Gå til innhold

Sexkjøplov til tross – antallet gateprostituerte bare øker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Evaluering av sexkjøploven neste uke - Stortingsflertallet mot:
Frp-politiker: – Vi kan forby til krampa tar oss, prostitusjon blir ikke borte likevel

Et stortingsflertall bestående av Venstre, Høyre og Fremskrittspartiet er sterke motstandere av loven, som gjør det forbudt å kjøpe sex, men ikke å selge det.

– Ja. Den er unødvendig. Det verste er at den fører til at de som prostituerer seg, får en enda verre hverdag. Vi kan forby til krampa tar oss, det blir ikke borte likevel. Jeg tror ikke loven har gjort det enklere for prostituerte, heller tøffere. Vi lager et politisk korrekt lovverk, sier Jan Arild Ellingsen (Frp), som er medlem av Stortingets justiskomité, til ABC Nyheter.

Ifølge Kirkens Bymisjon er det stadig flere gateprostituerte. 

– Vårt inntrykk er at gateprostitusjon bare øker og at den nå er oppe i nesten samme omfang som før loven ble innført.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/08/04/frp-politiker-vi-kan-forby-til-krampa-tar-oss-prostitusjon-blir-ikke-borte

Er Stortinget i ferd med å ta til vettet?

Anonymous poster hash: d9d30...f32

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ifølge Kirkens Bymisjon er det stadig flere gateprostituerte. 

– Vårt inntrykk er at gateprostitusjon bare øker og at den nå er oppe i nesten samme omfang som før loven ble innført.

Argumentet er litt misvisende. Man bør heller spørre seg hva ville skje om forbudet ble fjernet og hva ville skje hvis både kjøp og salg ble forbudt. Kan det tenkes at prostitusjonen økte enda mer hvis dagens forbud ble tatt vekk? Hvis forbudet ble tatt vekk, ville da politiet frigjøre mer ressurser til å ta  menneskehandlere og lykkes bedre med det? Kan det tenkes at prostitusjonen minket hvis både kjøp og salg ble forbudt?

Etter min mening må man velge, enten la både kjøp og salg være lovlig eller kriminalisere begge parter (ikke straff for salg under tvang). Dagens lov er et hån mot prinsippet om likhet for loven.

Anonymous poster hash: 6e5a8...501

DexterMorgan

Hvordan kan det være ulovlig å kjøpe noe man kan få gratis.  Og hvorfor har man lov til å selve varer det er ulovlig å kjøpe? Logikken forsvinner. Nei, lovgivere får tenke litt gjennom lovene før de innfører dem synes jeg

Endret av DexterMorgan

Annonse

AnonymBruker

Mitt inntrykk er at det aldri har vært så mange sexarbeidere (spesielt fra utlandet) langs Karl Johan som etter at denne loven ble innført.....

Når politikerne vil ha nærmest helt åpne grenser, blir resultatet deretter. Siden de ikke vil endre på det, kan man undres på om det er (delvis) fordi de vil svekke sexkjøpsforbudet.

Anonymous poster hash: 6e5a8...501

AnonymBruker

Mitt inntrykk er at det aldri har vært så mange sexarbeidere (spesielt fra utlandet) langs Karl Johan som etter at denne loven ble innført.....

Nettopp. Hadde man har strengere grensekontroll hadde mye av disse problemene forsvunnet av seg selv (i tillegg det blitt slutt på mye annen kriminalitet). Men ingen ting kommer til å skje så lenge politikerne på Stortinget er i lomma på EU-mafian.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...