Gå til innhold

NHD: Gir psykisk stress fysisk sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever at vis jeg er veldig stresset over tid så blir jeg fysisk syk.Jeg får vondt i halsen og forkjølelse symptomer.

Kan det være riktig at stresset senker immunforsvaret så mye at jeg blir syk?

Og nå har jeg det igjenn, etter noen uker der det har skjedd mye i livet.Og jeg kjenner at jeg ikke klarer å stresse ned.Spiser dårlig , sover dårlig enkelte dager , og alt for mye andre dager.

Jeg har brukerstyrt plass på DPS og lurer på om det kan være lurt å bruke den nå , for å forsøke å senke stresset ?eller bør jeg prøve andre måter å takle stresset på , og i såfall noen tips?

Vil jo helst være hjemme da jeg har vært innlagt tre ganger allerede i sommer.

Er det forresten noen andre her inne som har erfaring med brukerstyrt plass?

Skrevet

Jeg opplever at vis jeg er veldig stresset over tid så blir jeg fysisk syk.Jeg får vondt i halsen og forkjølelse symptomer.

Og nå har jeg det igjenn, etter noen uker der det har skjedd mye i livet.Og jeg kjenner at jeg ikke klarer å stresse ned.Spiser dårlig , sover dårlig enkelte dager , og alt for mye andre dager.

Jeg har brukerstyrt plass på DPS og lurer på om det kan være lurt å bruke den nå , for å forsøke å senke stresset ?eller bør jeg prøve andre måter å takle stresset på , og i såfall noen tips?

Det er vanskelig med tips i og med at du skriver lite om hva slags stress du er utsatt for/opplever. 

Det er skrevet mye om hvordan stress påvirker oss og at det over tid er direkte usunt. 

Anonymous poster hash: 2f612...ede

Skrevet

Ja det er kanskje en god ide å skrive om hva som stresser meg:)

Jeg har måtte bryte all kontakt med et nært familiemedlem som er psykopat ( en virklig en) .Og dette har skapt splid og problemer for hele familien.

Jeg har veldig lite energi som igjen gjor at jeg ikke orker å gjøre husarbeid og andre aktiviteter.

Jeg er lite sosal og sliter med å ha kontakt med andre.Noe som er vanskelig når en har familie og venner.Skulle selvfølgelig ønske at jeg var sosial:)

Kroniske smerter.

Det er det jeg kunne komme på nå.

Skrevet

Absolutt.

Anonymous poster hash: b3f8f...25e

Skrevet

Når jeg blir psykisk syk blir jeg ofte fysisk syk, det henger sammen i et forvirrendes sammensurium.

Skrevet

Lurer på om det er noen vitaminer eller kanskje noe naturmedisin som kan hjelpe? Beroligende hjelper jo men ikke nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...