frosken Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 (endret) nå er du tydelig sint på meg , det er ikke vanskelig å lese mellom linjene. Jeg føler m dessverre ikke forstått av deg nå og du er rimelig krass i dine utalelser faglige el ikke om hvordan du oppfatter min oppførsel. Jegvkjennet det gjør meg såret - og lurer på m hvilken ballast du uttaler deg. Du mener det er bagatellmessig hvorvidt jeg strøk på master el en mindre deleksamen to ganger? For meg er det ikke det, og jeg ønsker derfor ikke det skal stå i journal når min master er en av de få ting jeg har lyktes m i livet. Dersom det ikke samtidig står at det gikk bra med din masteroppgave til slutt, så skjønner jeg at du synes det blir feil. For øvrig synes jeg det spiller liten rolle med en slik unøyaktighet, poenget er mer å få frem at du har hatt varierende funksjon også tidligere. Har jeg sagt jeg har så mye intellektuell kapasitet? Absolutt ikke. Jeg har kjent m primitiv den siste tiden og at jeg gir f i munnkurv her inne muligens et uttrykk for dette. Du har usedvanlig mange ganger påpekt at du fikk A på din masteroppgave. De færreste opplever det nødvendig å påpeke slikt på et internettforum. Jeg har tolket det primært som at du sliter med din selvfølelse, noe du også skrev om i et innlegg, men du har også brukt det som et argument inn i din "kamp" mot psykologens oppfatning av deg. Jeg synes ikke Nhd er en man skal lytte blindt til , selv om han åpenbart kan ansees å ha faglig tyngde og livserfaring . Når jeg likevel våger å dra hans påpekninger om " normal folkeskikk" litt lenger... Tenker jeg dette kun kan bidra til å se andre innfallsvinkler i debatten..,Er dette barnslig og regressivt?? Siden NHD er ansatt av doktoronline for å være faglig ansvarlig for deres psykiatriforum, så finner jeg det rimelig å legge vekt på hans oppfordringer mht bruk av forum. Jeg synes derfor det var spesielt at du valgte å bli såpass utflytende akkurat i den tråden. Enten la du ikke merke til hva som var hovedbudskapet til trådstarter eller så valgte du evt. å opponere. Du kan godt ha egne meninger, men det er ikke alltid nødvendig å opponere mot autoriteter. Endret 10. august 2014 av frosken 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Dersom det ikke samtidig står at det gikk bra med din masteroppgave til slutt, så skjønner jeg at du synes det blir feil. For øvrig synes jeg det spiller liten rolle med en slik unøyaktighet, poenget er mer å få frem at du har hatt varierende funksjon også tidligere. Du har usedvanlig mange ganger påpekt at du fikk A på din masteroppgave. De færreste opplever det nødvendig å påpeke slikt på et internettforum. Jeg har tolket det primært som at du sliter med din selvfølelse, noe du også skrev om i et innlegg, men du har også brukt det som et argument inn i din "kamp" mot psykologens oppfatning av deg. Siden NHD er ansatt av doktoronline for å være faglig ansvarlig for deres psykiatriforum, så finner jeg det rimelig å legge vekt på hans oppfordringer mht bruk av forum. Jeg synes derfor det var spesielt at du valgte å bli såpass utflytende akkurat i den tråden. Enten la du ikke merke til hva som var hovedbudskapet til trådstarter eller så valgte du evt. å opponere. Du kan godt ha egne meninger, men det er ikke alltid nødvendig å opponere mot autoriteter. sorry om jeg har skrytt sv mitt livsverk - masteren . Ja min selvfølelse er grusom. Tror jeg kun er verdt noe om jeg presterer og fungerer. Dette påpeker min psykolog og dette er jeg enig i er et problem. Ikke alltid nødv å opponere mot autoriteter sier du...men hvorfor ikke gjøre det når du tenker du kan ha noe å bidra med.. ?!Betyr ikke at jeg ikke ser poenget til TS debatt om skikk og bruk i trådene. Mitt poeng var vel egentlig at respekt kan uttrykkes på ulike måter. Jeg har ignorert M andelene noen ganger. Ikke fordi jeg ser henne som mindre verdt enn andre, men fordi jeg tenker hun skrivet utenfor TS tema. Dette har jeg forøvrig forklart henne internt ( hun spurte) på pers melding hvorfor. Min ignorering- det at jeg ikke svarer el gjør noe ut av det hun sier betyr ikke at jeg ikke respekterer henne. I den forbindelse tenkte jeg respekt kan uttrykkes ved å la personen ha sitt synspunkt: / sine assosiasjoner , men at en ikke behøver å gjøre nr ut av dem om en synes de beveger seg utenfor debatt . Dette synes jeg personlig er et uttrykk for respekt for menneskers ulikhet / forskjelligartede måter å delta på i en debatt. Vi velger selv hvordan vi gir det plass - hva vi gjør med det. Nå r det er sagt skal heller ikke andre mennesker undervurderes, jeg synes det derfor er bra at M får det forklart på det jeg anser å være en allright måte. Men hvorfor hause opp avsporing- vi behøver ikke gjøre mer ut av den enn vi strengt tatt vil selv . 0 Siter
umakenverdt Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 råd!!! Ikke bare spørsmål tilbake om hva jeg synes selv:(( jeg vet ikke om jeg savner en terapeut mer autoritet...? Jeg tenker , som jeg skriver til dps, at dette kan være fordi min psykolog tenker jeg er selvstendig nok til å ha svarene selv. Svarene for meg er imidlertid ikke enkle.. Kjenner jeg står fast- men tror jeg hopper ut i den harde virkelighet! Så får jeg heller tryne igjen om det går riktig ille:(( Nå vet ikke jeg om jeg har forstått det riktig, men en stor del av terapien (for de aller fleste) går vel ut på at personen selv skal reflektere over hva han eller hun synes, og at disse synspunktene deretter kan diskuteres med terapeuten. Det finnes nok mange terapeuter med masse autoritet, som ikke bare gir råd, men stiller mer spørsmål. Det er i alle fall slik jeg som en lekmann oppfatter det. Hva konkret er det du ønsker råd på? 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 men når jeg gir uttrykk for min tvil og ambivalens får jeg bare spørsmål tilbake.. Ikke råd:( hun skriver dessuten jeg har søkt jobbet siden i vinter... Stemmer ikke.. Jeg har sett på stillinger, men ikke søkt dem, Pga usikkerhet på egen kapasitet og indre smerte og en energi på lavt gir . Hvorfor tviholder jeg på krisefølelser i hodet- ikke fornuftig i alle fall. Komplett besatt Det kalles sykdom :-) Jeg er helt enig med flere som sier til deg at terapi er en prosess, det er ikke din behandler som skal sitte med svarene, derimot synes jeg det må være lov å spørre om konkrete råd når det gjelder eksempelvis din økonomi og NAV. Hva slags råd har hun gitt deg, har hun rådet deg til å søke deltidsstillinger eller anke på vedtaket? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 selvfølgelig? Orker ikke drøfte Nav nå . De får bare ha sine regler ...( rigide el ikke) Ja selvfølgelig! Skal folk bli lønnet av NAV mens de ligger på sofaen og venter på drømmejobbens mens det samtidig finnes andre ledige jobber? Anonymous poster hash: bd96a...1af 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 og du finner ikke på annet enn å spotte Guds navngi sakens anledning ... Ja ja.. Jeg spotter ingen. Anonymous poster hash: bd96a...1af 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 (endret) Det kalles sykdom :-) Jeg er helt enig med flere som sier til deg at terapi er en prosess, det er ikke din behandler som skal sitte med svarene, derimot synes jeg det må være lov å spørre om konkrete råd når det gjelder eksempelvis din økonomi og NAV. Hva slags råd har hun gitt deg, har hun rådet deg til å søke deltidsstillinger eller anke på vedtaket? det virker på meg som hun ikke er interessert i å hjelpe til her om jeg ikke går med på diagnoser ( underdiagnostisert ) jeg sa jeg heller ville melde meg arb ledig enn at de på det jeg mener er uriktig grunnlag påfører m Pf ( i tillegg til all annen indre smerte og følelse av å være ulykkelig... Vedk sier dessuten hva tenker du selv hele veien.. Jeg sier at jeg ikke ser noen mening i å klsge selv , da må andre underbygge.. Men når vi trolig ikke er enige om hva som skal være diagnostikk strander det virker det som.., hun virker som hun er usikker på hvor depressiv jeg et, siden jeg har " svingt" og også vært blid ( iflg) henne i terapirom .., forsøkt å beskrive min hverdag og hvordan jeg kjenner meg defansiv og plaget.. Hun sa hun trodde jeg var alvorlig dep ca nest sist , så neste gang sa du er ikke mer depressiv enn at du kan ta vare på deg selv.. Ok , hun tenker det og ingen klage da moderat trolig ikke er god nok årsak for nav til ikke å være i full fres.. Selv vet jeg ikke, men har sagt jeg er redd aap skal bli en hvilepute for ytterligere inngåelse , men at jeg synes det er svært tung og ikke vet om jeg makter..,;( ikke rådet meg konkret vedr jobb.. Jeg sa som begrunnelse for at aap kunne vært et alternativ at jeg kunne hatt godt sv mindre krav og kanskje klart å opparbeide m en god REf/ samtidig vet jeg ikke hvordan det påvirker nye arb at man har vært i aap .. ( hun sa vi skulle snakke mer om det og at jeg skulle tenke på det som vanlig ( jeg har stått uten penger siden april, så jeg synes det haster.., meldt meg ledig nå og sender inn dagpengesøknad til nav.. Ingen vits i å tro på arb avklaring:(((( Endret 11. august 2014 av En namnlaus 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Ja selvfølgelig! Skal folk bli lønnet av NAV mens de ligger på sofaen og venter på drømmejobbens mens det samtidig finnes andre ledige jobber?Anonymous poster hash: bd96a...1af det var dine ord! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 det virker på meg som hun ikke er interessert i å hjelpe til her om jeg ikke går med på diagnoser Du kommer dessverre ingen vei med NAV og AAP uten en diagnose. Anonymous poster hash: bd96a...1af 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Du kommer dessverre ingen vei med NAV og AAP uten en diagnose.Anonymous poster hash: bd96a...1af det har jeg også skjønt , men gidder ikke diagnose på feil premiss!!! Da er det bedre å bli behandlet som vanlig arbeidsledig og motta arb ledighetspenger 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 (endret) Det kalles sykdom :-) Jeg er helt enig med flere som sier til deg at terapi er en prosess, det er ikke din behandler som skal sitte med svarene, derimot synes jeg det må være lov å spørre om konkrete råd når det gjelder eksempelvis din økonomi og NAV. Hva slags råd har hun gitt deg, har hun rådet deg til å søke deltidsstillinger eller anke på vedtaket? vi hadde avtalt å drøfte dette , men tiden gikk m til min fortvilelse over at de tror jeg har eupf ... Når jeg brakte det på bane sa hun bare , tid ute.. Jeg sa hun hadde lovt å snakke om det, men det spilte ingen rolle for jeg hadde brukt opp tiden min på " dette m diagnose og ikke...":((( jeg har tidligere sagt jeg har unngått å snakke om det fordi jeg opplever det dom ekstremt ydmykende Endret 11. august 2014 av En namnlaus 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 vi hadde avtalt å drøfte dette , men tiden gikk m til min fortvilelse over at de tror jeg har eupf ... Når jeg brakte det på bane sa hun bare , tid ute.. Jeg sa hun hadde lovt å snakke om det, men det spilte ingen rolle for jeg hadde brukt opp tiden min på " dette m diagnose og ikke...":((( jeg har tidligere sagt jeg har unngått å snakke om det fordi jeg opplever det dom ekstremt ydmykende Hva tenker du om det du forteller om her? Slik jeg ser det, så er det nærmest grunnregel nr 1 i regelmessig terapi, at det er avsatt en bestemt mengde tid og at denne ikke overskrides. For øvrig tenker jeg at dersom det var DPS som fylte ut legeerklæringen ved søknad om AAP, så burde de også sørget for at dere diskuterte avslaget. Dersom det derimot var fastlegen som hjalp deg å søke, så synes jeg dette er noe som det er vel så nærliggende at du tar opp med fastlegen. Jeg har forstått deg som at du sa til fastlegen at du ikke ønsket å klage på vedtaket, men jeg har kanskje tatt feil? 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Hva tenker du om det du forteller om her? Slik jeg ser det, så er det nærmest grunnregel nr 1 i regelmessig terapi, at det er avsatt en bestemt mengde tid og at denne ikke overskrides. For øvrig tenker jeg at dersom det var DPS som fylte ut legeerklæringen ved søknad om AAP, så burde de også sørget for at dere diskuterte avslaget. Dersom det derimot var fastlegen som hjalp deg å søke, så synes jeg dette er noe som det er vel så nærliggende at du tar opp med fastlegen. Jeg har forstått deg som at du sa til fastlegen at du ikke ønsket å klage på vedtaket, men jeg har kanskje tatt feil? helt ok m tidsavgrenset terapeutisk tid. Lurer bare på om ik vedk kunne bidratt m litt strukturering uten at jeg tillegger henne skyld for ikke ha gjort det.. Min fortvilelse intens, hun skriver jeg snakker sånn at jeg er vanskelig å avbryte ( i det siste).., så tar på min kappe at tid oppbrukt, likevel leit . Vedr avslag Aap sa fastlegen at det var helt normaaaaalt å få avslag, men st jeg gjerne måtte klage om jeg følte for det. Jeg spurte om det var vits når dps hadde dokumentert.. Fikk ikke noe svar utover at han trengte " mer" fra dps om han skille få hjulpet meg mer. Synes dette er svært vanskelig og vet ikke hva dom er riktig. Vil rollen / følelsen av sykdom og fortapelse øke m aap..!? Eller vil jeg kjenne lettelse v å bli litt tatt hensyn til...?! Til å grine av .. Selv aner jeg ikke:( 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 helt ok m tidsavgrenset terapeutisk tid. Lurer bare på om ik vedk kunne bidratt m litt strukturering uten at jeg tillegger henne skyld for ikke ha gjort det.. Min fortvilelse intens, hun skriver jeg snakker sånn at jeg er vanskelig å avbryte ( i det siste).., så tar på min kappe at tid oppbrukt, likevel leit . Vedr avslag Aap sa fastlegen at det var helt normaaaaalt å få avslag, men st jeg gjerne måtte klage om jeg følte for det. Jeg spurte om det var vits når dps hadde dokumentert.. Fikk ikke noe svar utover at han trengte " mer" fra dps om han skille få hjulpet meg mer. Synes dette er svært vanskelig og vet ikke hva dom er riktig. Vil rollen / følelsen av sykdom og fortapelse øke m aap..!? Eller vil jeg kjenne lettelse v å bli litt tatt hensyn til...?! Til å grine av .. Selv aner jeg ikke:( Hva sa DPS når du orienterte om avslaget? Og hva sa du i den forbindelse. Jeg forstår deg slik at det var DPS som uttalte seg til NAV i forbindelse med søknaden? 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Ja. Psykolog virker ikke å være engasjert i dette, visste ikke hvor lenge jeg hadde vært sykmeldt oa. Jeg de siste to timene utrykt en forsiktig frustrasjon over dette , kjenner meg forpint og aner ikke hva som et riktig. Men har det m diagnoser å gjøre tar jeg ikke i mot deres Evt " tilbud" om pf som grunnlag, dette synes jeg blir alldeles for drøyt ( dom du vet) og da presser jeg meg heller til aetat og søker mer jobb, tross usikkerhet og ambivalens og mørke tanker 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Ja. Psykolog virker ikke å være engasjert i dette, visste ikke hvor lenge jeg hadde vært sykmeldt oa. Jeg de siste to timene utrykt en forsiktig frustrasjon over dette , kjenner meg forpint og aner ikke hva som et riktig. Men har det m diagnoser å gjøre tar jeg ikke i mot deres Evt " tilbud" om pf som grunnlag, dette synes jeg blir alldeles for drøyt ( dom du vet) og da presser jeg meg heller til aetat og søker mer jobb, tross usikkerhet og ambivalens og mørke tanker Du svarte ikke på det jeg spurte om. Jeg antar at du orienterte DPS da du fikk avslag, hvilken respons fikk du da? Og hva ytret du ønske om at skulle gjøres videre med dette? Uansett så er det ikke DPS som har avgjørende ord i forhold til AAP. Dersom du fortsatt er usikker på om du ønsker å søke om AAP eller ikke, så foreslår jeg at du tar en samtale med NAV om dette. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Du svarte ikke på det jeg spurte om. Jeg antar at du orienterte DPS da du fikk avslag, hvilken respons fikk du da? Og hva ytret du ønske om at skulle gjøres videre med dette? Uansett så er det ikke DPS som har avgjørende ord i forhold til AAP. Dersom du fortsatt er usikker på om du ønsker å søke om AAP eller ikke, så foreslår jeg at du tar en samtale med NAV om dette. jeg fikk den respons jeg beskriver ovenfor .. Hvor lenge har du igjen av sykemelding bl a( noe som vitner om manglende kunnskap el engasjement ).. Videre st vi skulle tenke på det , hun ga uttrykk for st hun forsto min tvil.. Jeg orker ikke drøfte min psyke med en nav ansatt , dessverre. Tar konsekvensen av eget valg ( vet jeg om jeg var heldig kunne møtt forståelse ) og gir f i de aap pengene. Synes likevel det er litt sørgelig at jeg ikke får dem og jeg kunne hatt rett til dem. For meg betyr det dog mer å ikke bli så ydmyket. Hadde psykolog sagt hun ville " ordne opp" litt i form av mer dokumentasjon uten pf diagnose ok, det har hun ikke sagt. Derved ser jeg kun arbeidsledighetstrygd og normale krav og forventninger som alternativ. Jeg vet jeg kunne jobbet for å få mer forståelse hos fastlege.. Han virker som han har lyst til å hjelpe, men blir så komplisert og slitsomt . Og skummelt, 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 jeg fikk den respons jeg beskriver ovenfor .. Hvor lenge har du igjen av sykemelding bl a( noe som vitner om manglende kunnskap el engasjement ).. Videre st vi skulle tenke på det , hun ga uttrykk for st hun forsto min tvil.. Jeg orker ikke drøfte min psyke med en nav ansatt , dessverre. Tar konsekvensen av eget valg ( vet jeg om jeg var heldig kunne møtt forståelse ) og gir f i de aap pengene. Synes likevel det er litt sørgelig at jeg ikke får dem og jeg kunne hatt rett til dem. For meg betyr det dog mer å ikke bli så ydmyket. Hadde psykolog sagt hun ville " ordne opp" litt i form av mer dokumentasjon uten pf diagnose ok, det har hun ikke sagt. Derved ser jeg kun arbeidsledighetstrygd og normale krav og forventninger som alternativ. Jeg vet jeg kunne jobbet for å få mer forståelse hos fastlege.. Han virker som han har lyst til å hjelpe, men blir så komplisert og slitsomt . Og skummelt, Du kan har rett i din tolkning av psykologen, men dine tolkninger kan også være helt feilaktige. Det du tolker som manglende engasjement, kan være en klar forståelse av rollefordelingen mellom dps og nav. Hun "kan ikke ordne opp" i forhold til nav, det er du som måtte ha klaget. Hun kan ikke gjøre noe mer enn å skrive til nav om slik hun oppfatter din situasjon, og dette vil jo kun være relevant dersom du hadde klaget slik at nav ble interessert i å motta mer dokumentasjon. Synes du det er rart at hun ikke husket nøyaktig hvordan det lå an med din sykemelding? Jeg tenker at det er lite realistisk at psykologen skal huske slike detaljer i forhold til hver og en av sine pasienter. Det er du - og ikke fastlegen eller psykologen - som må ta initiativ til å få orden på dette med nav. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Hvorfor tenker du mine tolkninger er feilaktige? Tenker du de er farget av pf ? 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Hvorfor tenker du mine tolkninger er feilaktige? Tenker du de er farget av pf ? Jeg sier at de _kan_ være feilaktige. Grunnen er at jeg synes du - i en del av det du har skrevet på dol - tillegger psykologen bestemte holdninger og meninger som hun ikke har gitt uttrykk for, og hvor andre tolkninger kunne være minst like nærliggende. Du har f.eks. gjentatte ganger skrevet at psykologen mener du er "et dårlig menneske" (du har brukt andre ord), uten at hun har uttrykt dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.