ISW Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Hadde en time hos min psykiater, noen underlige ting skjedde. 1. Medikamenter: Jeg var åpen rundt hvilke doser jeg tok. Hadde forventet en stor bøtte med kjeft, men det skjedde ikke. Vedkommende syntes faktisk det var helt greit at jeg sto på de dosene jeg står på, og vedkommende sa: "Jeg er spesialist, selvfølgelig kan jeg foreskrive doser utenom det som står i Felleskatalogen! Jeg gjør det ofte. Men jeg trodde bare du hadde mistet troen på medikamentene og derfor ville jeg ikke tvinge deg til å stå på større doser enn du ønsket". 2. Metakognitiv terapi: Jeg spurte også om vedkommende kunne metakognitiv terapi. Såklart, fikk jeg høre, dette hadde vedkommende lang erfaring med. Men igjen var det en misforståelse, vedkommende trodde ikke jeg ønsket denne formen for terapi etter å ha hatt litt dårlige erfaringer med det fra tidligere. Vi starter opp metakognitiv terapi fra neste time. For øvrig ble det notert at begge diagnosene mine (tvangstanker og hypokondri) nå var i remisjon. Dette var jo litt gøy 0 Siter
DoleMari Skrevet 12. august 2014 Skrevet 12. august 2014 Så fint å høre! Koselig å "se" deg her igjen også. Var redd du hadde forsvunnet hele DOL 0 Siter
helseangst Skrevet 16. august 2014 Skrevet 16. august 2014 Hadde en time hos min psykiater, noen underlige ting skjedde. 1. Medikamenter: Jeg var åpen rundt hvilke doser jeg tok. Hadde forventet en stor bøtte med kjeft, men det skjedde ikke. Vedkommende syntes faktisk det var helt greit at jeg sto på de dosene jeg står på, og vedkommende sa: "Jeg er spesialist, selvfølgelig kan jeg foreskrive doser utenom det som står i Felleskatalogen! Jeg gjør det ofte. Men jeg trodde bare du hadde mistet troen på medikamentene og derfor ville jeg ikke tvinge deg til å stå på større doser enn du ønsket". 2. Metakognitiv terapi: Jeg spurte også om vedkommende kunne metakognitiv terapi. Såklart, fikk jeg høre, dette hadde vedkommende lang erfaring med. Men igjen var det en misforståelse, vedkommende trodde ikke jeg ønsket denne formen for terapi etter å ha hatt litt dårlige erfaringer med det fra tidligere. Vi starter opp metakognitiv terapi fra neste time. For øvrig ble det notert at begge diagnosene mine (tvangstanker og hypokondri) nå var i remisjon. Dette var jo litt gøy Gratulerer ISW, dette var hyggelig lesning! Gi gjerne tilbakemelding etterhvert om hvordan metakognitiv terapi funker for deg 0 Siter
ISW Skrevet 16. august 2014 Forfatter Skrevet 16. august 2014 Gratulerer ISW, dette var hyggelig lesning! Gi gjerne tilbakemelding etterhvert om hvordan metakognitiv terapi funker for deg Skal gjøre det Den "psykiske helseangsten" er på vei bort føles det som, men den "fysiske helseangsten" henger litt i og plager meg litt med angst for ekstraslag. Men det går vel over. 0 Siter
helseangst Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Skal gjøre det Den "psykiske helseangsten" er på vei bort føles det som, men den "fysiske helseangsten" henger litt i og plager meg litt med angst for ekstraslag. Men det går vel over. Det går over vet du. Det virker som du er på god vei. Også kan du "trøste" deg med at jeg hadde valgt fysisk helseangst over psykisk helseangst any day. Jeg vet at det er kjipt også selvfølgelig, men jeg tar meg i å savne den perioden hvor jeg bekymret meg for hjertet og kreft osv. Men det er nok fordi jeg ølre meg mye mer stuck og lost nå enn jeg gjorde da. Uansett, gleder meg til å høre fortsettelsen, og masse lykke til med metakognitiv terapi. 0 Siter
Kayia Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Dette var artig å høre Fint å "se" deg igjen forresten 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.