Gå til innhold

Trenge hjelp til å fylle ut skademelding innbo/løsøre

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg hadde innbrudd i loftsboden i sommer og har utsatt å fylle ut papirene , da jeg synes det er vanskelig. Nå må jeg bare få det gjort og sende inn i morgen.

Det som er tatt er mye vintertøy en stor og en mindre koffert og en sportsbag. 

Jeg husker bare priser på det som er kjøpt i år og det som jeg er mest lei meg for å ha mistet. Jeg husker ikke priser på alt gammelt. Jeg har ikke en gang oversikt over alt som er tatt. Husker ikke hva jeg hadde, da det er klær jeg ikke bruker så mye lenger. Noe husker jeg. Har skjønt at jeg bare kan fylle ut cirkapriser, men her er det rubkrikker for "kjøpt hvor/fått fra" "Alder" og "nypris på skadedagen"

Jeg aner jo ikke hvor jeg kjøpte ting, hvilken alder det hadde og nypris på skadedagen. Kan jeg la rubrikken for hvor jeg har kjøpt ting stå åpen? Jeg kan dikte opp en pris, men jeg kan ikke dikte opp hvor ting er kjøpt vel? Og når jeg  vet at mye er tatt uten på huske hva som nøyaktig er tatt, hva gjør jeg da?

Huff, vanskelig dette.

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Nicklusheletida skrev (På 7.8.2014 den 21.22):

Jeg hadde innbrudd i loftsboden i sommer og har utsatt å fylle ut papirene , da jeg synes det er vanskelig. Nå må jeg bare få det gjort og sende inn i morgen.

Det som er tatt er mye vintertøy en stor og en mindre koffert og en sportsbag. 

Jeg husker bare priser på det som er kjøpt i år og det som jeg er mest lei meg for å ha mistet. Jeg husker ikke priser på alt gammelt. Jeg har ikke en gang oversikt over alt som er tatt. Husker ikke hva jeg hadde, da det er klær jeg ikke bruker så mye lenger. Noe husker jeg. Har skjønt at jeg bare kan fylle ut cirkapriser, men her er det rubkrikker for "kjøpt hvor/fått fra" "Alder" og "nypris på skadedagen"

Jeg aner jo ikke hvor jeg kjøpte ting, hvilken alder det hadde og nypris på skadedagen. Kan jeg la rubrikken for hvor jeg har kjøpt ting stå åpen? Jeg kan dikte opp en pris, men jeg kan ikke dikte opp hvor ting er kjøpt vel? Og når jeg  vet at mye er tatt uten på huske hva som nøyaktig er tatt, hva gjør jeg da?

Huff, vanskelig dette.

Fyll ut alt annet og ta en tlf til forsikringsselskap i morgen tidlig. De bruker ikke å være så opptatt av hvor kjøpt ut i fra min erfaring med utfylling etter vannskade. Men kanskje de har blitt strengere på slikt i senere år?

Anonymous poster hash: cb9da...b03

Nicklusheletida
  AnonymBruker skrev (På 7.8.2014 den 21.56):

Fyll ut alt annet og ta en tlf til forsikringsselskap i morgen tidlig. De bruker ikke å være så opptatt av hvor kjøpt ut i fra min erfaring med utfylling etter vannskade. Men kanskje de har blitt strengere på slikt i senere år?

Takk, får ta en telefon i morgen. Sitter og sjekker priser på fjellreven anorakk og bukse og de er rådyre i dag. Kjenner at det er ubehagelig å føre opp prisene med tanke på at jeg nesten ikke brukte disse eldgamle klærne lenger, men andre mer moderne skiklær. Jaja, har jo ikke noe i mot å få kjøpt meg nye klær, men litt ubehagelig er det. 

AnonymBruker
  Nicklusheletida skrev (På 7.8.2014 den 22.08):

Takk, får ta en telefon i morgen. Sitter og sjekker priser på fjellreven anorakk og bukse og de er rådyre i dag. Kjenner at det er ubehagelig å føre opp prisene med tanke på at jeg nesten ikke brukte disse eldgamle klærne lenger, men andre mer moderne skiklær. Jaja, har jo ikke noe i mot å få kjøpt meg nye klær, men litt ubehagelig er det. 

Det kan jeg forstå. Jeg følte selv det samme med noen av tingene jeg førte opp nypris på :) Men man ber ikke hverken om innbrudd eller skader. Men det er nå en gang slik det er. Du skal ikke føre opp verdi for deg, men hva det koster å faktisk erstatte det som er borte.

Nicklusheletida
  AnonymBruker skrev (På 7.8.2014 den 22.20):

Det kan jeg forstå. Jeg følte selv det samme med noen av tingene jeg førte opp nypris på :) Men man ber ikke hverken om innbrudd eller skader. Men det er nå en gang slik det er. Du skal ikke føre opp verdi for deg, men hva det koster å faktisk erstatte det som er borte.

Ja, har skjønt det, så skal gjøre det selv om det vrenger seg litt i meg. Derfor jeg har utsatt det også. Jeg kjøpte meg nye skiklær både til langrenn og slalom for halvannet år siden og heldigvis hadde jeg ikke lagret dette i boden til tross for at jeg har lite skapplass i leiligheten. Det er de klærne jeg bruker nå. Det er et styr og skulle skaffe nytt også. Men jeg kjøpte meg en Jean Paul kåpe til  3,500 kr. i vinter som jeg var veldig fornøyd med og den er tatt :-(  Det er jeg sååå lei meg for og håper jeg får tak i maken.

Annonse

De pleier ikke reagere for mye på ting innenfor rimelighetens grenser. De fleste oppgir for lav verdi på tingene.

Det er vel og en maksgrense på verdier i bod, og egenandel, så noe luksussituasjon å bli utsatt for tyveri er det ikke.

Nicklusheletida
  adhemar skrev (På 8.8.2014 den 8.27):

De pleier ikke reagere for mye på ting innenfor rimelighetens grenser. De fleste oppgir for lav verdi på tingene.

Det er vel og en maksgrense på verdier i bod, og egenandel, så noe luksussituasjon å bli utsatt for tyveri er det ikke.

Har levert den nå og trenger nok ikke ha dårlig samvittighet. Har nok glemt en del, men mest sannsynlig ting som ikke betydde noe for meg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...