Gå til innhold

Er dette en vanlig tankegang blant psyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig blant psyke å tenke at man ikke er psyk og føle skam fordi man ikke yter? Selv om man har alvorlige diagnoser.

Anonymous poster hash: 442e1...6ef

Skrevet

Er det vanlig blant psyke å tenke at man ikke er psyk og føle skam fordi man ikke yter? Selv om man har alvorlige diagnoser.

Min erfaring, hovedsakelig fra dette nettsteder er at det er veldig vanlig...

Skrevet

Ja, det er veldig vanlig.

Skrevet

Ja, mmen det finnes vistnok også noen psyke som IKKE skammer seg fordi dem ikke yter, eller så har jeg hørt rykter om.  :ph34r: 

Skrevet

Da er jeg ikke alene da.

Hvis jeg skammer meg, da. Kanskje det bare er noe jeg innbiller meg fordi jeg har opphøyd selvbilde og føler at jeg har "rett" i større grad enn normalt.

Men jeg tror jeg føler at alle ser ned på meg. Men kanskje det bare er samvittighetskvaler?

Kanskje jeg bare skulle meldt meg ut av Folketrygden og gått ut i skogen og levd der til jeg døde av en fæl vinter. ;-)

Neida, det var bare litt humor.

Skrevet

Jeg tror det er vanlig å skamme seg i perioder.  Spesielt når det blir mye negativt fokusert i media om uføretrygdede.  Det kan ofte være en stor ekstrabelastning.

Skrevet

Kanskje jeg bare skulle meldt meg ut av Folketrygden og gått ut i skogen og levd der til jeg døde av en fæl vinter. ;-)

Samfunnsøkonomiskt så hadde det jo lønt seg om alle som ikke arbeidet forsvant, men vi mener heldigvis at også de menneskene som ikke klarer å jobbe eller som ingen vil ansette fortjener å leve et verdig liv her i Norge. Du får stole på samfunnet

Foresten så minner du meg om en annen person jeg kjenner =P

Skrevet

Minner om en annen? Hm, da er jeg ikke alene i alle fall. :-)

Skrevet

Samfunnsøkonomiskt så hadde det jo lønt seg om alle som ikke arbeidet forsvant, men vi mener heldigvis at også de menneskene som ikke klarer å jobbe eller som ingen vil ansette fortjener å leve et verdig liv her i Norge. Du får stole på samfunnet

Foresten så minner du meg om en annen person jeg kjenner =P

Kjenner du mange?

Anonymous poster hash: c40ef...637

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er å fornekte fullstendig at man er psyk, men jeg tror det er svært vanlig å være usikker på om man kanskje kunne ha vært noe i jobb osv.

Skrevet

Det var bra. Kanskje jeg har rett på det, da... men folk er ekle. Jeg tilhører en pariakaste. Det er alltid noen som hater meg. De som "ikke" gjør det bare later som. De som jobber på matbutikken er hyggelige for ironiens skyld. Men den tankevandringen her er nok bare skadelig. Bedre å drite i hva som er virkelig og ikke. Sannheten er uvesentlig. Nå skal jeg mosjonere litt - kanskje jeg blir mindre sullik i hodet da.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er å fornekte fullstendig at man er psyk, men jeg tror det er svært vanlig å være usikker på om man kanskje kunne ha vært noe i jobb osv.

Hvor finnes disse småstillingene, og hvem vil ansette noen med en CV som er som et stort hull?

Skrevet

Hvor finnes disse småstillingene, og hvem vil ansette noen med en CV som er som et stort hull?

Det finnes en del småstillinger blant annet i dagligvarebutikker og av og til finnes det arbeidsgivere som gjerne vil gi folk en sjanse. Men det er ikke nødvendigvis lett å både finne en jobb man kan klare og samtidig en arbeidsgiver som er villig til å la en få prøve seg.

Skrevet (endret)

Kjenner du mange?

Hva skjer med at du alltid prøver å få meg ut i offtopic-samtaler XD Slemming. Uansett det er en internet bekjent, og nei jeg kjenner ikke mange

Det var bra. Kanskje jeg har rett på det, da... men folk er ekle. Jeg tilhører en pariakaste. Det er alltid noen som hater meg. De som "ikke" gjør det bare later som. De som jobber på matbutikken er hyggelige for ironiens skyld. Men den tankevandringen her er nok bare skadelig. Bedre å drite i hva som er virkelig og ikke. Sannheten er uvesentlig. Nå skal jeg mosjonere litt - kanskje jeg blir mindre sullik i hodet da.

Tror nok butikkansatte driter i hvem du er, verden kretser nok ikke rundt deg ;)

Endret av DexterMorgan
Skrevet

Det finnes en del småstillinger blant annet i dagligvarebutikker og av og til finnes det arbeidsgivere som gjerne vil gi folk en sjanse. Men det er ikke nødvendigvis lett å både finne en jobb man kan klare og samtidig en arbeidsgiver som er villig til å la en få prøve seg.

Det så å si umulig med de plagene man har. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...