Gå til innhold

Madelenemie. Bruker du medisiner ennå?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Forstår jeg deg rett når du sier at du nå har kjennskap til noen forskere på Blindern som ikke har autisme diagnose, men på tross av dette har klart seg nokså godt?

De har autisme uten å være diagnostisert.

Endret av slabbedask
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

10

• ColaZero

5

• slabbedask

4

• AnonymBruker

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Forstår jeg deg rett når du sier at du nå har kjennskap til noen forskere på Blindern som ikke har autisme diagnose, men på tross av dette har klart seg nokså godt?

Hei!

Ja!

to føler de alltid strevd sosialt.

de arbeider og tjener greit, jeg tror egentlig, uten, vite sikkert at de har tenkt tankene fordi de får flere og flere gode studenter med autisme,

de er ikke A4 eller NT, de er svært ulike, og de oppsøker nå ullevål:-)

Skrevet

De fleste jeg kjenner er ærlige mennesker, selv om de ikke alltid sier ting rett ut, slik  dere kanskje gjør. Mange vurderer først konsekvensene før de sier noe. 

Det var dumt du ikke fikk fortsette på medisinene.  Tror de ga deg en positiv effekt. 

Hei!

Problemet er nettopp at ikke sier ting rett ut.

det blir da umulig for oss med autisme å forstå NT menneskene:-(

De er også ekstremt hårsåre skriver man noe om DEM...Furter de høyt på gruppenivå

Litt sånn: Uff vi flertallet får lite smigrende ord mot oss, å uff, det er så leit, jeg orker ikke mer, jeg vil ikke mer, autister mobber oss, å huff, får så vondt alle steder...

Osv..

Skrevet

De har autisme uten å være diagnostisert.

Å, forstår! Trodde noe annet, som du forstår og ble helt svett.

Skrevet

Hei!

De er også ekstremt hårsåre skriver man noe om DEM...Furter de høyt på gruppenivå

Litt sånn: Uff vi flertallet får lite smigrende ord mot oss, å uff, det er så leit, jeg orker ikke mer, jeg vil ikke mer, autister mobber oss, å huff, får så vondt alle steder...

Osv..

Det er kanskje det som er en av forskjellene på asparger og andre.  Flesteparten av oss vet og har følt denne sårbarheten.  Derfor er vi mer forsiktige hva vi sier til andre. Trenger ikke å være uærlige, men vi velger å ikke si enkelte ting. Eller si det på en annen måte. 

Ønsker du respekt for den du er, så tror jeg du også bør respektere hvordan andre er.  Jeg har flere ganger tenkt på at enkelte ting er mye mindre komplisert for dere.  Har ønsket meg litt av den enkle måten å se ting på.  Men slik er jeg ikke.  Jeg er sårbar, men jeg er nå den jeg er likevel. Og det ønsker jeg respekt for.  

Skrevet

Jeg trenger ikke tråkke ned andre for å heve meg selv.

Skrevet

Jeg trenger ikke tråkke ned andre for å heve meg selv.

Liker :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det er nettopp det motsatte de gjør i USA og Australia:-)

De autstiske communities bidrar til at feks alle er i arbeid, de gjør bare ting på sin måte.

Er du i arbeid slabbedask?

Du er vel heller ikke i arbeid, du skrev jo at du fikk uføretrygd, så ikke rart om du ønsker bedre jobbmuligheter.

Anonymous poster hash: 11e46...4b6

Skrevet

Hei!

Osv..

Det ser for meg ut som du nyter å være slem for tiden. Hvis autister flest er som deg er dere nå jammen gode til å bli fornærmet, synes synd på dere selv og klage om vondter og plager dere også. Du står for en stor del av den typen innlegg her inne. Antar at du ikke har det bra nå siden du oppfører deg som du gjør, men det er ikke noe hyggelig å se at du rakker ned på og gjør narr av det du kaller NT-mennesker. Det er veldig mange slike her inne som frivillig har brukt mye tid og krefter på å hjelpe og forstå deg. Jeg synes du skal være litt takknemlig for det og snakke om dem på en penere måte.

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

Jeg brukte syntocinon nesespray.

(virkestoff oxytocin)

Jeg har vel mistet naiviteten, ser hva NT mennesker er:-( og søker meg mot autistiske samfunn i USA, Australia, New Zealand m.fl. 

Jeg omgåes daglig NT mennesker, men jeg gjør det på min egen autistiske måte, og bryr meg ikke lenger om dem. Annet enn av prinsipp og pga av menneskerettigheter etc.. jeg vil alltid stå opp for et menneske, uavhengig av nevrologi og gener.

Jeg ser imidlertid meg selv som "autist", og det er min identitet, i den grad det viser både mitt handikapp, men også mine styrker.

Jeg vil kjempe for en autistisk stolthet, da vi er såpass særegne, ikke pga av noe mer mystifistisk enn nevrologi, men som noen ikke hører, noen ikke ser, så oppfatter ikke vi signaler, og det fra vi er barn,

vi er født med autisme og må få leve og være stolte av vår autisme.

Etter å ha blitt kjent med NT verden og mennesker ser jeg hva autismen betyr for meg, den gjør meg annerledes hel stolt sta selvstendig sterk modig og direkte, dette er svært bra egenskaper.

Men dessverre var ikke NT mennesker det jeg trodde:-(

Du virker veldig sliten for tiden og kanskje også skuffet over noe. Du har rett i at du har grunn til å være stolt over den du er, men du uttrykker en litt ovenifra og ned holdning til andre for tiden. Lurer på om det kommer av at du er veldig sliten. Kanskje du burde ta deg tid til å hvile deg litt ?

Skrevet

Å, forstår! Trodde noe annet, som du forstår og ble helt svett.

Forstår ikke hvorfor du ble helt svett da...

Skrevet

Nå synes jeg ikke at du er noe særlig snill, Madelenemie.

Er det ikke bedre at alle mennesker står sammen? Aksepterer hverandre?

Jeg er enig i at ærlighet er en god egenskap. Jeg er selv veldig ærlig, men det har kostet meg mange vennskap. Så hvor viktig er ærlighet? Er det ikke bedre å være et godt medmenneske?

Skrevet

Jeg har bevisst unngått diskusjoner og fokus på autisme og asperger på dol i åresvis. I det siste har dette eskalert og jeg har lite vært her.<br /><br />Jeg har flere nær meg og rundt meg som har diagnosene. Det er en av grunnene til at jeg orker ikke dette. Etter å ha lest litt de siste tre dagene etter flere måneders pause vet jeg ikke hva jeg skal si.<br /><br />Jeg har brukt nok tid på å kjempe for og sammen med autister, døve, lesbiske osv. Jeg skal jamenn meg ikke be om unnskyldning for å være et ordinært menneske uten diagnose.<br /><br />Stopp dette tullet Madelenemie. Jeg er møkkalei denne egoistiske sutringen din som du har holdt på med i åresvis. Du aner ikke hva ærlighet er, og bruker det kun for å unnskylde din egen egoisme. Du eier ikke snev av forståelse for andre menneskers situasjon og bruker autisme som unnskyldning for det, og det har du fått ture frem med her på dol i åresvis. Nå er det nok.

Anonymous poster hash: e8170...5d9

Skrevet

Jeg har bevisst unngått diskusjoner og fokus på autisme og asperger på dol i åresvis. I det siste har dette eskalert og jeg har lite vært her.<br /><br />Jeg har flere nær meg og rundt meg som har diagnosene. Det er en av grunnene til at jeg orker ikke dette. Etter å ha lest litt de siste tre dagene etter flere måneders pause vet jeg ikke hva jeg skal si.<br /><br />Jeg har brukt nok tid på å kjempe for og sammen med autister, døve, lesbiske osv. Jeg skal jamenn meg ikke be om unnskyldning for å være et ordinært menneske uten diagnose.<br /><br />Stopp dette tullet Madelenemie. Jeg er møkkalei denne egoistiske sutringen din som du har holdt på med i åresvis. Du aner ikke hva ærlighet er, og bruker det kun for å unnskylde din egen egoisme. Du eier ikke snev av forståelse for andre menneskers situasjon og bruker autisme som unnskyldning for det, og det har du fått ture frem med her på dol i åresvis. Nå er det nok.Anonymous poster hash: e8170...5d9

Jeg er veldig enig i det du sier.

Men beklager, kanskje det skurret litt for meg, men kaller du å være lesbisk en diagnose?

Skrevet

neella, on 10 Aug 2014 - 17:43, said:

Jeg er veldig enig i det du sier.

Men beklager, kanskje det skurret litt for meg, men kaller du å være lesbisk en diagnose?

Nei overhodet ikke. Det gikk bare litt fort for meg da jeg skrev, og jeg ser at det kan misforstås. Beklager. Anonymous poster hash: e8170...5d9
Skrevet

OT

Hvis du ville se Forrest Gump, Madelenemie, går den på Tv2 Zebra nå

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg har bevisst unngått diskusjoner og fokus på autisme og asperger på dol i åresvis. I det siste har dette eskalert og jeg har lite vært her.<br /><br />Jeg har flere nær meg og rundt meg som har diagnosene. Det er en av grunnene til at jeg orker ikke dette. Etter å ha lest litt de siste tre dagene etter flere måneders pause vet jeg ikke hva jeg skal si.<br /><br />Jeg har brukt nok tid på å kjempe for og sammen med autister, døve, lesbiske osv. Jeg skal jamenn meg ikke be om unnskyldning for å være et ordinært menneske uten diagnose.<br /><br />Stopp dette tullet Madelenemie. Jeg er møkkalei denne egoistiske sutringen din som du har holdt på med i åresvis. Du aner ikke hva ærlighet er, og bruker det kun for å unnskylde din egen egoisme. Du eier ikke snev av forståelse for andre menneskers situasjon og bruker autisme som unnskyldning for det, og det har du fått ture frem med her på dol i åresvis. Nå er det nok.Anonymous poster hash: e8170...5d9

Synes du Madelenemie er ufin mot oss når hun sier NT-folk er uærlige? Det synes jeg også, men innlegget ditt er jo 10x verre. Dette er det verste innlegget jeg har sett på dol. Litt folkeskikk hadde gjort seg.

Skrevet

de arbeider og tjener greit,

Hvorfor har de behov for diagnose nå?

Anonymous poster hash: 9e657...e0e

Skrevet

Jeg har bevisst unngått diskusjoner og fokus på autisme og asperger på dol i åresvis. I det siste har dette eskalert og jeg har lite vært her.<br /><br />Jeg har flere nær meg og rundt meg som har diagnosene. Det er en av grunnene til at jeg orker ikke dette. Etter å ha lest litt de siste tre dagene etter flere måneders pause vet jeg ikke hva jeg skal si.<br /><br />Jeg har brukt nok tid på å kjempe for og sammen med autister, døve, lesbiske osv. Jeg skal jamenn meg ikke be om unnskyldning for å være et ordinært menneske uten diagnose.<br /><br />Stopp dette tullet Madelenemie. Jeg er møkkalei denne egoistiske sutringen din som du har holdt på med i åresvis. Du aner ikke hva ærlighet er, og bruker det kun for å unnskylde din egen egoisme. Du eier ikke snev av forståelse for andre menneskers situasjon og bruker autisme som unnskyldning for det, og det har du fått ture frem med her på dol i åresvis. Nå er det nok.

Dette synes jeg nærmer seg et personangrep, og det synes jeg ikke er greit. Du kunne fint fått frem ditt poeng uten å komme med slike personkarakteristikker. Ingen kommentarer forsvarer en slik tilbakemelding.

Skrevet

Jeg synes innlegget var helt greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...