Gå til innhold

Serumspeil og ventetid på legekontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje har jeg spurt før, men er usikker når det er best å ta medisinen før blodprøve.  Jeg vet det skal være 12 timer + - en halvtime på lithium.  Men det er ikke alltid jeg kommer inn til legen når jeg skal. Og etterpå er det å vente på å få tatt blodprøven.  Det kan fort gå en stund.  Jeg skal sette telefonen på alarm, men er usikker på når det er best å ta kveldsdosen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ta kveldsdosen 12 timer før forventet blodprøvetaking.

Noter i tillegg inntakstidspunkt og prøvetakingstidspunkt og få begge ned på rekvisisjonen.

Skrevet

Ta kveldsdosen 12 timer før forventet blodprøvetaking.

Noter i tillegg inntakstidspunkt og prøvetakingstidspunkt og få begge ned på rekvisisjonen.

Hvis jeg tar den 11 1/2 time før legetimen er jeg innenfor den halvtimen hvis det går raskt og hvis det ikke går mer enn en time fra legetime til prøvetaking. Da har jeg litt å gå på. Tror en halv time etter legetime er den mest forventet tiden, hvis det ikke er større forsinkelser.

Jeg har nevnt det med inntakspunkt før, men har inntrykk av at de ikke ser det så viktig.  Men jeg skal gjøre det igjen.

Skrevet

Gikk det bra?

Det gikk ganske nøyaktig 12 timer imellom :) Da så jeg det ikke nødvendig og nevne for de at de skulle notere inntakspunkt.  Men jeg reagerer litt på at de ikke spør når det skal være så nøyaktig.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...