Gå til innhold

Haster! NHD,Tok tbl, jeg ikke vet om jeg tåler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok ca 4 mg oxycontin fordi jeg delte en 10 tbl depot fordi jeg smerter! Er ikke vant til slike medisiner! Nå leste jeg at d er farlig å dele depot! Hva skal Jeg gjøre? Er jeg i livsfare?

Anonymous poster hash: b193a...a09

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Etter min vurdering er det ganske ufarlig.

AnonymBruker
Skrevet

Etter min vurdering er det ganske ufarlig.

Tusen takk for raskt svar NHD. Like før jeg leste svaret ditt prøvde jeg å spy den opp igjen, fordi jeg leste på nettet at det er farlig....det er nå ca 25 minutter siden jeg tok den og spydde nå...tror du jeg kan ha klart at den ikke blir tatt opp i kroppen. ? Beklager dumme spørsmål, fikk panikk :(

motorPrøysen
Skrevet

Sannsynligvis vil den halve tabletten fortsatt frigjøre oksykodon langsomt, slik den er ment å gjøre, selv om du har delt den i to. Disse tablettene er lagd for å fungere på denne måten. Og om du hadde fått 4 mg rett i blodet ville det fortsatt ikke vært farlig.

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis vil den halve tabletten fortsatt frigjøre oksykodon langsomt, slik den er ment å gjøre, selv om du har delt den i to. Disse tablettene er lagd for å fungere på denne måten. Og om du hadde fått 4 mg rett i blodet ville det fortsatt ikke vært farlig.

Takk for svar motorPrøysen. Det var beroligende. Jeg spydde den kanskje opp igjen da. Men hvis den går i blodet likevel - hvor lang tid tar det før virkning tro? Jeg tok 3-4 mg, delte den litt under halve. Er ikke vant til slike medisiner, så vil den få virining på meg tro tross lav dose?

motorPrøysen
Skrevet

Gitt at den fortsatt fungerer som depot vil du ha maks effekt ca. 3 timer etter inntak.

AnonymBruker
Skrevet

Uff jeg er veldig redd, kjenner meg kvalm nå :(

AnonymBruker
Skrevet

Gitt at den fortsatt fungerer som depot vil du ha maks effekt ca. 3 timer etter inntak.

Ok...men vet dette er et, vel (kanskje umulig?) spørsmål, men hvor fort blir den tatt opp? Er det mulig den kom opp igjen etter jeg spydde, ca 25 minutter? Uff, er nervøs nå, tør ikke sove...

motorPrøysen
Skrevet

Hvis du ikke hadde tatt dette som depot ville du hatt maks effekt etter ca. en time. Sannsynlig vil du merke lite til ingenting av at du har tatt denne tabletten. 4 mg rett i tarmen (ikke depot) er fortsatt en veldig lav dose, under vanlig dosering. Var jeg deg ville jeg ikke ofret dette en tanke.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke hadde tatt dette som depot ville du hatt maks effekt etter ca. en time. Sannsynlig vil du merke lite til ingenting av at du har tatt denne tabletten. 4 mg rett i tarmen (ikke depot) er fortsatt en veldig lav dose, under vanlig dosering. Var jeg deg ville jeg ikke ofret dette en tanke.

Ok, takk igjen for svar, nå ble jeg roligere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...