Gå til innhold

Psykiske lidelser og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som opplever at symptomene kommer og ofte blir verre når man er på ferie? Jeg vet at for BP pasienter er det viktig med en regelmessig livsførsel og det går jo ad undas når man er på ferie.

Jeg har vært en uke i syden med ungene og merket at depresjon og tankekjør kom snikende. Etter min psykiaters råd, øket jeg en medisin men det hjalp ikke. Det som hjalp var å skrive masse og konsentrere meg om barnas velvære. Jeg elsker å være sammen med dem! Men nettene var tøffe. Mareritt, angst og depressive tanker.

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som opplever dette. Hvorfor er det sånn?

Skrevet

For mange sykdommer er det viktig med stabilitet og "det vante". Det er ikke mer komplisert enn det. Jeg hadde ikke tørt å dra til "Syden". Jeg er gjerrig på min trygghetsfølelse. Men hadde nok strekt meg lenger om jeg hadde barn som gjerne ville det. Syns du et snill jeg, og tøff.

Har ikke vært på noen ferie jeg. Verste tiden på året er juni/juli. Jeg er veldig glad for at det nå kommer masse regn og at der blir mer dystert rundt meg. Fordi det er det jeg liker. Blir stresset av sommerferien. Beste dagene mine er drittvær som nå, og ta på seg jakka og gå ute uten å se noen mennesker. Det er trygt og godt.

Det kan jo være sånn for deg og. Men det vet jo bare du.

God høst! ;-)

Anonymous poster hash: 93ee1...296

Skrevet

Sliter med ferie jeg også, spesielt sommerferie.

Alt som er vanskelig til vanlig blir forsterket når det er ferie.

Det verste er vel å skulle aktivisere barn så mange uker,når jeg i utgangspunktet har nok problemer med å klare å aktivisere meg selv.Føler meg som en kronisk mislykket foreldre, selv om jeg gjør mitt beste.

Jeg sliter også med å reise bort på ferie, vil helst være hjemme . Men det bruker å gå bra når jeg først reiser.

Godt å ha familie som gjør at jeg må gjøre ting som jeg aldri hadde gjort vis jeg var alene.

Men når høsten kommer så er det også trist, alle skal til bake til sin travle og interessante hverdag, imens jeg bare skal sitte hjemme nok et år.

Skrevet

Jeg har hatt det motsatt - grubling og tics ble nesten borte fordi det var så mye uvant og spennende jeg måtte forholde meg til. Jeg liker best det vante, men det er sunt å få litt forandring av og til. Men det var godt å komme hjem til rutiner også.

Skrevet

Jeg liker meg helst hjemme, men liker å reise når jeg er frisk. Dette har ikke vært en god sommer.

Skrevet

Liker hverdagene best. Jo mindre som skjer, desto bedre.

Skrevet

Er det noen her inne som opplever at symptomene kommer og ofte blir verre når man er på ferie? Jeg vet at for BP pasienter er det viktig med en regelmessig livsførsel og det går jo ad undas når man er på ferie.

Jeg har vært en uke i syden med ungene og merket at depresjon og tankekjør kom snikende. Etter min psykiaters råd, øket jeg en medisin men det hjalp ikke. Det som hjalp var å skrive masse og konsentrere meg om barnas velvære. Jeg elsker å være sammen med dem! Men nettene var tøffe. Mareritt, angst og depressive tanker.

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som opplever dette. Hvorfor er det sånn?

Jeg bruker å bli dårlig etter reiser/ferier, utslitt og nedfor faktisk. Før sov jeg dårlig når jeg var ute på tur, men nå tar jeg vallergan hvis jeg trenger d og det har gjort reisene lettere. Dessuten er jeg glad i litt tid for meg selv, men på tur går en jo som regel oppå hverandre 24/7.

Blir godt med hverdag nå.

Skrevet

Har det helt motsatt. Alt er bedre på ferie:) Glemmer angst og tankekjør i alt det nye jeg får oppleve. Fokuset flyttes fra innover til utover og for meg er det beste medisin. 

Anonymous poster hash: 635e6...12c

Skrevet

Går bra på turer der jeg ikke må krysse tidssoner. Kan ikke huske en slik tur uten sykdom, både fysisk og psykisk. Turer ellers, hvis det ikke er for mye stress, gjør meg bare godt.

Skrevet

Nei, takler ikke stress og mas.

Anonymous poster hash: bd36a...8aa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...