Omeletten Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Hei! Har sett her at du er litt "forkjemper" for Aurorix. Har nå fått dette av fastlegen da det er det eneste AD jeg tør prøve pga bivirkninger. Har fra før stått på sobril i normale doser i ca 3 år pga panikkangst med agorafobi. Fastlegen min mente at Aurorix ville få meg "opp å gå" da mine plager for det meste er angst for angsten etter utallige år med panikkanfall. Hun sa også at selv om indikasjonen er depresjoner, mente hun at dette også hadde vært for SSRI osv før, og dermed kunne endres med tiden på Aurorix og når det ble mer brukt og erfaringer rundt den. Er du enig i den uttalelsen, og har du også tro på at det kan hjelpe mot angst for angsten? Andre som har erfaringer med Aurorix mot angst? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. august 2014 Skrevet 7. august 2014 Jeg støtter vurderingen og synes absolutt at det er et forsøk verdt. Dog vil jeg si at mens selve panikkanfallet i hovedsak er biologisk/biokjemisk og kan medisineres bort, er "angsten for angsten" i hovedsak psykologisk og etter min mening best behandlet med kognitive teknikker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.