Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Det var en gang for flere år siden at en dame skrev inn i forbannelse fordi noen hadde påstått/antydet at hun hadde emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg svarte noe sånt som. "Hvis du mener at du ikke har denne diagnosen, er det beste du kan gjøre å slutte å oppføre deg på en slik måte at du hele tiden bekrefter diagnosen". Så skjedde det ikke noe på flere år før vedkommende skrev inn og fortalte at dette hadde truffet henne, og at hun gjorde nettopp det jeg skrev at hun burde gjøre. Hun var da blitt frisk. 1. Hvis noen kan finne igjen disse to innleggene, blir jeg svært takknemlig. 2. Hvis vedkommende fortsatt er på DOL, vil jeg gjerne høre hvordan det går. 3. Hvis noen i dag mener de kan ha nytte av denne intervensjonen, er det selvsagt bare hyggelig :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 10. august 2014 Skrevet 10. august 2014 Går rett i mitt blod! Min bedre halvdel ( les twinsen ) påpekt noe i samme retning. Mitt hode må mao kjøles ned og jeg må skride til Dps i vater og fremlegge nyanserte og ikke affektive synspunkt. Er bare redd mitt brev som jeg ikke formulerer som noen klage, men som " noe" mistillit skal havne i feil klør. Jeg har sett enhetsleder og han ser skummel ut... Kanskje vil vedk ta det som en pers fornærmelse at jeg stiller spørsmål rundt teamets diagnostikk , tror denne fyren er involvert ( Klynk). Hva kan så responsen bli? Jo at jeg selv underbygget egen psykelighet , selv om jeg selv mener å forsvare meg mot det jeg hevdet er en alvorlig diagnose , en av de med mest stigma i psykiatrien.., som jeg ikke kjenner meg igjen i..,tenker at om jeg er saklig bør dette lyttes til, men aldri godt å vite likevel hvordan slikt kan fortolkes., fristende å fordufte fra hele helsevesenet.. Tanken på at disse tentativene ( el hva jeg kan kalle det) blir stående er likevel så skremmende for meg at jeg tror jeg må gjennom dette vågestykket... ( om jeg ikke mister motet..,) 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Det var en gang for flere år siden at en dame skrev inn i forbannelse fordi noen hadde påstått/antydet at hun hadde emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg svarte noe sånt som. "Hvis du mener at du ikke har denne diagnosen, er det beste du kan gjøre å slutte å oppføre deg på en slik måte at du hele tiden bekrefter diagnosen". Så skjedde det ikke noe på flere år før vedkommende skrev inn og fortalte at dette hadde truffet henne, og at hun gjorde nettopp det jeg skrev at hun burde gjøre. Hun var da blitt frisk. 1. Hvis noen kan finne igjen disse to innleggene, blir jeg svært takknemlig. 2. Hvis vedkommende fortsatt er på DOL, vil jeg gjerne høre hvordan det går. 3. Hvis noen i dag mener de kan ha nytte av denne intervensjonen, er det selvsagt bare hyggelig :-) Vil EUPF alltid utarte seg med dårlig oppførsel eller uttagering? Eller kan det også være en indre smerte/kaos/uro som du kan klare å skjule for andre? Jeg har hatt en dag på jobb med uro, press i brystet og selvskadingstrang. Jeg klarte å holde meg denne gang også. Det er veldig mye sjeldnere jeg har det slik etter at jeg begynte med lithium, men det skjer fremdeles. Derfor lurer jeg en del på dette. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Var det her på dol at hun hadde fått det antydet, eller i RL? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. august 2014 Forfatter Skrevet 11. august 2014 Var det her på dol at hun hadde fått det antydet, eller i RL? I RL. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Ok. Jeg stusser over at hun ble frisk "bare" (?) av å slutte å oppføre seg på en måte som styrket antydningen om diagnosen. Hvis det var så "enkelt", så var hun vel ikke syk? Gikk hun i terapi for det? Eller klarte hun dette alene, som følge av ditt råd? Men jeg forstår poenget ditt veldig godt da :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Jøss høres litt ut som "sagaen" om da Jesus gikk på vannet. Dette er jo vitterlig et mirakel Anonymous poster hash: 9f8d0...cce 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Ok. Jeg stusser over at hun ble frisk "bare" (?) av å slutte å oppføre seg på en måte som styrket antydningen om diagnosen. Hvis det var så "enkelt", så var hun vel ikke syk? Gikk hun i terapi for det? Eller klarte hun dette alene, som følge av ditt råd? Men jeg forstår poenget ditt veldig godt da :-) kanskje hadde hun bare freaket ut litt i terapirommet - og psykologs diagnostiske assosiasjoner i den anledning løpt løpsk. ? Da tenker jeg er slik intervensjon kan fungere ... 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 kanskje hadde hun bare freaket ut litt i terapirommet - og psykologs diagnostiske assosiasjoner i den anledning løpt løpsk. ? Da tenker jeg er slik intervensjon kan fungere ... Jo, det er sant. Men han skrev "hele tiden"... 0 Siter
Kayia Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 kanskje hadde hun bare freaket ut litt i terapirommet - og psykologs diagnostiske assosiasjoner i den anledning løpt løpsk. ? Da tenker jeg er slik intervensjon kan fungere ... Hva med å gi det et forsøk selv? Du kan legge din nåværende psykologs vurderinger bak deg, evt finne en ny og fortsette herfra med en atferd som ikke bekrefter diagnosen(e) du er uenig i? 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 11. august 2014 Skrevet 11. august 2014 Brukte alle mine google skillz (som er meget gode) men klarte ikke å finne de nevnte trådene 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Vet ikke jeg, fant noe lignende.http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/99615-antisosial-personlighetsforstyrrelse/Anonymous poster hash: 72b3c...74f 0 Siter
Gjest Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Hva med å gi det et forsøk selv? Du kan legge din nåværende psykologs vurderinger bak deg, evt finne en ny og fortsette herfra med en atferd som ikke bekrefter diagnosen(e) du er uenig i? Jeg synes aldri jeg har hatt slik adferd. 0 Siter
Kayia Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Jeg synes aldri jeg har hatt slik adferd. Du har selv beskrevet slik atferd både i og utenfor terapirommet. Velger du å se bort fra dét? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Jeg synes aldri jeg har hatt slik adferd. Da har du veldig kort korttidshukommelse. Du har beskrevet dette i detalj i flere innlegg her på DOL i de siste ukene. Tilogmed har du selv uttalt at du kan se elementer av pf i din atferd, og det samsvarer med din psykologs vurdering ref. et annet av dine innlegg, skrevet i går, 17:24 : " Hun sa forøvrig, jeg har aldri trodd du har paranoid pf? Hæ? Bare elementer av den. Hm ." Anonymous poster hash: e3be9...19f 0 Siter
Gjest Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Da har du veldig kort korttidshukommelse. Du har beskrevet dette i detalj i flere innlegg her på DOL i de siste ukene. Tilogmed har du selv uttalt at du kan se elementer av pf i din atferd, og det samsvarer med din psykologs vurdering ref. et annet av dine innlegg, skrevet i går, 17:24 : " Hun sa forøvrig, jeg har aldri trodd du har paranoid pf? Hæ? Bare elementer av den. Hm ."Anonymous poster hash: e3be9...19f nå tenkte jeg son et mønster.. Som er kriterier , slik, jeg forstår- for å oppfylle krav til diagnose.., ja- vært noe emosjonelt rablet og hatt paranoid beredskap- det har jeg " innrømt" ( med føler m son en forbryter på dps..) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 nå tenkte jeg son et mønster.. Som er kriterier , slik, jeg forstår- for å oppfylle krav til diagnose.., ja- vært noe emosjonelt rablet og hatt paranoid beredskap- det har jeg " innrømt" ( med føler m son en forbryter på dps..) Personer med "elementer av pf" er ikke forbrytere. Hvordan er det du tenker om mennesker med psykiske sykdommer? Ta en sammenligning: Hvis du tenker deg at du har fått diagnosen "forstadium til kreft" på en føflekk, ville du da også ha følt deg som en forbryter? Mennesker med kreft er heller ikke forbrytere. Anonymous poster hash: e3be9...19f 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Vet ikke jeg, fant noe lignende.http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/99615-antisosial-personlighetsforstyrrelse/Anonymous poster hash: 72b3c...74f Ja den ligner mye, ser ut som du har bedre google skills enn meg :/ 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 (endret) her er oppfølgeren: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/259435-takker-s%C3%A5-meget/ Endret 12. august 2014 av Bella Dotte 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. august 2014 Forfatter Skrevet 12. august 2014 Tusen takk til dere for godt detektivarbeid :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.