Gå til innhold

Hvorfor skal jeg kjempe imot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen destruktive perioder innimellom nå, og i natt var det så intens at jeg fant det jeg trengte for skade meg. Det blir som alltid en kamp om at jeg ikke orker mer.  Vil ha ro. Til at dette bør jeg være fornuftig nok til å unngå.  Rett før jeg skulle gjøre trang om til handling tenkte jeg det ennå kan komme solfyllte dager jeg ikke kan gjemme meg bak langermet jakker.   Jeg sovnet til slutt uten å gjøre noe.  Men hvorfor skal jeg kjempe imot?  Det som var med på å holde igjen nå, har jeg ikke på vinteren. Hva skal jeg da klare å argumentere så godt for meg selv på at jeg skal klare det. 

Jeg vet jeg har sagt at jeg aldri skal si aldri mer.  Men ønsker fremdeles å kjempe i mot.

Jeg vet enkelte her er lei av problemstillingen min, men de får la være å lese innlegget eller få det slettet.  

Skrevet

Jeg synes du skal kjempe i mot bla fordi du får så mye skamfølelse av selvskadingen.

Skrevet

Jeg synes du skal kjempe i mot bla fordi du får så mye skamfølelse av selvskadingen.

Det er sant.  Men jeg vet ikke om det er noe som holder når jeg er oppi kampen, for da bryr jeg meg lite om slikt. Da blir det bare å komme gjennom det å få ro.  Jeg bryr meg jo, for jeg kjemper imot, Men det betyr mindre og mindre når jeg er oppi det.  

Skrevet

Dette er nok noe jeg bare må leve med.

Hvis jeg var deg, så ville jeg nok ha lært meg mindfulness og anvendt det i situasjoner hvor du har vanskelig for å tolerere følelsene dine.

Skrevet

Hvis jeg var deg, så ville jeg nok ha lært meg mindfulness og anvendt det i situasjoner hvor du har vanskelig for å tolerere følelsene dine.

Jeg har prøvd det, men fikk det ikke til å fungerte det jeg prøvde på ihvertfall. Er det noe du kan bruke mens du jobber på jobb også.

Skrevet

Jeg har prøvd det, men fikk det ikke til å fungerte det jeg prøvde på ihvertfall. Er det noe du kan bruke mens du jobber på jobb også.

Ja, det kan du. Prøv om du kan finne deg et kurs du kan følge, de skal vanligvis gå over åtte uker og med hjemmelekse for hver dag. Da kommer du ordentlig inn i det og kan bruke det i mange ulike situasjoner. Det fungerer godt å gjøre det også mens du prøver å utføre andre oppgaver.

Skrevet

Ja, det kan du. Prøv om du kan finne deg et kurs du kan følge, de skal vanligvis gå over åtte uker og med hjemmelekse for hver dag. Da kommer du ordentlig inn i det og kan bruke det i mange ulike situasjoner. Det fungerer godt å gjøre det også mens du prøver å utføre andre oppgaver.

Jeg prøvde lydbok.

Skrevet

"Hva skal jeg da klare å argumentere så godt for meg selv på at jeg skal klare det."

Det kommer alltid en ny sommer :)

Anonymous poster hash: cac20...5d7
Skrevet

"Hva skal jeg da klare å argumentere så godt for meg selv på at jeg skal klare det."

Det kommer alltid en ny sommer :)

Anonymous poster hash: cac20...5d7

Er jeg forsiktig og ikke gjør det andre steder så blir det ikke verre enn det allerede er når det har gått en stund.  Så det tenker jeg alltid på.  Derfor hjelper ikke det argumentet på vinteren. Tror ikke noen kan se hva det er når det har gått en stund.

Skrevet

Beklager at jeg startet tråden.  Vet ikke helt hva som går av meg for tiden.

Skrevet

Kanskje du vet av noen du kan anbefale til ts?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...