orker ikke mer motstand og følelse av å ikke bli forstått. Droppet fastlege i dag- hva skal han tro?! Jeg skjemmes :(( Lurer på om jeg må forsøke å få en jobb, kanskje noe jeg er overkvalifisert til. I lokalsamf har jeg ikke fått jobb i det siste, min teori er at de synes jeg ikke er " sosial " nok - ganske trist igrunn .. Har egentlig en del å gi :(( men er jeg et slikt menneske m de reaksjonsmåter osykolog tror tenker jeg at jeg får som fortjent :(( Kjenner meg sååå lei meg og konstant i tenkeboksen , ubehagelig å føle seg slem - er ikke slem:((!!! Gikk tur i morgest.. Selvfølgelig møtte jeg hun som ikke ansette meg , hun kom ut døra på veg til jobb.. Jeg klarte ikke annet enn å se bort.. Jeg fortalte på intervju eg var gått på en smell og hadde vært sykemeldt et års tid. Jeg sa det var psykisk og at jeg hadde kommet til er punkt hvor jeg måtte søke råd for å komme videre.Tanken på at hun vet dette synes jeg er vemmelig.. Hvem sier hun det til? Og dessuten er hun mor til en av min datters klassekamerater .. Jeg vil se henne ofte.. På foreldremøter og andre skolearrangenment. Synes det er så ydmykende og følet meg så fæl . Kjenner ikke jeg har noen støtte ( jo noen bryr seg litt her).. - føler beina er slått under meg og vet ikke i hvilken retning jeg skal satse. Tanken på å melde meg til nav vekker kvalme i meg.. Heller jobbe.. Kanskje jeg skulle prøve å pendle litt( men kjører jo ikke bil, fikk svevefølelse da jeg prøvde å ta lappen. Min mor mente dessuten at jeg sikkert ikke var egnet for bilkjøring .. Kunne komme til å kjøre på noen..).. Kunne skrive et brev til psykolog el enhetsleder å gjøre rede for hvordan jeg tenker rundt deres diagnosering , vet bare ikke om det har noen hensikt.. Bedt min bror skrive noen linjer om hvorfor han mener jeg ikke er emosjonelt ustabil.. Vet jo ikke om han gidder.. Vi er nære, men han har mye å gjøre og beskylder meg for å være selvopptatt. Mener jeg må løfte blikket og se å komme meg i jobb..:/ jeg tror isolasjon er usunt , jeg og -men klarer ikke å være så hjelpesløs at jeg bet nav om hjelp til noe. Tror jeg må be om arb ledighetstrygd, så får vi se om det dukker opp vedtak på det om en måned el to.. Bare jeg slipper å omgås disse vesnene .. Krever de det må jeg be fastlege sykemelde meg tror jeg..Mannen må i banken å trygle om nåde.. Regninger i kø.. Er visst udugelig når jeh ikke bidrar.. Det er jo sant.. Snart skolestart og barna vil ha nye klær , sko osv..

Endret av En namnlaus
  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

9

• DexterMorgan

8

• slabbedask

7

• Loft

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bare jeg slipper å omgås disse vesnene...

Nå synes jeg det er lite utvikling her, så jeg benytter anledningen til å gjenta ett av mine tidligere svar:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/400000-underdiagnostisert/page-1#entry3555178

Jeg hadde svelget mye stolthet med kamelsaus for å unngå å kjøre familieøkonomien i grøfta.  Det er lite voksent og ganske ego å unnlate å ta tak i den biten. 

Skrevet

Ja. Går an å melde seg ledig pr nett , takk & pris. Men en heftig æffære av dokumentasjon og annet " drit"må også til.. Ah , en prøvelse .. Og blir vel ikke rare slantene.. Skal gjøre det i dag , med mannens hjelp. Han synes og diagnosesetting av meg har gått for langt ..

Skrevet

Ja. Går an å melde seg ledig pr nett , takk & pris. Men en heftig æffære av dokumentasjon og annet " drit"må også til.. Ah , en prøvelse .. Og blir vel ikke rare slantene.. Skal gjøre det i dag , med mannens hjelp. Han synes og diagnosesetting av meg har gått for langt ..

"Blir vel ikke rare slantene", det høres ut som dere "driter" penger. Du er ikke den eneste som har måttet gå på NAV, hva er det som gjør at du er så spesiell at du ikke kan nedverdige deg det?

Skrevet (endret)

Jeg er ikke spesiell el bedre enn andre.. Bare ikke helt min stil ...!!!!!! Kommer fra en familie m skyhøg arbeidsmoral .. Føler meg fortapt- men slipper jeg å se noen nav saksbehandler skal jeg vel overleve nederlaget. Ja , er ikke alene , vet det. Synes bare at livet er urett ferdig :(((((((( Men det er vel en av de harde realiteter som noen får smake mer av enn andre. PS er i et svært bittert og svart humør i dag, var så gyselig å møte hun jeg var på jobbintervju til i morgest :(( jeg er sikkert er fordømt egotripp og et sant helvete ..kanskje har samfunnet det bedre uten ? Lenge leve janteloven... Burde tvinge meg til å spille Prøysens Graset er grønt for alle nå ..

Endret av En namnlaus
DexterMorgan
Skrevet

Mannen må i banken å trygle om nåde.. Regninger i kø.. Er visst udugelig når jeh ikke bidrar.. Det er jo sant.. Snart skolestart og barna vil ha nye klær , sko osv..

Kom deg til nav og forklar situasjonen så vil de hjelpe deg, det er derfor vi betale skatt vettu, er ikke noen skam.

Skrevet

Kom deg til nav og forklar situasjonen så vil de hjelpe deg, det er derfor vi betale skatt vettu, er ikke noen skam.

trenger ikke forklare noe håper jeg.. Melder meg som arbeidssøker..Klynk
DexterMorgan
Skrevet

Næh for dagpenger gjør du vel ikke det, men det kan vel hende du trenger (har behov)  for noe me r oppfølging fra NAV enn bare dagpenger for å komme tilbake i jobb men det er jo helt opp til deg å bestemme da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke spesiell el bedre enn andre.. Bare ikke helt min stil ...!!!!!! Kommer fra en familie m skyhøg arbeidsmoral .. 

Du har ikke jobbet på et par år så jeg frostår ikke påroblemmt-.et

Anonymous poster hash: c2315...d90

AnonymBruker
Skrevet

Vær oppmerksom på at for å få dagpenger må du være reell arbeidssøker:

• Være arbeidsfør 
  • Være tilgjengelig og raskt kunne ta stilling til tilbud om arbeid eller tiltak, og kunne tiltre på kort varsel.
  • Som hovedregel være villig til å ta ethvert arbeid hvor som helst i Norge. Du kan ikke stille krav til arbeidssted eller type arbeid, slik at det blir vanskelig å skaffe arbeid.
  • Selv aktivt søke arbeid. NAV kan kreve at du dokumenterer avtalt jobbsøkingsaktivitet.
  • Holde CV-en din oppdatert på nav.no

Tror det er bedre for deg å søke om AAP.

DexterMorgan
Skrevet

• Som hovedregel være villig til å ta ethvert arbeid hvor som helst i Norge. Du kan ikke stille krav til arbeidssted eller type arbeid, slik at det blir vanskelig å skaffe arbeid.

Det der hørtes merkelig ut, er det slik fortsatt eller er det en gammel regel som er blitt borte nå?

Skrevet

Det der hørtes merkelig ut, er det slik fortsatt eller er det en gammel regel som er blitt borte nå?

Slik er det fortsatt. Leste nettopp om en 59-åring fra hedmarken som mistet jobben på en trevarefabrikk. NAV mente kan kunne flytte til Tromsø og begynne som pizzabud!

Skrevet

Du skal ikke la deg behandle av "hvem som helst" og er ufin mot psykologen som skal hjelpe deg, du skal ha deg frabedt diagnoser du ikke liker, du skal ikke nedlate deg til å snakke med NAV-ansatte og du er egentlig for god for dagpenger. Du risikerer å kjøre familiens økonomi i grøfta, og så sitter du her og bryr deg mest om fasade og hva andre måtte mene om deg? Du må våkne opp og det litt brennkvikt. Godta at du er syk og la dem finne ut hva som egentlig feiler deg så du kan få hjelp. Du har jo en familie å tenke på.

Skrevet

Jeg er ikke spesiell el bedre enn andre.. Bare ikke helt min stil ...!!!!!! Kommer fra en familie m skyhøg arbeidsmoral .. Føler meg fortapt- men slipper jeg å se noen nav saksbehandler skal jeg vel overleve nederlaget. Ja , er ikke alene , vet det. Synes bare at livet er urett ferdig :(((((((( Men det er vel en av de harde realiteter som noen får smake mer av enn andre. PS er i et svært bittert og svart humør i dag, var så gyselig å møte hun jeg var på jobbintervju til i morgest :(( jeg er sikkert er fordømt egotripp og et sant helvete ..kanskje har samfunnet det bedre uten ? Lenge leve janteloven... Burde tvinge meg til å spille Prøysens Graset er grønt for alle nå ..

Din stil er å tvinge mannen din til å gå i banken og trygle om nåde fordi dere ikke har penger til å betale regninger?

Når du melder deg på nett hos NAV, får du sannsynligvis en innkalling til ett møte der dere snakker om din situasjon, og hvordan NAV kan hjelpe deg.

(Den gangen jeg gjorde det tok jeg med meg epikrisen som psykologen jeg hadde sluttet hos, hadde sendt til legen min med kopi til meg, der det i korte trekk sto at jeg var umoden og nok ikke ville klare å få meg arbeid uten hjelp fra NAV. Jeg fikk veldig god hjelp (til og med dagpenger utbetalt før jeg egentlig hadde rett på det). Lite, men forsiktig press og mye oppfølging i ett år før jeg klarte meg selv, mot at jeg gikk til legen min igjen og tok imot hjelp. 

DexterMorgan
Skrevet

Slik er det fortsatt. Leste nettopp om en 59-åring fra hedmarken som mistet jobben på en trevarefabrikk. NAV mente kan kunne flytte til Tromsø og begynne som pizzabud!

*LOL*

stjernestøv
Skrevet

Oh my god, virkelig? Nav er jo helt på trynet!

Skrevet (endret)

Vær oppmerksom på at for å få dagpenger må du være reell arbeidssøker:

• Være arbeidsfør
  • Være tilgjengelig og raskt kunne ta stilling til tilbud om arbeid eller tiltak, og kunne tiltre på kort varsel.
  • Selv aktivt søke arbeid. NAV kan kreve at du dokumenterer avtalt jobbsøkingsaktivitet.
  • Holde CV-en din oppdatert på nav.no
Tror det er bedre for deg å søke om AAP.

takk for mistilliten . Endret av En namnlaus
AnonymBruker
Skrevet

takk for mistilliten .

Dette er NAVs regler. Hva slags mistillit snakker du om?

Anonymous poster hash: ec180...208

stjernestøv
Skrevet

takk for mistilliten .

Du må ikke ta alt i verste mening, folk prøver å hjelpe deg :) Og det beste for deg nå hadde sikkert vært AAP, det er bare realtistisk.

Skrevet

Din stil er å tvinge mannen din til å gå i banken og trygle om nåde fordi dere ikke har penger til å betale regninger?

Når du melder deg på nett hos NAV, får du sannsynligvis en innkalling til ett møte der dere snakker om din situasjon, og hvordan NAV kan hjelpe deg.

(Den gangen jeg gjorde det tok jeg med meg epikrisen som psykologen jeg hadde sluttet hos, hadde sendt til legen min med kopi til meg, der det i korte trekk sto at jeg var umoden og nok ikke ville klare å få meg arbeid uten hjelp fra NAV. Jeg fikk veldig god hjelp (til og med dagpenger utbetalt før jeg egentlig hadde rett på det). Lite, men forsiktig press og mye oppfølging i ett år før jeg klarte meg selv, mot at jeg gikk til legen min igjen og tok imot hjelp.

Høres ut son du har møtt en ok saksbehandler.. Jeg vil ikke til nav .. Jeg stusset når jeg gikk inn på min side nå.. Har de registrert meg.. Jeg kunne bare klikke på , så var ledigheten sendt .. Kanskje registrerte de meg i forbindelse m avslag arb avklaring. Er ikke det min jobb for svingende ?Et ikke min stil å sende mannen i banken på det viset , au- derfor nedlater jeg meg til å søke blodpenger fra nav :(((
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...