Gjest Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Hei lurer på en ting, er det mulig å få legeærklæring på grunn av angst. Jeg sliter med muntlig eksamener og fremføringer. Jeg får feber, vondt i hode, ører, kaster opp og får diaré. Etter å ha startet på høyskolen har angten blitt større, jeg har begynt med selvskading på grunn av dette. Er det en mulighet for å slippe muntlige fremføringer og eksamener? 0 Siter
frosken Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Det skal ekstremt mye til før en utdanningsinstitusjon vil frita deg for alle muntlige fremføringer og eksamener, så det vil være mye mer konstruktivt for deg å raskt komme i gang med å finne ut av hva som skal til for at du klarer å gjennomføre nettopp slike ting. Det er mange studenter som har ulike grader av angst forbundet med slike situasjoner, og derfor arrangerer også en del læresteder kurs som kan være til hjelp. Nå er det jo starten på et nytt semester og et godt tidspunkt for å ta tak i problemene. En del utdanningssteder har egne kurs for folk med fremføringsangst. Kursene kan ha noe ulikt navn, f.eks, "Ta ordet kurs" eller "Eksamensangstkurs". Sjekk hva ditt lærested evt. tilbyr. Du kan også kontakte noen ved ditt lærested som jobber med tilrettelegging for studenter med ulike former for vansker, og høre om de har passende tilbud. Hvis du ikke allerede går i behandling for din angst, så bør du kontakte din fastlege og diskutere situasjonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.