Gå til innhold

Depresjon som ikke blir bedre, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mai raknet det helt for meg med angst og depresjon. Jeg kom meg til en Psykolog som igjen sendte meg til lege.

Jeg fikk diazepam for å kunne sove og Citalopram for depresjonen. Citalopramen virket ikke for meg og jeg ble bare verre. Etter noen uker ble medisinen byttet til Duloxetine 30mg. Denne har jeg brukt i en mnd nå.

Selvom angsten har roet seg ned så er jeg like deprimert. Jeg har gråtetokter flere ganger til dagen. Selvmordstanker titt og ofte ( ingen aktive planer). Jeg er fortvilet for jeg hvet ikke hva jeg skal gjøre.

Psykologen min mener jeg ikke for god nok medisin for depresjonen. Hva mener du NHD? Hva burde jeg si til legen ?

Anonymous poster hash: 770ef...8ee
motorPrøysen
Skrevet

Du står på en uvanlig lav dose duloksetin. Du kan diskutere doesøkning med legen. Hvis heller ikke det hjelper syns jeg du kan be legen henvise deg til psykiater for medisinering.

Skrevet

Du står på en uvanlig lav dose duloksetin. Du kan diskutere doesøkning med legen. Hvis heller ikke det hjelper syns jeg du kan be legen henvise deg til psykiater for medisinering.

Jeg skal til legen imorgen, så da kan jeg spør om doseendring. En forandring må ihvertfall til, jeg klarer ikke så mye mer av dette. Takk for svar, siden jeg aldri har blitt behandlet for dette før så visste jeg ikke at jeg har en lav dose på medisinen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Standard dose er 60 mg. Be om det.

Skrevet

Standard dose er 60 mg. Be om det.

Det skal jeg gjøre. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...