Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bidratt i den kassa jeg og må vite ;)

Men da skjønner jeg enda mindre av hvorfor det skal være så vanskelig å ta imot når du vitterlig trenger det? :)

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

9

• DexterMorgan

8

• slabbedask

7

• Loft

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det burde du, kjenner til flere folk som er missfornøyd. Men min saksbehandler der var grei og behandlet meg fin, men etter det andre forteller er det et rart system. Jeg fant ut at barnevernet og bup led av paranoide vrangforestillinger, de innbillte seg alt mulig som ikke var overens med virkeligheten.

gidder ikke sløse bort tid på dem, men noen burde.. Skal se om jeg kan linke til en artikkel som drøfter Navs menneskesyn. Er klar over jeg er unyansert nå, men klarer ikke mobilisere velvilje til denne " instansen ":(
AnonymBruker
Skrevet

ja - lurer på om jeg burde skrevet et avisinnlegg til ..

For å klage på NAV når du ikke ønsker å ha kontakt med dem?

Anonymous poster hash: ec180...208

AnonymBruker
Skrevet

gidder ikke sløse bort tid på dem, men noen burde.. Skal se om jeg kan linke til en artikkel som drøfter Navs menneskesyn. Er klar over jeg er unyansert nå, men klarer ikke mobilisere velvilje til denne " instansen ":(

Du burde heller studere ditt egen menneskesyn, ikke minst mennesker med pf-diagnoser.

DexterMorgan
Skrevet

Nav har behandlet meg bra selv om jeg har vært en "slem/vanskelig" kunde. tror nok de fleste som jobber der gjør så godt de kan innenfor regelverket

stjernestøv
Skrevet

Skjønner, jeg har fått merke hvor paranoid systemet er, spesielt skolene. Det må jeg nesten kalle psykose, sykt var det.

Skrevet

Jeg er ikke ufin mot psykolog generelt !! Ok med diagnose , men vil ikke bli feilbehandlet !!! Jeg vil beholde en vis andel verdighet og respekt for meg selv midt oppi fortapelsen , men ikke lett ..

Nei, jeg forstår det, men du må jo samarbeide så hun får en mulighet til å komme til bunns i hva som egentlig er problemet. Sånn som du holder på er det forståelig at hun mistenker det du ikke vil ha. Ro ned, prøv å stole på henne, slutt med slik utagering og la henne få en sjanse til å se hvem du egentlig er. Om du nå i verste fall ender opp med en pf-diagnose er det vel egentlig greit at det kommer fram så du kan få hjelpen du trenger? Du er jo den du er uansett, og du har de problemene du har samme hva diagnosen heter.

Skrevet

Du burde heller studere ditt egen menneskesyn, ikke minst mennesker med pf-diagnoser.

der fikk jeg den! Ja mitt syn på egen sykelighet er muligens litt lite tolerant - andre kan være så syke og forstyrret de vil og jeg tolererer dem
Skrevet

Nav har behandlet meg bra selv om jeg har vært en "slem/vanskelig" kunde. tror nok de fleste som jobber der gjør så godt de kan innenfor regelverket

ja stakkars folk - og mange forakter dem
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange har litt for høye forventninger til hva man har krav på fra NAV.Og så blir de frustrerte når regelverket ikke går i deres favør.

Skrevet

Bra du tar tak i dette med NAV, selv om du helt klart oppfyller - og fortjener - AAP heller enn dagpenger. Vit at vi er mange som har (overraskende!) positive erfaringer med veiledere på NAV (ja, det er faktisk dét de heter nå, noe som skal synliggjøre deres rolle ovenfor brukerene), om du ender opp med å måtte/ville forholde deg til dem etterhvert.

Skrevet

1) Nav gjør folk syke - kronikk i Dagbladet fra 2012

Skrevet

Nå er du i gang igjen. Du mobiliserer all din energi på utbrodere alle mulige slags negative ting du har rukket å tenke eller å lese om nav. Alternativet ville være å tåle det ubehaget det medfører å måtte forholde seg til nav uten å lage så mye sirkus ut av det.

Du blir sur fordi psykologen din antyder personlighetsmessige vansker, men du sørger for å leve opp til alle mulige "prediksjoner" mht uhensiktsmessige måter å forholde deg til omgivelsene på (f.eks. som å unnlate å møte opp hos fastlegen i dag, dyrke din motvilje mot nav, planlegge skriftlig støtte fra din bror om at du ikke har pf. osv. osv. ).

Skrevet

Gjør mange det? Jeg kjenner til at mange kan være kritiske, oppgitte, ønske bedre service etc mht NAVs ansatte, men jeg oppfatter det virkelig ikke vanlig å forakte NAVs veiledere.

Skrevet

Nå er du i gang igjen. Du mobiliserer all din energi på utbrodere alle mulige slags negative ting du har rukket å tenke eller å lese om nav. Alternativet ville være å tåle det ubehaget det medfører å måtte forholde seg til nav uten å lage så mye sirkus ut av det.

Du blir sur fordi psykologen din antyder personlighetsmessige vansker, men du sørger for å leve opp til alle mulige "prediksjoner" mht uhensiktsmessige måter å forholde deg til omgivelsene på (f.eks. som å unnlate å møte opp hos fastlegen i dag, dyrke din motvilje mot nav, planlegge skriftlig støtte fra din bror om at du ikke har pf. osv. osv. ).

Frosken : ditt svar her styrker min følelse av å være i saksa , hva hadde jeg hos fastlege å gjøre:(( kjente meg ikke klar nok i hjernebarken til å forsøke å fortelle hvordan jeg synes ting har utviklet seg til rene helvete. Hvorfor skulle jeg ikke søke støtte fra bror.. Han har ikke svart på min fortvilte tekstmelding ., vil ikke ha noe med " dette" å gjøre tror jeg., synes nok jeg er et freak , men var enig i at diagnostikken er drøy..,!!!! Det gir renselse å dyrke motvilje mot nav , jeg hater den " instansen ". Min motstand & fortvilelse bruker du nå mot meg Frosken, dette hadde jeg ikke helt ventet meg fra deg. Men ok , ditt perspektiv på meg.
AnonymBruker
Skrevet

Det gir renselse å dyrke motvilje mot nav , jeg hater den " instansen ".

Basert på hva? Én artikkel i Dagbla?

Skrevet

Det gir renselse å dyrke motvilje mot nav , jeg hater den "instansen".

Men det gir ikke rare inntekten, eller hva?

Er det så innmari stor forskjell på å være sykemeldt og gå på AAP eller noe annet som administreres av NAV?  Hvor tror du sykepengene (eller barnetrygden eller pensjonen) kommer fra?

Skrevet

Frosken : ditt svar her styrker min følelse av å være i saksa , hva hadde jeg hos fastlege å gjøre:(( kjente meg ikke klar nok i hjernebarken til å forsøke å fortelle hvordan jeg synes ting har utviklet seg til rene helvete. Hvorfor skulle jeg ikke søke støtte fra bror.. Han har ikke svart på min fortvilte tekstmelding ., vil ikke ha noe med " dette" å gjøre tror jeg., synes nok jeg er et freak , men var enig i at diagnostikken er drøy..,!!!! Det gir renselse å dyrke motvilje mot nav , jeg hater den " instansen ". Min motstand & fortvilelse bruker du nå mot meg Frosken, dette hadde jeg ikke helt ventet meg fra deg. Men ok , ditt perspektiv på meg.

Jeg ser på denne dyrkingen av motviljen mot nav som nok en form for utagering fra din side. Men utagering oppleves jo som lettende (rensende), så det er vel derfor du holder på slik.

Skrevet

Gjør mange det? Jeg kjenner til at mange kan være kritiske, oppgitte, ønske bedre service etc mht NAVs ansatte, men jeg oppfatter det virkelig ikke vanlig å forakte NAVs veiledere.

det var synsing ...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...