XbellaX Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 det virker på meg som hun ikke er interessert i å hjelpe til her om jeg ikke går med på diagnoser ( underdiagnostisert ) jeg sa jeg heller ville melde meg arb ledig enn at de på det jeg mener er uriktig grunnlag påfører m Pf ( i tillegg til all annen indre smerte og følelse av å være ulykkelig... Vedk sier dessuten hva tenker du selv hele veien.. Jeg sier at jeg ikke ser noen mening i å klsge selv , da må andre underbygge.. Men når vi trolig ikke er enige om hva som skal være diagnostikk strander det virker det som.., hun virker som hun er usikker på hvor depressiv jeg et, siden jeg har " svingt" og også vært blid ( iflg) henne i terapirom .., forsøkt å beskrive min hverdag og hvordan jeg kjenner meg defansiv og plaget.. Hun sa hun trodde jeg var alvorlig dep ca nest sist , så neste gang sa du er ikke mer depressiv enn at du kan ta vare på deg selv.. Ok , hun tenker det og ingen klage da moderat trolig ikke er god nok årsak for nav til ikke å være i full fres.. Selv vet jeg ikke, men har sagt jeg er redd aap skal bli en hvilepute for ytterligere inngåelse , men at jeg synes det er svært tung og ikke vet om jeg makter..,;( ikke rådet meg konkret vedr jobb.. Jeg sa som begrunnelse for at aap kunne vært et alternativ at jeg kunne hatt godt sv mindre krav og kanskje klart å opparbeide m en god REf/ samtidig vet jeg ikke hvordan det påvirker nye arb at man har vært i aap .. ( hun sa vi skulle snakke mer om det og at jeg skulle tenke på det som vanlig ( jeg har stått uten penger siden april, så jeg synes det haster.., meldt meg ledig nå og sender inn dagpengesøknad til nav.. Ingen vits i å tro på arb avklaring: (((( Korriger meg gjerne om jeg tar feil men det er ikke lenge siden du skrev at du og din behandler ble enige om å være uenige ang dette med diagnoser? Kom dere ikke noe videre etter det? Akkurat dette med økonomi hadde vært nok til at jeg ikke hadde klart å få et minutts nattesøvn før jeg hadde funnet en løsning. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Korriger meg gjerne om jeg tar feil men det er ikke lenge siden du skrev at du og din behandler ble enige om å være uenige ang dette med diagnoser? Kom dere ikke noe videre etter det? Akkurat dette med økonomi hadde vært nok til at jeg ikke hadde klart å få et minutts nattesøvn før jeg hadde funnet en løsning. Jeg har ved nærmere ettertanke ikke gått med på dette kompromisset, i det jeg synes påstander om pf er grunnløse og lite underbygd. Skrevet en 7 siders blekke til psykolog / Evt enhetsleder ,om hun vil vise vedk , om mine opplevelse og perspektiver på dette. Sliter nå med tanker om st de vil bruke dette mot meg .. !! Selv om jeg kun kritisk reflekterer og utdyper og undrer i denne blekka, grøss. Psykolog tenker det har stoppet opp for oss når jeg har jeg har slik mistillit og skal drøfte m team om Evt behandlerbytte. Jeg vet ikke om dette har noen hensikt om hele teamet stiller seg bak min psykolog antagelser .. Men jeg trøster meg med at virkeligheten ikke er en entydig sannhet og det er min psykologs subjektive fortolkning, først og fremst, som kommer frem. Jeg er redd hele dps!! Rimelig dårlig utgangspunkt , grusom tilleggsbelastning å bli mistenkt for pf når jeg kjenner med så nede og mislykket . Burde kanskje heller lagt meg på en spikermatte?! Psykolog bar vennlig og sa hun ikke så på meg dom et dårlig menneske, hun kunne ikke skjønne hvor jeg fikk det fra. Hun lukker visst ørene for min skrekk for pf, ja jeg tror du kan ha eupf... men baserer mine synspunkt på min adferd i terapirom , hjelp / begriper ikke at jeg er så fæl? Sååå svingende , svart/ hvit og lite mottagelig for kritikk... Når jeg spør om eks - konkrete- lite tilbakemelding. Burde kanskje klart meg uten terapi. Eller finnes behandlere som kan gjøre slike pyser som meg - m piggene ute- lite trygge?! Økonomi et vemmelig kap , må få søkt om disse dagpenger ( grøss) 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Jeg sier at de _kan_ være feilaktige. Grunnen er at jeg synes du - i en del av det du har skrevet på dol - tillegger psykologen bestemte holdninger og meninger som hun ikke har gitt uttrykk for, og hvor andre tolkninger kunne være minst like nærliggende. Du har f.eks. gjentatte ganger skrevet at psykologen mener du er "et dårlig menneske" (du har brukt andre ord), uten at hun har uttrykt dette. jeg tenker hun sier dette indirekte gj diagnostiske vurderinger:( 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Nå har du skrevet uttallige innlegg om at din uenighet med psykologen. Hva med å følge NHD's råd i hans tråd: "Hvis du mener at du ikke har denne diagnosen, er det beste du kan gjøre å slutte å oppføre deg på en slik måte at du hele tiden bekrefter diagnosen". Ps. Det er fortsatt bare vel ment fra meg 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 jeg tenker hun sier dette indirekte gj diagnostiske vurderinger:( Nettopp derfor jeg sier at du _tillegger_henne oppfatninger og holdninger det finnes lite grunnlag for. Det meste skjer i ditt hode, i din forståelse av psykiatri - og etter min oppfatning viser du liten selvinnsikt for tiden. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Hva stigma og omtaler i ulike kilder da Frosken? 0 Siter
frosken Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Hva stigma og omtaler i ulike kilder da Frosken? Hva mener du? 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Hva mener du? Alt forferdelig som står om disse menneskene overalt . Psykologen min later også som hun ikke skjønner hva det er som er så ille m å ha " element " av pf..! 0 Siter
slabbedask Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Alt forferdelig som står om disse menneskene overalt . Psykologen min later også som hun ikke skjønner hva det er som er så ille m å ha " element " av pf..! Ja vi er så forferdelige så! 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Ja vi er så forferdelige så! jeg aner ik hvor forferdelig du er- vet bare at jeg kjenner meg beskyldt for noe jeg ikke tenker er sant 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Frosken : hvorfor så dårlig selvinnsikt , tenker jo jeg kjenner meg selv og egne reaksjonsmåter utad noe bedre enn psykolog. Mine pårørende kan bekrefte at jeg ikke er eupf , spes allmenn medisin bror bl a!!!!!!!!!!!!!!! 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Ja vi er så forferdelige så! Tenkte det samme 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Ja vi er så forferdelige så! Ja, vi er visst verstingene Anonymous poster hash: 9133f...e89 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Alt forferdelig som står om disse menneskene overalt . Psykologen min later også som hun ikke skjønner hva det er som er så ille m å ha " element " av pf..! Jeg har brukt ca 20000 timer på internet og jeg har enda ikke sett en eneste person si noe stygt om folk med pf. Kanskje jeg googler feil ting men at det står slike forferdelige ting om folk med pf overalt det tror jeg ikke stemmer med virkeligheten 0 Siter
XbellaX Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Jeg er redd hele dps!! Rimelig dårlig utgangspunkt. For kort tid siden skrev du at du ville ta med et brev, eller hadde levert et brev, som tok for seg dette med behandlerbytte. I den forbindelse er det noe jeg ikke forstår, hvorfor lar du et bytte være opp til dem? Dersom du ikke eier tillit til behandlingsapparatet, har dårlig kjemi med din nåværende behandler over tid, føler mistillit mot hele DPS, hvorfor lar du den type viktig avgjørelse være opp til andre? Jeg tror som sagt du vil ha mye igjen ved å fortsette hos din nåværende, men jeg reagerer på at du ikke griper muligheten til forandre. 0 Siter
Gjest Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 For kort tid siden skrev du at du ville ta med et brev, eller hadde levert et brev, som tok for seg dette med behandlerbytte. I den forbindelse er det noe jeg ikke forstår, hvorfor lar du et bytte være opp til dem? Dersom du ikke eier tillit til behandlingsapparatet, har dårlig kjemi med din nåværende behandler over tid, føler mistillit mot hele DPS, hvorfor lar du den type viktig avgjørelse være opp til andre? Jeg tror som sagt du vil ha mye igjen ved å fortsette hos din nåværende, men jeg reagerer på at du ikke griper muligheten til forandre. Du kan så si! Jeg er visst slik konstruert at jeg synes det er litt kjipt å klage. Det er akkurat som jeg identifiserer meg med den unge psykologen. Jeg har ikke noe i mot henne personlig, men kjenner det skurrer fælt ift måten hun oppfatter meg, hvordan hun gir meg trygghet og argumenterer faglig. Når jeg satt sammen med henne tenkte jeg plutselig, tenk om du synes dette er veldig fælt og pinlig , tenk om det får konsekvenser for hennes jobb og respekt som ansatt . Jeg spurte henne hvordan hun så på dette brevet, hun enda ikke hadde lest. Hun sa hun ville lese det og det kunne hende hun scannet det inn i journal. Så kunne aktuelle samarbeid s partnere lese det. Jeg synes dette var litt ekkelt også- brevet er henvendt til henne/ enhetsleder. Jeg spurte om hun ville vise det til vedk, hun skulle ta min mistillit opp i team sa hun. Jeg lurer på om jeg burde sendt et eksemplar til denne lederen også, kan jo ikke være sikker på at hun refererer m korrekt? Blandede følelser ift dette , synes jeg i brevet kun gjør rede for min opplevelse, mitt perspektiv. Jeg synes jeg gjør dette nyansert og er ikke opptatt av å ramme henne . Hvorfor jeg lar det være opp dps? Testet dem! Jeg tenker som så at dersom de sier jeg ikke får bytte/ vil de ha konkludert med at det er kun jeg som er håpløs og" fæl". Jeg ber om skifte til Evt annen psykolog/ psykiater, får jeg en psykiatrisk sykepleier vil jeg tenke at de ser på meg som veldig syk. Det vil jeg heller ikke ha noe av... Og de vil se på meg dom en som ikke er i stand til å få noe ut av samtaleterapi , da er det også det samme. Da vil jeg føle meg ytterligere dum og håpløs. Da får jeg klare meg uten helsevesen! Det blir avgjørende for meg hvorvidt de møter mine synspunkt m en visst respekt el ikke. Vurderer om jeg burde sendt eget eksemplar sv brev til leder, men på no vis legger jeg dette i min psykologs hender. Betyr kanskje st jeg stoler litt på henne? Eller at jeg vil beskytte henne. Hun virker dog så selvsikker så jeg tror hun klarer å håndtere en liten mistillitserklæring veldig ok... 0 Siter
Gjest Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Jeg har brukt ca 20000 timer på internet og jeg har enda ikke sett en eneste person si noe stygt om folk med pf. Kanskje jeg googler feil ting men at det står slike forferdelige ting om folk med pf overalt det tror jeg ikke stemmer med virkeligheten så bra:)) Fortsett med å føl deg vel , det har du fortjent:) det fortjener alle! Tenker dog de m pf kunne ha noen grunner til å tenke / reflektere kritisk rundt hvordan de oppfatter og forholder seg til andre. Men finnes jo ikke en sort mennesker m pf, kanskje jeg bare har lest om verstingene/ ytterpunktene Beklager veldig dersom noen blir såret over at jeg er så livredd for å få slik diagnostikk, jeg mener ikke å si at alle m pf er slik og sånn eller håpløse. Hadde jeg påstått det ville jeg vært rimelig rusk, mitt problem er knyttet til hvordan jeg selv ikke kjenner meg særlig godt igjen i hva dom beskrives av symptomer oa innenfor disse diagnostikkene. Kanskje er jeg ikke riktig vel bevart når jeg blir så redd og fixsert bare på bakgrunn av dette - kanskje er det rett og slett et uttrykk for at jeg er livredd vurderinger generelt .. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 så bra:)) Fortsett med å føl deg vel , det har du fortjent:) det fortjener alle! Tenker dog de m pf kunne ha noen grunner til å tenke / reflektere kritisk rundt hvordan de oppfatter og forholder seg til andre. Men finnes jo ikke en sort mennesker m pf, kanskje jeg bare har lest om verstingene/ ytterpunktene Beklager veldig dersom noen blir såret over at jeg er så livredd for å få slik diagnostikk, jeg mener ikke å si at alle m pf er slik og sånn eller håpløse. Hadde jeg påstått det ville jeg vært rimelig rusk, mitt problem er knyttet til hvordan jeg selv ikke kjenner meg særlig godt igjen i hva dom beskrives av symptomer oa innenfor disse diagnostikkene. Kanskje er jeg ikke riktig vel bevart når jeg blir så redd og fixsert bare på bakgrunn av dette - kanskje er det rett og slett et uttrykk for at jeg er livredd vurderinger generelt .. Hva med å filme deg selv og så se på filmen etter noen uker. Da vil du jo se hvordan andre folk opplever deg på en måte kanskje, ikke vet jeg er ingen ekspert 0 Siter
laban Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Hvorfor jeg lar det være opp dps? Testet dem! Jeg tenker som så at dersom de sier jeg ikke får bytte, vil de ha konkludert med at det er kun jeg som er håpløs og "fæl". Jeg ber om skifte til evt. annen psykolog / psykiater, får jeg en psykiatrisk sykepleier, vil jeg tenke at de ser på meg som veldig syk. Det vil jeg heller ikke ha noe av... Og de vil se på meg som en som ikke er i stand til å få noe ut av samtaleterapi, da er det også det samme. Da vil jeg føle meg ytterligere dum og håpløs. Da får jeg klare meg uten helsevesen! Det blir avgjørende for meg hvorvidt de møter mine synspunkt m en visst respekt el ikke. Det er vel ikke noe bevis på at dps ikke har respekt for synspunktene dine, selv om de ikke tilbyr det du har definert som det ene fasitsvaret på gjetteleken. Det kan være andre grunner til at det ikke er mulig akkurat nå. Tyder ikke din nåværende situasjon på at du ikke vil "klare deg uten helsevesen"? I likhet med XbellaX ovenfor her, hadde jeg brukt energien på å berge familiens økonomi som første prioritet, selv om jeg måtte inngå visse kompromisser med egen stolthet. 0 Siter
Gjest Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Det er vel ikke noe bevis på at dps ikke har respekt for synspunktene dine, selv om de ikke tilbyr det du har definert som det ene fasitsvaret på gjetteleken. Det kan være andre grunner til at det ikke er mulig akkurat nå. Tyder ikke din nåværende situasjon på at du ikke vil "klare deg uten helsevesen"? I likhet med XbellaX ovenfor her, hadde jeg brukt energien på å berge familiens økonomi som første prioritet, selv om jeg måtte inngå visse kompromisser med egen stolthet. Du fremstår mye mer rasjonelt begavet enn meg Laban. Joda- det jeg mente å si var at det i alle fall er " allright" om de gir meg en tilbakemelding på st de har hørt på meg på no vis.. Det skulle jeg visst få.. Psykolog skulle ringe meg opp denne uken sa hun.. Jepp! Forpint økonomi bør være et prio, har nå vært handlekraftig nok til å meldt m ledig.. Nå gjenstår det å finne frem bl Navs ørti skjema for søknad om daaaaaagpenger:((( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.