Gå til innhold

Å drøfte mistillit med behandler

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I dag drøftet jeg min mistillit m psykolog . Vedk sa hun vil rette opp i unøyaktigheter ( det har hun forresten sagt før).som jeg spesifiserte. Hun holdt fast på at hun lurte på om jeg kunne være emosjonelt ustabil, men sa hele tiden" hører hva du sier".. Du mener dette er situert osv ? Hun tenkte min oppførsel kanskje og kunne sees ute i virkeligheten , men hun hadde ikke grunnlag for å påstå det sa hun. Hun bare hadde undret seg... Jeg forsøkte å få henne til å skjønne hvor ekstremt fortvilet jeg har vært det siste året og min redsel for pf har gjort at jeg har kjempet m nebb og klør for å unngå noe slikt. Sa også hva mine nærmeste sier relatert til dette, m pf. Jeg spesifiserte grundigere enn tidligere hvordan jeg hadde hatt god dialog m min forrige leder som sa jeh ikke var sterk nok til å inneha st jeg var ansatt i. Beskrev at jeg diskuterte m vedk innstendig hvordan jeg følte m utilstrekkelig og satt ut av spill før hun sa dette og understrekte at dettte skjedde m tristhet og kollaps fra min side, men jeg var ikke sint eller sur el beskyldte min leder for noe. Vi har pr dags dato forts intet nag til hverandre, det har vi snakket om også. Min leder ville til og med drikke kaffe m meg når mine brikker hadde falt på plass og jeg hadde kommet meg. Hun har ringt meg to ganger og hørt hvordan det har stått til og sagt hun har tenkt veldig på meg.Hun har hatt vondt av meg og så min fortvilelse sa hun.Alle tanker om mistenksomhey / vaktsomhet min første psykolog beskrev har jeg først kunnet erkjenne i etterkant. Sa til henne jeg kunne være enig i at paranoid beredskap tok meg og slo meg ut v siste jobb , det kunne jeg se når jeg oversatte min angst til mistenksomhet , katastrofetanker osv som psykolog 1 påpeker preget mi denne periode. Det bar skremmende og fælt og jeg underslo/ klarte ikke praktisere mine ressurser , alt handlet om min redsel for hvordan andre vil se meg og min forventning om å bli fordømt..:(( videre ga jeg fler eks på at jeg ikke er kranglevor en , beskylder andre for ting el har uvenner . Videre at jeg kjente m veldig skeptisk til hennes kompetanse når hun analyserer m på den måte hun gjør og at jeg stiller sp om dette kan være riktig. Sa jeg syntes det var grusomt å forholde seg til og at jeg ikke tenkte på annet. Ha henne mitt 7 s lange brev. Dette var og til enhetsleder . Her stiller jeg også sp mål rundt hvordan jeg tenker hun ser litt lett ( el ikke tar på alvor)pmin depresjon og unnvikelse.. Jeg sa hun kunne finne ut selv om hun ville bringe det videre, ikke intr i å sverte henne. Vet hvordan det er å bli svertet:((. Var dette riktig av meg? Kan jeg stole på at mine perspektiver blir ok fremlagt?Visste heller ikke om jeg klarte å jobbe videre i terapi m vedk( hun spurte).. Men jeg hadde ikke noe svar på hva som var rett, kanskje jeg bør klare m uten terapi... Men jeg vet ikke om jeg klarer å komme ut av mitt indre mørke m el uten pf i bagasjen... Psykolog sa hun ikke så meg som noe dårlig menneske, så min fortvilelse.Sa vi må bygge vår relasjon på tillit om ikke går det ikke, jeg er enig.. Hun ville drøfte behandlerskifte for meg i morgen i teamet sitt , jeg sa jeg lar det være opp til dem, men st jeh sliter m tilliten til hennes kompetanse og analyse av meg., sa jeg Evt kunne tenkt m en mer erfaren behandlet. Hun snakket om psykisk sykepleier .., :( jeg sa jeg i utg punkt ønsket psykolog men orket ikke blande meg, de får avgjøre, så avgjør jeg selv min videre omgang m helsevesen. Synes terapitimen var ok,jeg snakket mye dog og syntes hun hadde lite å stillie opp med som forklaring på at hun lanserer den ene of diagnose etter den andre. Hun sa forøvrig, jeg har aldri trodd du har paranoid pf? Hæ? Bare elementer av den. Hm . Vanskelig å fatte dette synes jeg..hun var veldig opptatt av hva jeg hadde gjort i helgen .. Mitt humør er visst sååå svingende - i alle fall vært det i terapirommet. Fortalte om mine utallige innlegg her og at jeg hadde fått beskjed om å face RL:(( nå utmattet, hodepine, ryggverk, tannverk og sjelegnag.. Lagt m o senga , vet ikke om jeg klarer p piske m ut på en treningstur:(( må sove kjenner jeg, helt falleferdig. Psykolog sa hun ville ringe m denne uken. Og si hva hun og dps tenkte rundt videre beh..jeg gråt masse i dag, men ikke sint el sur.. Lurer på hvordan det gikk, ok å lese journal - da er det lettere å sette ord på hvordan jeg kjenner m misforstått ..lurer på hvordan dette skal gå? Tror kanskje jeg ønsker annen behandler el ingen behandler .. Men må bli kvitt pf mistanker om jeg skal komme m videre.. Har egentlig nok m å kjenne m mislykket , så kom dette og. Jeg må bevise jeg ikke har en skrudd personlighet ( DVs oppfører m dårlig vis a vis andre).

Endret av En namnlaus
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

10

• frosken

5

• laban

2

• Solemnity

2

Skrevet

I dag drøftet jeg min mistillit m psykolog . Vedk sa hun vil rette opp i unøyaktigheter ( det har hun forresten sagt før).som jeg spesifiserte. Hun holdt fast på at hun lurte på om jeg kunne være emosjonelt ustabil, men sa hele tiden" hører hva du sier".. Du mener dette er situert osv ? Hun tenkte min oppførsel kanskje og kunne sees ute i virkeligheten , men hun hadde ikke grunnlag for å påstå det sa hun. Hun bare hadde undret seg... Jeg forsøkte å få henne til å skjønne hvor ekstremt fortvilet jeg har vært det siste året og min redsel for pf har gjort at jeg har kjempet m nebb og klør for å unngå noe slikt. Sa også hva mine nærmeste sier relatert til dette, m pf. Jeg spesifiserte grundigere enn tidligere hvordan jeg hadde hatt god dialog m min forrige leder som sa jeh ikke var sterk nok til å inneha st jeg var ansatt i. Beskrev at jeg diskuterte m vedk innstendig hvordan jeg følte m utilstrekkelig og satt ut av spill før hun sa dette og understrekte at dettte skjedde m tristhet og kollaps fra min side, men jeg var ikke sint eller sur el beskyldte min leder for noe. Vi har pr dags dato forts intet nag til hverandre, det har vi snakket om også. Min leder ville til og med drikke kaffe m meg når mine brikker hadde falt på plass og jeg hadde kommet meg. Hun har ringt meg to ganger og hørt hvordan det har stått til og sagt hun har tenkt veldig på meg.Hun har hatt vondt av meg og så min fortvilelse sa hun.Alle tanker om mistenksomhey / vaktsomhet min første psykolog beskrev har jeg først kunnet erkjenne i etterkant. Sa til henne jeg kunne være enig i at paranoid beredskap tok meg og slo meg ut v siste jobb , det kunne jeg se når jeg oversatte min angst til mistenksomhet , katastrofetanker osv som psykolog 1 påpeker preget mi denne periode. Det bar skremmende og fælt og jeg underslo/ klarte ikke praktisere mine ressurser , alt handlet om min redsel for hvordan andre vil se meg og min forventning om å bli fordømt.. :(( videre ga jeg fler eks på at jeg ikke er kranglevor en , beskylder andre for ting el har uvenner . Videre at jeg kjente m veldig skeptisk til hennes kompetanse når hun analyserer m på den måte hun gjør og at jeg stiller sp om dette kan være riktig. Sa jeg syntes det var grusomt å forholde seg til og at jeg ikke tenkte på annet. Ha henne mitt 7 s lange brev. Dette var og til enhetsleder . Her stiller jeg også sp mål rundt hvordan jeg tenker hun ser litt lett ( el ikke tar på alvor)pmin depresjon og unnvikelse.. Jeg sa hun kunne finne ut selv om hun ville bringe det videre, ikke intr i å sverte henne. Vet hvordan det er å bli svertet:((. Var dette riktig av meg? Kan jeg stole på at mine perspektiver blir ok fremlagt?Visste heller ikke om jeg klarte å jobbe videre i terapi m vedk( hun spurte).. Men jeg hadde ikke noe svar på hva som var rett, kanskje jeg bør klare m uten terapi... Men jeg vet ikke om jeg klarer å komme ut av mitt indre mørke m el uten pf i bagasjen... Psykolog sa hun ikke så meg som noe dårlig menneske, så min fortvilelse.Sa vi må bygge vår relasjon på tillit om ikke går det ikke, jeg er enig.. Hun ville drøfte behandlerskifte for meg i morgen i teamet sitt , jeg sa jeg lar det være opp til dem, men st jeh sliter m tilliten til hennes kompetanse og analyse av meg., sa jeg Evt kunne tenkt m en mer erfaren behandlet. Hun snakket om psykisk sykepleier .., :( jeg sa jeg i utg punkt ønsket psykolog men orket ikke blande meg, de får avgjøre, så avgjør jeg selv min videre omgang m helsevesen. Synes terapitimen var ok,jeg snakket mye dog og syntes hun hadde lite å stillie opp med som forklaring på at hun lanserer den ene of diagnose etter den andre. Hun sa forøvrig, jeg har aldri trodd du har paranoid pf? Hæ? Bare elementer av den. Hm . Vanskelig å fatte dette synes jeg..hun var veldig opptatt av hva jeg hadde gjort i helgen .. Mitt humør er visst sååå svingende - i alle fall vært det i terapirommet. Fortalte om mine utallige innlegg her og at jeg hadde fått beskjed om å face RL:(( nå utmattet, hodepine, ryggverk, tannverk og sjelegnag.. Lagt m o senga , vet ikke om jeg klarer p piske m ut på en treningstur:(( må sove kjenner jeg, helt falleferdig. Psykolog sa hun ville ringe m denne uken. Og si hva hun og dps tenkte rundt videre beh..

Dette er dessverre veldig vanskelig å lese uten avsnitt...

Anonymous poster hash: 8b8dd...bc6

Gjest gjesteleser
Skrevet

Tenk om du kunne brukt like mye energi på å bli bedre...

Skrevet

Hun sa forøvrig, jeg har aldri trodd du har paranoid pf? Hæ? Bare elementer av den. Hm .

Da er dere jo egentlig enige!

Da trenger du ikke å engste deg mer.

Anonymous poster hash: 081bb...a9a

Skrevet

Hei Namnlaus.

Jeg leser det du skriver, men lurer på om du kan lage avsnitt og prøve å ikke ha så mange forkortelser hele tiden? Det hadde vært lettere å lese da - og dermed komme med gode svar til deg. 

Anonymous poster hash: 801fd...6bb
Skrevet

Hei Namnlaus.

Jeg leser det du skriver, men lurer på om du kan lage avsnitt og prøve å ikke ha så mange forkortelser hele tiden? Det hadde vært lettere å lese da - og dermed komme med gode svar til deg.

Anonymous poster hash: 801fd...6bb

huff ja, jeg ser det. Orker visst ikke skrive om igjen . Skriver på mobil og da er det så vanskelig med avsnitt synes jeh .
Skrevet

Tenk om du kunne brukt like mye energi på å bli bedre...

hei ! Er du I?
Skrevet

Oi- nå føler jeg meg tatt på alvor. Fått tlf. Mitt brev drøftet i plenum og jeg har fått flere valg. Forts i eksisterende behandling , bytte behandler ved dette dps el bytte dps og få ny utredning.... Vet dog ikke om jeg vil mer el tørr. Ser de noe jeg ikke ser. Vettskremt.

Skrevet

Oi- nå føler jeg meg tatt på alvor. Fått tlf. Mitt brev drøftet i plenum og jeg har fått flere valg. Forts i eksisterende behandling , bytte behandler ved dette dps el bytte dps og få ny utredning.... Vet dog ikke om jeg vil mer el tørr. Ser de noe jeg ikke ser. Vettskremt.

Nå virker du paranoid.

Anonymous poster hash: 8b8dd...bc6

Skrevet

Det er bra at du føler deg ivaretatt.

Nå har du flere valg i forhold til videre behandling, du har fått mange valgmuligheter, benytt dette!

God bedring!

Anonymous poster hash: 081bb...a9a

Skrevet

Dette høres flott ut - du har jo skrevet mye om at du ikke er fornøyd med behandleren din og ikke har tillitt til henne. Da har du jo sjansen til å bytte og få det bedre. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan gjøre deg vettskremt.

Lykke til - dette går nok bra! :-)

Skrevet

Var forberedt på at de ville betegne meg som håpløs, derfor litt positivt overrasket. Men jeg tror jeg er blitt redd psykologer, dårlig utgangspunkt for terapi. Redd de vil si jeg er et dårlig menneske og at jeg er skyld i alt selv:(

Skrevet

Men jeg tror jeg er blitt redd psykologer, dårlig utgangspunkt for terapi. Redd de vil si jeg er et dårlig menneske og at jeg er skyld i alt selv :(

Psykologer og terapeuter er profesjonelle, ikke djevelutdrivere eller noe i den retning.  Det er vel høyst uvanlig og lite sannsynlig at de skulle konkludere med det, tror du ikke?  Handler slike utredninger om å finne ut hvem som er "skyldig"?

Skrevet

Var forberedt på at de ville betegne meg som håpløs, derfor litt positivt overrasket. Men jeg tror jeg er blitt redd psykologer, dårlig utgangspunkt for terapi. Redd de vil si jeg er et dårlig menneske og at jeg er skyld i alt selv:(

Skyld i hva? At det har blitt rot i forhold til psykologen eller at du har psykiske vansker?

Skrevet

En psykolog/behandler som sier du er et dårlig menneske, er etter min (sterke) mening en uprofesjonell behandler!

Dette er _dine_ tanker - om deg selv. Det betyr ikke automatisk at andre tenker sånn om deg.

Hvorfor tror du behandlere velger dette yrket inkl mange år på skolebenken for å bli feks psykolog? Er det ikke ganske opplagt at de gjør det fordi de har et ønske om å hjelpe oss - gjøre noe bra?

Jeg er helt sikker på at din behandler står med åpne armer og er klar til å ta i mot deg og hjelpe deg! Jeg håper du snart klarer å se dette selv også.

Skrevet

Skyld i hva? At det har blitt rot i forhold til psykologen eller at du har psykiske vansker?

Skyld i den situasjon jeg er i:( Les : min skyld at jeg pr dags dato føler meg som et vrak av en annen verden :((
Skrevet

Psykologer og terapeuter er profesjonelle, ikke djevelutdrivere eller noe i den retning. Det er vel høyst uvanlig og lite sannsynlig at de skulle konkludere med det, tror du ikke? Handler slike utredninger om å finne ut hvem som er "skyldig"?

Jeg har følt de tegner et bilde av meg som fæl og heselig , dessverre
Skrevet (endret)

En psykolog/behandler som sier du er et dårlig menneske, er etter min (sterke) mening en uprofesjonell behandler!

Dette er _dine_ tanker - om deg selv. Det betyr ikke automatisk at andre tenker sånn om deg.

Hvorfor tror du behandlere velger dette yrket inkl mange år på skolebenken for å bli feks psykolog? Er det ikke ganske opplagt at de gjør det fordi de har et ønske om å hjelpe oss - gjøre noe bra?

Jeg er helt sikker på at din behandler står med åpne armer og er klar til å ta i mot deg og hjelpe deg! Jeg håper du snart klarer å se dette selv også.

Endret av En namnlaus
Skrevet

Det er helt ok for meg at du ikke har tillit til meg. Takk for at du sa fra om det :)

Skrevet

Jeg slettet det Pga at jeg tenkte at selv om jeg kjente på gikta at du ville noe annet kan det hende at jeg tolket feil... er gla for all respons...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...