Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 (endret) Er dette uærlighet? Psykolog sier jeg blir beh for depresjon , i papirene står det jeg utredes for psykisk lidelse og adferdsforstyrrelse . Hæ?? Psykolog skriver jeg ønsker hennes dokument slettet , hun påpeker hun sier til meg hun skal undersøke om det er mulig. Skriver videre; men jeg tenker dette ikke er mulig, diagnose må til om pas skal få behandling. Hun sier det likevel ikke direkte.. Hm. Jeg får også påpekt jeg ikke tåler kritikk og viser dette i terapirom... Er det å protestere mot diagnose du selv tenker er hinsides å ikke tåle kritikk? Pdykolog skriver jeg er dypt depressiv madrs 45 i des.. I Jan tar hun en ny test som viser mild dep.. Hun påpeker derved at jeg er fornøyd m medisin og at denvirket.., videre har jeg fortalt hemmeleg kjenner apati og likegyldighet av medisin, det nevnes ikke. Min trøtthet beskrives som slitenhet og ved et tilfelle beskrives jeg som svært sint.., svinger visst i humør.. Det beskrives at jeg ser lite på vedk.. Jeg har sagt det er fordi jeg er så flau.. I morgen gir jeg vedk et brev 7 sider hvor jeg på en balansert måte påpeker mine perspektiver ift behandling. Hun har også faktafeil mht utredning , beskriver m som Venneløs i barndom , hæ? Jeg hadde drøssevis av venner da og var svært aktiv sosialt . Hun beskriver jeg ikke vet hvorfor mine venner forlot meg på ungdomsskole, jeg har beskrevet at jeg følte meg mobbet og utfryst , at en venn fikk m flokk mot meg. Jeg valgte å trekke meg tilbake uten kamp for å nå inn i fellesskapet igjen ... Trist m unøyaktigheter. Hun skriver og jeg strøk på forsvarlng av master. To ganger. Stemmer ikke. Strøk to gng på liten deleksamen i kursrekke før dette. Jeg lurer på om jeg er manisk deprimert. Føler meg opp/ ned i hurtig tempo- relativt likt hver dag??!! Min bror ( legen) sier du er i krig m deg selv ingen andre. Hvorfor blande seg inn i psykologens analyse, jeg ville heller sluttet. Hun virker ikke kompetent. Hvorfor skriver jeg het? Fordi jeg kjenner meg maktesløs og gir f i utestengelse. Jeg har lyst til å være rampete. Intet å tape. Kun st dere stenger meg ute forever. Hva betyr det? Vet ikke , jeg bør ikke la et nettforum bety så mye. Jeg kjenner m ensom , alene vonde tanker osv - derfor Endret 10. august 2014 av En namnlaus 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Min medisinsk utd slektning sier ; de legger ikke mye vekt på klagesang på dps, alle som går der er relasjonskadde! Føler min stemme blir nullet ut 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Min medisinsk utd slektning sier ; de legger ikke mye vekt på klagesang på dps, alle som går der er relasjonskadde! Føler min stemme blir nullet ut Du oppfører deg til stadighet slik at det kan være fristende å ikke lytte til deg. Anonymous poster hash: 4e108...7ec 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Du oppfører deg til stadighet slik at det kan være fristende å ikke lytte til deg.Anonymous poster hash: 4e108...7ec jeg får satse fremover på å gi de stemmeløse en stemme da 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 jeg får satse fremover på å gi de stemmeløse en stemme da Du er ikke stemmeløs, du er en hyler. Anonymous poster hash: 4e108...7ec 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Du er ikke stemmeløs, du er en hyler.Anonymous poster hash: 4e108...7ec vet du det ? Du undergraver min stemme i alle fall, fremført i saklig og konsis og høflig tone . Du derimot definerer meg som noe du tror jeg " er"- fabulere litt over menneskesynet ditt om du et i stand til det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Min medisinsk utd slektning sier ; de legger ikke mye vekt på klagesang på dps, alle som går der er relasjonskadde! Føler min stemme blir nullet ut Min medisinsk utd slektning sier ; de legger ikke mye vekt på klagesang på dps, alle som går der er relasjonskadde! Føler min stemme blir nullet ut Gud som du kverulerer.Anonymous poster hash: bd96a...1af 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Gud som du kverulerer.Anonymous poster hash: bd96a...1af og du finner ikke på annet enn å spotte Guds navngi sakens anledning ... Ja ja.. 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Er dette uærlighet? Psykolog sier jeg blir beh for depresjon , i papirene står det jeg utredes for psykisk lidelse og adferdsforstyrrelse . Hæ?? Psykolog skriver jeg ønsker hennes dokument slettet , hun påpeker hun sier til meg hun skal undersøke om det er mulig. Skriver videre; men jeg tenker dette ikke er mulig, diagnose må til om pas skal få behandling. Hun sier det likevel ikke direkte.. Hm. Jeg får også påpekt jeg ikke tåler kritikk og viser dette i terapirom... Er det å protestere mot diagnose du selv tenker er hinsides å ikke tåle kritikk? Pdykolog skriver jeg er dypt depressiv madrs 45 i des.. I Jan tar hun en ny test som viser mild dep.. Hun påpeker derved at jeg er fornøyd m medisin og at denvirket.., videre har jeg fortalt hemmeleg kjenner apati og likegyldighet av medisin, det nevnes ikke. Min trøtthet beskrives som slitenhet og ved et tilfelle beskrives jeg som svært sint.., svinger visst i humør.. Det beskrives at jeg ser lite på vedk.. Jeg har sagt det er fordi jeg er så flau.. I morgen gir jeg vedk et brev 7 sider hvor jeg på en balansert måte påpeker mine perspektiver ift behandling. Hun har også faktafeil mht utredning , beskriver m som Venneløs i barndom , hæ? Jeg hadde drøssevis av venner da og var svært aktiv sosialt . Hun beskriver jeg ikke vet hvorfor mine venner forlot meg på ungdomsskole, jeg har beskrevet at jeg følte meg mobbet og utfryst , at en venn fikk m flokk mot meg. Jeg valgte å trekke meg tilbake uten kamp for å nå inn i fellesskapet igjen ... Trist m unøyaktigheter. Hun skriver og jeg strøk på forsvarlng av master. To ganger. Stemmer ikke. Strøk to gng på liten deleksamen i kursrekke før dette. Jeg lurer på om jeg er manisk deprimert. Føler meg opp/ ned i hurtig tempo- relativt likt hver dag??!! Min bror ( legen) sier du er i krig m deg selv ingen andre. Hvorfor blande seg inn i psykologens analyse, jeg ville heller sluttet. Hun virker ikke kompetent. Hvorfor skriver jeg het? Fordi jeg kjenner meg maktesløs og gir f i utestengelse. Jeg har lyst til å være rampete. Intet å tape. Kun st dere stenger meg ute forever. Hva betyr det? Vet ikke , jeg bør ikke la et nettforum bety så mye. Jeg kjenner m ensom , alene vonde tanker osv - derfor Det er trist med unøaktigheter skriver du, det er jeg helt enig med deg. Det er både strevsomt og unødvendig men det forekommer. Jeg ser ingen grove feil i det du skriver men summen av dem er nok til at jeg hadde reagert og korrigert dem i neste time. Du gir din psykolog liten/ingen plasss til å trå feil, skal man lykkes i terapi er det viktig for begge parter å gi hverandre litt tumleplass. Misforståelser er vanlig, hva pasienten sier og hva behandleren hører kan være helt forskjellig. Dette er sikkert noe du har opplevd i dialog med venner, enda så krystallklart budskapet er for sender blir det rett og slett ikke fanget opp av mottaker. Alt du kommer med av informasjon kan heller ikke noteres, derfor vil det naturlig nok være punkter du opplever at mangler i journalen. Husk at dette skal være din behandlers arbeidsverktøy, ikke ditt. Det er flott du skriver et utfyllende brev, det kan hjelpe henne med å forstå mer, få et bedre tak på hvem du er og hva dine kamper er. Jeg skulle ønske du brukte en terapi-dagbok mellom timene, mange opplever at det er noe enklere å bevare tråden/fokuset både i og utenfor timene. "Min trøtthet beskrives som slitenhet og ved et tilfelle beskrives jeg som svært sint.., svinger visst i humør..". Ja, du svinger i humøret, det er helt normalt, også ved depresjon. At din trøtthet beskrives som slitenhet klarer jeg ikke helt forstå at du reagerer på. "Min bror ( legen) sier du er i krig m deg selv ingen andre, hvorfor blande seg inn i psykologens analyse, jeg ville heller sluttet." Jeg er forsåvidt enig i første setning men jeg skjønner ikke resten. Siden han heller ville sluttet i terapi regner jeg med han da har en plan på hva du bør gjøre videre? Hvordan mener han du bør gå frem for å håndtere hverdags - og arbeidslivet? Hva er hans forslag videre? Opplever han at du trenger hjelp? "Psykolog skriver jeg ønsker hennes dokument slettet , hun påpeker hun sier til meg hun skal undersøke om det er mulig. Skriver videre; men jeg tenker dette ikke er mulig, diagnose må til om pas skal få behandling. Hun sier det likevel ikke direkte.." Dette er setninger hun har skrevet etter timen og handler ikke om uærlighet. Hun fører stikkord i timen, og fyller på videre med tanker når hun jobber med journalen din. Som jeg har sagt til deg tidligere, det er helt ok å være uenig i diagnoser og en behandlers fremgangsmåte, sunn skepsis kan være nyttig. Jeg tror likevel ikke du kommer noe sted før du våger å gi fra deg noe av kontrollen. Du har 3 alternativer, du kan avbryte all behandling og begynne med å søke jobber, -det opplever jeg du er alt for syk til. Alternativ 2 er å bytte behandler, muligheten er tilstede men jeg håper du ikke gjør det. Alternativ 3 er å fortsette med den samme. Jeg ville ha notert meg korrigeringene og tatt disse med meg til neste time. 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Det er trist med unøaktigheter skriver du, det er jeg helt enig med deg. Det er både strevsomt og unødvendig men det forekommer. Jeg ser ingen grove feil i det du skriver men summen av dem er nok til at jeg hadde reagert og korrigert dem i neste time. Du gir din psykolog liten/ingen plasss til å trå feil, skal man lykkes i terapi er det viktig for begge parter å gi hverandre litt tumleplass. Misforståelser er vanlig, hva pasienten sier og hva behandleren hører kan være helt forskjellig. Dette er sikkert noe du har opplevd i dialog med venner, enda så krystallklart budskapet er for sender blir det rett og slett ikke fanget opp av mottaker. Alt du kommer med av informasjon kan heller ikke noteres, derfor vil det naturlig nok være punkter du opplever at mangler i journalen. Husk at dette skal være din behandlers arbeidsverktøy, ikke ditt. Det er flott du skriver et utfyllende brev, det kan hjelpe henne med å forstå mer, få et bedre tak på hvem du er og hva dine kamper er. Jeg skulle ønske du brukte en terapi-dagbok mellom timene, mange opplever at det er noe enklere å bevare tråden/fokuset både i og utenfor timene. "Min trøtthet beskrives som slitenhet og ved et tilfelle beskrives jeg som svært sint.., svinger visst i humør..". Ja, du svinger i humøret, det er helt normalt, også ved depresjon. At din trøtthet beskrives som slitenhet klarer jeg ikke helt forstå at du reagerer på. "Min bror ( legen) sier du er i krig m deg selv ingen andre, hvorfor blande seg inn i psykologens analyse, jeg ville heller sluttet." Jeg er forsåvidt enig i første setning men jeg skjønner ikke resten. Siden han heller ville sluttet i terapi regner jeg med han da har en plan på hva du bør gjøre videre? Hvordan mener han du bør gå frem for å håndtere hverdags - og arbeidslivet? Hva er hans forslag videre? Opplever han at du trenger hjelp? "Psykolog skriver jeg ønsker hennes dokument slettet , hun påpeker hun sier til meg hun skal undersøke om det er mulig. Skriver videre; men jeg tenker dette ikke er mulig, diagnose må til om pas skal få behandling. Hun sier det likevel ikke direkte.." Dette er setninger hun har skrevet etter timen og handler ikke om uærlighet. Hun fører stikkord i timen, og fyller på videre med tanker når hun jobber med journalen din. Som jeg har sagt til deg tidligere, det er helt ok å være uenig i diagnoser og en behandlers fremgangsmåte, sunn skepsis kan være nyttig. Jeg tror likevel ikke du kommer noe sted før du våger å gi fra deg noe av kontrollen. Du har 3 alternativer, du kan avbryte all behandling og begynne med å søke jobber, -det opplever jeg du er alt for syk til. Alternativ 2 er å bytte behandler, muligheten er tilstede men jeg håper du ikke gjør det. Alternativ 3 er å fortsette med den samme. Jeg ville ha notert meg korrigeringene og tatt disse med meg til neste time. takk for at du ser meg litt og tar det jeg uttrykker på alvor XBellax. Jeg begynner visst å gråte av det, føler meg så inderlig sviktet. Jeg ber i brev om at dps selv vurderer behandlerskifte. Jeg uttrykker jeg har " noe" mistillit til min osykolog bl a Pga av at jeg opplever hennes analyse synes å bære preg av noe raske konklusjoner og at de ikke blir sett helhetlig, beskriver også min følelse av utrygghet og jeg forteller at jeg Pga dette har skrevet plenty innlegg her inne. Jeg forteller mitt nick navn og er ikke intr i å skjule noe .. ( - henviser tilb noe av det psykiater sier ( i hans to lange svar til meg...)skriver og jeg kjenner meg svært i tvil om videre veg og ekstremt vanskelig å komme til hva som er mitt beste. Jeg vet jeg er aktør i eget liv men det et så skummelt å velge og jeg kjenner jeg ikke selv vet best. Er dette lov å si? Skal jo tenke selv og psykolog vil vite hva jeg mener hele veien.. Jeg skriver at jeg setter pris på dette , men at det føles som hun ikke tar høyde for min fortvilelse og mine vansker gj å mest overlate alt vanskelig til meg .. Jeg søker jobber nå, men er redd jeg går i ring:((((?! Meldt meg ledig og det tikker inn Mail fra nav , de truer om at jeg mister dag penger om jeg ikke tar alt.. Tror jeg må blu buddhist!!!! 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Min bror har ingen svar på videre vei- jeg skal endre fokus og ikke grave meg ned i masse " tullete" tanker - tenker jeg er gjengangeren. Hvorvidt han mener jeg trenger hjelp sier han lite om , mener jeg må finne ut selv om jeg er frisk el syk og ta konsekvenser av dette. Rimelig vanskelig når mitt tankeinnhold er fylt m fremtidsfrykt samtidig som jeg har ambisjoner og verdier jeg inderlig gjerne vil holde i hevd. Hvilket menneske er jeg i ferd m å bli? Føler meg som et vrak og dessverre også vraket av menneskeheten. Er ikke den jeg vil være og vet jeg kan være , oppmerksomheten min drar meg nedover - det er ekkelt - kjenner vonde tanker helle tiden vinner over konstruktive , har jeg mistet kontrollen på meg selv? Lurer litt i blant - litt drevet av indre smerte - men kjenner at istedet for å kjempe i mot den blir den bare større og større og alt blir komplisert 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 takk for at du ser meg litt og tar det jeg uttrykker på alvor XBellax. Jeg begynner visst å gråte av det, føler meg så inderlig sviktet. Jeg ber i brev om at dps selv vurderer behandlerskifte. Jeg uttrykker jeg har " noe" mistillit til min osykolog bl a Pga av at jeg opplever hennes analyse synes å bære preg av noe raske konklusjoner og at de ikke blir sett helhetlig, beskriver også min følelse av utrygghet og jeg forteller at jeg Pga dette har skrevet plenty innlegg her inne. Jeg forteller mitt nick navn og er ikke intr i å skjule noe .. ( - henviser tilb noe av det psykiater sier ( i hans to lange svar til meg...)skriver og jeg kjenner meg svært i tvil om videre veg og ekstremt vanskelig å komme til hva som er mitt beste. Jeg vet jeg er aktør i eget liv men det et så skummelt å velge og jeg kjenner jeg ikke selv vet best. Er dette lov å si? Skal jo tenke selv og psykolog vil vite hva jeg mener hele veien.. Jeg skriver at jeg setter pris på dette , men at det føles som hun ikke tar høyde for min fortvilelse og mine vansker gj å mest overlate alt vanskelig til meg .. Jeg søker jobber nå, men er redd jeg går i ring:((((?! Meldt meg ledig og det tikker inn Mail fra nav , de truer om at jeg mister dag penger om jeg ikke tar alt.. Tror jeg må blu buddhist!!!! "Jeg vet jeg er aktør i eget liv men det et så skummelt å velge og jeg kjenner jeg ikke selv vet best. Er dette lov å si?" Det er lov å si. Jeg har aldri noensinne møtt et menneske i "psykisk kamp" som vet eksakt hvor h*n skal gå, hvilken retning h*n skal ta, eller konkret hva h*n vil. Følelser og sykdom kan tåkelegge syn og retningssans fullstendig. Heldigvis har vi spesialister med utmerket syn og innebygd kompass som kan fungere som guider. Problemet for deg er at du ikke våger/klarer å stole på spesialistene heller. Da blir det fryktelig mye ring-gåing. "kjenner at istedet for å kjempe i mot den blir den bare større og større og alt blir komplisert" Det er dette som er så vanskelig når man strever psykisk. Det vokser, blir mer uhåndterlig og man nøster seg inn i et spindelvevsnett man ikke makter å komme seg ut av. Du fikk avslag på AAP og dagpengene går snart ut. Hva tenker du videre? La oss si at du og din behandler velger å fortsette. Hva slags % søker du, 100 eller deltids? Hva opplever du at du klarer akkurat nå? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 takk for at du ser meg litt og tar det jeg uttrykker på alvor XBellax. Jeg begynner visst å gråte av det, føler meg så inderlig sviktet. Jeg ber i brev om at dps selv vurderer behandlerskifte. Jeg uttrykker jeg har " noe" mistillit til min osykolog bl a Pga av at jeg opplever hennes analyse synes å bære preg av noe raske konklusjoner og at de ikke blir sett helhetlig, beskriver også min følelse av utrygghet og jeg forteller at jeg Pga dette har skrevet plenty innlegg her inne. Jeg forteller mitt nick navn og er ikke intr i å skjule noe .. ( - henviser tilb noe av det psykiater sier ( i hans to lange svar til meg...)skriver og jeg kjenner meg svært i tvil om videre veg og ekstremt vanskelig å komme til hva som er mitt beste. Jeg vet jeg er aktør i eget liv men det et så skummelt å velge og jeg kjenner jeg ikke selv vet best. Er dette lov å si? Skal jo tenke selv og psykolog vil vite hva jeg mener hele veien.. Jeg skriver at jeg setter pris på dette , men at det føles som hun ikke tar høyde for min fortvilelse og mine vansker gj å mest overlate alt vanskelig til meg .. Jeg søker jobber nå, men er redd jeg går i ring:((((?! Meldt meg ledig og det tikker inn Mail fra nav , de truer om at jeg mister dag penger om jeg ikke tar alt.. Tror jeg må blu buddhist!!!! Selvfølgeli mister du penger fra nav hvis du ikke er villig til å ta enhver ledig stilling. Anonymous poster hash: bd96a...1af 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Søker heltid/ deltid ...mest deltid Tenker jeg burde vært spekulant og søkt heltid ( av hensyn til mulig het for sykemelding / økonomi siden) men er ikke født instrumentell og utspekulert . Derfor søker jeg deltid mest- fulltid når det er en jobb jeg tror jeg kan klare mht til oppgaver veldig lett/ vil jo gjerne- men så var det energi og trøtthet.. Har akkurat meldt meg, så må jeg søke om å få disse blodpenger , stønn (( psykolog gj mye ut av at andres benevning av min og tvillingsk ulike intellektuelle kapasitet kan ha gjort m svært sår når jeg ikke klarer å holde i hevd krav og forventninger. Trodde min A reddet livet mitt, men har aldri kjent m så forvirret og rar som i tiden etter:(((( 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Selvfølgeli mister du penger fra nav hvis du ikke er villig til å ta enhver ledig stilling. Anonymous poster hash: bd96a...1af selvfølgelig? Orker ikke drøfte Nav nå . De får bare ha sine regler ...( rigide el ikke) 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 "Jeg vet jeg er aktør i eget liv men det et så skummelt å velge og jeg kjenner jeg ikke selv vet best. Er dette lov å si?" Det er lov å si. Jeg har aldri noensinne møtt et menneske i "psykisk kamp" som vet eksakt hvor h*n skal gå, hvilken retning h*n skal ta, eller konkret hva h*n vil. Følelser og sykdom kan tåkelegge syn og retningssans fullstendig. Heldigvis har vi spesialister med utmerket syn og innebygd kompass som kan fungere som guider. Problemet for deg er at du ikke våger/klarer å stole på spesialistene heller. Da blir det fryktelig mye ring-gåing. "kjenner at istedet for å kjempe i mot den blir den bare større og større og alt blir komplisert" Det er dette som er så vanskelig når man strever psykisk. Det vokser, blir mer uhåndterlig og man nøster seg inn i et spindelvevsnett man ikke makter å komme seg ut av.Du fikk avslag på AAP og dagpengene går snart ut. Hva tenker du videre? La oss si at du og din behandler velger å fortsette. Hva slags % søker du, 100 eller deltids? Hva opplever du at du klarer akkurat nå? men når jeg gir uttrykk for min tvil og ambivalens får jeg bare spørsmål tilbake.. Ikke råd:( hun skriver dessuten jeg har søkt jobbet siden i vinter... Stemmer ikke.. Jeg har sett på stillinger, men ikke søkt dem, Pga usikkerhet på egen kapasitet og indre smerte og en energi på lavt gir . Hvorfor tviholder jeg på krisefølelser i hodet- ikke fornuftig i alle fall. Komplett besatt 0 Siter
frosken Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Er dette uærlighet? Psykolog sier jeg blir beh for depresjon , i papirene står det jeg utredes for psykisk lidelse og adferdsforstyrrelse . Hæ?? Psykolog skriver jeg ønsker hennes dokument slettet , hun påpeker hun sier til meg hun skal undersøke om det er mulig. Skriver videre; men jeg tenker dette ikke er mulig, diagnose må til om pas skal få behandling. Hun sier det likevel ikke direkte.. Hm. Jeg får også påpekt jeg ikke tåler kritikk og viser dette i terapirom... Er det å protestere mot diagnose du selv tenker er hinsides å ikke tåle kritikk? Pdykolog skriver jeg er dypt depressiv madrs 45 i des.. I Jan tar hun en ny test som viser mild dep.. Hun påpeker derved at jeg er fornøyd m medisin og at denvirket.., videre har jeg fortalt hemmeleg kjenner apati og likegyldighet av medisin, det nevnes ikke. Min trøtthet beskrives som slitenhet og ved et tilfelle beskrives jeg som svært sint.., svinger visst i humør.. Det beskrives at jeg ser lite på vedk.. Jeg har sagt det er fordi jeg er så flau.. I morgen gir jeg vedk et brev 7 sider hvor jeg på en balansert måte påpeker mine perspektiver ift behandling. Hun har også faktafeil mht utredning , beskriver m som Venneløs i barndom , hæ? Jeg hadde drøssevis av venner da og var svært aktiv sosialt . Hun beskriver jeg ikke vet hvorfor mine venner forlot meg på ungdomsskole, jeg har beskrevet at jeg følte meg mobbet og utfryst , at en venn fikk m flokk mot meg. Jeg valgte å trekke meg tilbake uten kamp for å nå inn i fellesskapet igjen ... Trist m unøyaktigheter. Hun skriver og jeg strøk på forsvarlng av master. To ganger. Stemmer ikke. Strøk to gng på liten deleksamen i kursrekke før dette. Jeg lurer på om jeg er manisk deprimert. Føler meg opp/ ned i hurtig tempo- relativt likt hver dag??!! Min bror ( legen) sier du er i krig m deg selv ingen andre. Hvorfor blande seg inn i psykologens analyse, jeg ville heller sluttet. Hun virker ikke kompetent. Hvorfor skriver jeg het? Fordi jeg kjenner meg maktesløs og gir f i utestengelse. Jeg har lyst til å være rampete. Intet å tape. Kun st dere stenger meg ute forever. Hva betyr det? Vet ikke , jeg bør ikke la et nettforum bety så mye. Jeg kjenner m ensom , alene vonde tanker osv - derfor Jeg kan ikke se noen tendens til uærlighet i det du beskriver her. Noen små faktafeil er kommet inn i din journal, men de er bagatellmessige. Du kan be om å få rettet opp konkrete faktafeil, det finnes ingen mulighet til å få slettet hele journalen/alt din psykolog har skrevet. Bestemmelser som regulerer dette finner du i lovverket. På den ene siden vil du at de skal overta ansvar, du vil ikke bli bedt om å mene noe selv. Samtidig motsetter du deg ethvert forslag fra deres side, du vil ha mer enn full kontroll med alt som skal skje, du har til og med vanskelig for å godta at psykologen gjør sine egne vurderinger/har sine egne tanker om det som foregår mellom dere. Jeg tror fortsatt at du roter deg helt bort i intellektualisering og idealisering av hvordan en terapirelasjon vil være. Jeg synes noe av det samme kom til uttrykk i det du skrev i den tråden som handlet om å la være å spore så veldig av fra tema i en annens tråd. I en tråd hvor nhd forsøkte på en konkret og tydelig måte å få stoppet noe av all den utglidningen som har vært i en del tråder i sommer, så vil du bruke anledningen til å få i gang en "megadiskusjon om respekt, mangfold. , forskjellige uttrykksmåter og livsanskuelser ( virkelighetsoppfatninger) ... ( rent prinsipielt)". Hvorfor er det så vanskelig for deg å velge å følge oppfordringen fra nhd og i stedet starte en egen tråd dersom du vil diskutere dette emnet? Du vil på en måte ha i pose og sekk. Du vil få være et regressivt barn som ikke kan ta ansvar for noe - og du vil være den som bestemmer alt. Du vil få lov å være usammenhengende, impulsiv, assosiasjonsstyrt osv. - samtidig som du påberoper deg ditt gode intellekt og vil at man aldri skal glemme det. 0 Siter
frosken Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 men når jeg gir uttrykk for min tvil og ambivalens får jeg bare spørsmål tilbake.. Ikke råd:( hun skriver dessuten jeg har søkt jobbet siden i vinter... Stemmer ikke.. Jeg har sett på stillinger, men ikke søkt dem, Pga usikkerhet på egen kapasitet og indre smerte og en energi på lavt gir . Hvorfor tviholder jeg på krisefølelser i hodet- ikke fornuftig i alle fall. Komplett besatt Hva slags råd ønsker du deg? 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Jeg kan ikke se noen tendens til uærlighet i det du beskriver her. Noen små faktafeil er kommet inn i din journal, men de er bagatellmessige. Du kan be om å få rettet opp konkrete faktafeil, det finnes ingen mulighet til å få slettet hele journalen/alt din psykolog har skrevet. Bestemmelser som regulerer dette finner du i lovverket. På den ene siden vil du at de skal overta ansvar, du vil ikke bli bedt om å mene noe selv. Samtidig motsetter du deg ethvert forslag fra deres side, du vil ha mer enn full kontroll med alt som skal skje, du har til og med vanskelig for å godta at psykologen gjør sine egne vurderinger/har sine egne tanker om det som foregår mellom dere. Jeg tror fortsatt at du roter deg helt bort i intellektualisering og idealisering av hvordan en terapirelasjon vil være. Jeg synes noe av det samme kom til uttrykk i det du skrev i den tråden som handlet om å la være å spore så veldig av fra tema i en annens tråd. I en tråd hvor nhd forsøkte på en konkret og tydelig måte å få stoppet noe av all den utglidningen som har vært i en del tråder i sommer, så vil du bruke anledningen til å få i gang en "megadiskusjon om respekt, mangfold. , forskjellige uttrykksmåter og livsanskuelser ( virkelighetsoppfatninger) ... ( rent prinsipielt)". Hvorfor er det så vanskelig for deg å velge å følge oppfordringen fra nhd og i stedet starte en egen tråd dersom du vil diskutere dette emnet? Du vil på en måte ha i pose og sekk. Du vil få være et regressivt barn som ikke kan ta ansvar for noe - og du vil være den som bestemmer alt. Du vil få lov å være usammenhengende, impulsiv, assosiasjonsstyrt osv. - samtidig som du påberoper deg ditt gode intellekt og vil at man aldri skal glemme det. nå er du tydelig sint på meg , det er ikke vanskelig å lese mellom linjene. Jeg føler m dessverre ikke forstått av deg nå og du er rimelig krass i dine utalelser faglige el ikke om hvordan du oppfatter min oppførsel. Jegvkjennet det gjør meg såret - og lurer på m hvilken ballast du uttaler deg. Du mener det er bagatellmessig hvorvidt jeg strøk på master el en mindre deleksamen to ganger? For meg er det ikke det, og jeg ønsker derfor ikke det skal stå i journal når min master er en av de få ting jeg har lyktes m i livet. Har jeg sagt jeg har så mye intellektuell kapasitet? Absolutt ikke. Jeg har kjent m primitiv den siste tiden og at jeg gir f i munnkurv her inne muligens et uttrykk for dette. Jeg synes ikke Nhd er en man skal lytte blindt til , selv om han åpenbart kan ansees å ha faglig tyngde og livserfaring . Når jeg likevel våger å dra hans påpekninger om " normal folkeskikk" litt lenger... Tenker jeg dette kun kan bidra til å se andre innfallsvinkler i debatten..,Er dette barnslig og regressivt?? Jeg godtar at psykolog har egne oppfatninger ( skriver i brev til dps at jeg anerkjenner hennes fagkompetanse og vilje til å hjelpe )- jeg tenker dette ikke bør hindre meg fra å ha rett til å uttrykke hvordan jeg ser dette komplett annerledes . 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Hva slags råd ønsker du deg? råd!!! Ikke bare spørsmål tilbake om hva jeg synes selv:(( jeg vet ikke om jeg savner en terapeut mer autoritet...? Jeg tenker , som jeg skriver til dps, at dette kan være fordi min psykolog tenker jeg er selvstendig nok til å ha svarene selv. Svarene for meg er imidlertid ikke enkle.. Kjenner jeg står fast- men tror jeg hopper ut i den harde virkelighet! Så får jeg heller tryne igjen om det går riktig ille:(( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.