Gå til innhold

NAV-sjef vitset om uføretrygdede

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes to typer mennesker; de som morer seg på de svakestes bekostning, og de som ikke gjør det.

Jeg skjemmes på vegne av de første og er desto mer takknemlig for de siste. Sistnevnte er åpenbart de som passer best i diverse (ledende) posisjoner i NAV. Realitetene er ikke perfekt, så fra tid til annen må man desverre ta til takke med det man får.

Hvor er Like-knappen?

Anonymous poster hash: 2b1f8...72e

Skrevet

Hvor er Like-knappen?

Anonymous poster hash: 2b1f8...72e

Men er det ikke forskjell på en vits og personlig angrep.  Hvem har ikke ledd av svenskevitser en gang i livet.  Ser ikke ned på svenskene likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke forskjell på en vits og personlig angrep.  Hvem har ikke ledd av svenskevitser en gang i livet.  Ser ikke ned på svenskene likevel.

Det er alvorlig at de NAV-ansatte latterliggjør klientene sine.

Anonymous poster hash: a7af9...471

Skrevet (endret)

Det er alvorlig at de NAV-ansatte latterliggjør klientene sine.

De gikk ikke selv ut i offentligheten med det.  Det var beregnet på en intern vits.  Jeg liker mindre når det vitses om sårbare enkeltpersoner.  

Internt tror jeg det foregår mye som vi ikke vet.

Endret av eller
AnonymBruker
Skrevet

De gikk ikke selv ut i offentligheten med det.  Det var beregnet på en intern vits.  Jeg liker mindre når det vitses om sårbare enkeltpersoner.  

Syntes uansett det er uproffesjonelt gjort å latterliggjøre klienter på den måten, uansett om det bare er internt. Det sier litt om hva slags holdninger NAV-ansatte har til de uføre.

Skrevet

Syntes uansett det er uproffesjonelt gjort å latterliggjøre klienter på den måten, uansett om det bare er internt. Det sier litt om hva slags holdninger NAV-ansatte har til de uføre.

Leste du det jeg skrev om svenskevitser? Selv om vi lo av svenskevitser så så vi ikke ned på svenskene.  I hvert fall gjorde ikke jeg det. 

Hvis det skal kalles uproffesjonelt så tror jeg det er mye uproffesjonelt i mange yrker.  Også innen helsevesenet.

AnonymBruker
Skrevet

Leste du det jeg skrev om svenskevitser? Selv om vi lo av svenskevitser så så vi ikke ned på svenskene.  I hvert fall gjorde ikke jeg det. 

Her snakker vi ikke om hvem som helt, men folk som jobber med disse klientene til daglig. 

Skrevet

Her snakker vi ikke om hvem som helt, men folk som jobber med disse klientene til daglig. 

Hva med helsevesenet da? Tror du ikke de på bakrommet kan snakke og le litt av pussige episoder de har hatt med pasienter, selv om de ikke nevner navn? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med helsevesenet da? Tror du ikke de på bakrommet kan snakke og le litt av pussige episoder de har hatt med pasienter, selv om de ikke nevner navn? 

Det blir ikke det samme som at sjefen sender ut hetsemail til samtlige ansatte.

Skrevet

Det blir ikke det samme som at sjefen sender ut hetsemail til samtlige ansatte.

Trist hvis du oppfatter det slik.  Jeg ser det kun som en vits, og klarer ikke å ta det personlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Trist hvis du oppfatter det slik.  Jeg ser det kun som en vits, og klarer ikke å ta det personlig. 

Jeg tolker det som et uttrykk for NAV-ansatte holdninger til uføre. Og en sjef som ikke er sitt ansvar verdig.

Skrevet

Jeg tolker det som et uttrykk for NAV-ansatte holdninger til uføre. Og en sjef som ikke er sitt ansvar verdig.

Jeg er normalt veldig sårbar, men dette går ikke inn på meg i hele tatt.  Jeg klarer ikke å tolke det som om at dette har noe med holdninger til uføre å gjøre. Jeg klarer ikke å tolke som noe annet enn en vits. Men det er litt trist at det er kommet ut offentlig når det er slik at enkelte føler det personlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg lo av vitsen og er selv ufør, men jeg synes ikke denne vitsen hører hjemme i en intern mail hos NAV. Hadde en av de ansatte ledd av den om den ble fortalt på en Pub over en øl så er det noe helt annet. 

Anonymous poster hash: ebdb9...fab

Skrevet

Jeg synes det er en dum vits, men mulig jeg er veldig kresen når det kommer til humor.

Skrevet

At noen kan ta dette personlig, eller som hets er utenfor min fatteevne... Sånn rent bortsett fra at saken er 4 (FIRE) år gammel, og slett ikke aktuell nå - så er dette en typisk vits som går rett inn på en yrkesgruppes arbeidsfelt - ergo er den kanskje litt morsommere for dem og den sendes internt. Det var vel aldri meningen at pressen skulle få fatt i dette, men hva så? Det er en vits for pokker...som i tillegg treffer blink når det det kommer til _noen_ innen NAV-systemet.

Skrevet

Hahaha :)))). Synes denne var morsom jeg, og ja, jeg mottar for tiden uføretrygd :). Galgenhumor er noe ihvertfall jeg lever lenge på. Dette er jo ironi, se det i forhold til alt det negative som skrives om uføretrygdede i avisene. Tror ikke det er ment som et angrep på oss "stakkars" trygdemottakere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...