stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Er det noen her som tar det? Legen sa den hadde lite bivirkninger. Sant? Skal begynne på det nå. Jeg blir nok ikke her lenge da,de virker vel fort? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Det er en mye brukt og svært god medisin. Du skal diskutere bruken med legen din, ikke med brukerne på DOL. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Forfatter Skrevet 13. august 2014 Ok,da er det ikke bare jeg som skal ta det. Neida,ville bare høre om boen hadde erfaringer. Legen virker som han vet hva han gjør han,bare gruer meg til å ta det. Er så mange nye energier her,legen sa det var klokt av meg å komme hit. Så nå er jeg klok og,bare uvant selv om jeg har vært her før. Assosiasjoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Jeg tror du blir skuffa, men du gjør noe bra for deg om du gir den en skikkelig sjanse. Skuffa ikke pga. bivirkninger, men pga. virkning. Du har tidligere sagt du har både gode og onde erfaringer med sykdommen. Du mister de gode og. Livet blir døllt og grått. Akkurat som det ville bli for alle, selv umedisinerte, ved å leve en psyk sitt liv.Anonymous poster hash: 33fb0...649 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Forfatter Skrevet 13. august 2014 Å har ikke lyst til det. Kontakten min sa jeg måtte forberede meg på å miste det gode og. Men vil ikke bli helt zombie. Legen sa når jeg ble utskrevet herfra skulle jeg bare stå på risperdal,ikke seroquel en gang? Må være en sterk medisin da. Han sa og jeg trengte langvarig oppfølging etter dette,joda. Får iallefall prøve de å se hvordan det går. I går gråt jeg,har ikke gjort det på år. Det var godt på en måte. Takk for dine erfaringer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Du vil ikke føle deg som en zombie om du gjør ting på fritida som gjør at du føler noe... men ligge på sofaen? Ja, da gjør du det. Det gjør nesten alle. Det er det som er problemet mange psyke har med dette, de lever innholdsløse liv.Anonymous poster hash: 33fb0...649 0 Siter
Nycora Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Stjernestøv: du skal ikke høre på andres opplevelser når det gjelder slike medisiner. Det er fordi det er så og si ingen som har de samme erfaringene og heller ikke samme symptomer de tar den for. Det er bare du, og kun du, som kan finne ut av hvordan risperdal vil fungere for deg. Jeg håper at dette blir bra og at du blir frisk igjen :-). 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Er det noen her som tar det? Legen sa den hadde lite bivirkninger. Sant? Skal begynne på det nå. Jeg blir nok ikke her lenge da,de virker vel fort? Hei! Ta medisinene spis og vær glad:-) Men spørsmål: Hva er problemet ditt? helt konkret? Jeg kalte meg religiøs/katolikk, helt til jeg på dol oppfattet hva religiøsitet betyr?? Jeg sa nå til noen nye studenter at ok jeg har vært i kloster, men i kloster fins tvilere/agnostikere også, så please la det emne ligge! Jeg syns det er personlig og såpass privat at jeg ikke ønsker spørsmål om min tro:-( ofte kommer jeg ikke utenom når andre får snusen i min fortid:-( jeg tror jo på Gud, men det er ikke noe jeg ønsker å utbrodere, snakke om, jeg anser det som omtrent like personlig som mitt undertøy! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Forfatter Skrevet 13. august 2014 Takk nycora. Ja må vel bare se hvordan det funker på meg. Er litt redd for å ta det,håper det virker fort. Ja anonym i sommer har jeg vært sofagris.. men i dag har jeg gått to turer. Er sliten nå og gruer meg til natta. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Forfatter Skrevet 13. august 2014 Hei madelenemie. Får bare ta det å se hvordan det går. Hva det er med meg vet jeg ikke,men blir dårlig. Legen sa det var sykdommen. Han spurte om jeg trodde på gud og. Da sa jeg ja og at gud er i alle. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Hei madelenemie. Får bare ta det å se hvordan det går. Hva det er med meg vet jeg ikke,men blir dårlig. Legen sa det var sykdommen. Han spurte om jeg trodde på gud og. Da sa jeg ja og at gud er i alle. Hei! Ja akkurat, det er vel en psykoseproblematikk? Leit. Jeg er jo, mellom oss to, ganske mer religiøs enn andre aner, dvs på den måten at jeg blir så entusiastisk og glad over oppdagelser innenfior mine fagfelt, jeg blir beruset, og takker Gud, jeg tenker at denne diffuse Gud er mine manglende forklaringsbrikker, så i den store uvitenhet og økende uvitenhet som kommer med viten, jo mer religiøs og ydmyk blir jeg. Men dette er i meg, ikke noe jeg vil snakke om! Jeg jobbet med å dele ut hjelpemateriell, som tepper medisiner og mat, det gikk utmerket, men videre gikk det ikke bra, jeg kunne slett ikke stå og snakke om følelser, feks >Gud som noe fornuft å gi videre, slik de ønsket, derfor kunne jeg ikke bli nonne, jeg er både for egenrådig, selvstendig og autistisk fo det. Jeg syns likevel det jammen er kort vei mellom din psykose og mine religiøse "venners" daglige liv, de tolker selv skyene:-( til å bety noe,:-( og sukk da i det er mine ord drapet på gleden. Skyformasjoner er kun fysikk og kjemi,og lite overnaturlig! Synd du er syk, men jeg ser i vertfall forskjellen på syk og autisme:-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Forfatter Skrevet 13. august 2014 Syns din gudstro er fin :-). Ja er nok psykosegreier,har tatt risperdalen nå. Er redd men fikk vival og. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Syns din gudstro er fin :-). Ja er nok psykosegreier,har tatt risperdalen nå. Er redd men fikk vival og. Hei! Ja ja og ja og jippi:-D er det jeg må si:-) Herre Gud dette forstår jeg meg ikke på, og hadde jeg vært psykiater hadde jeg lagt deg i belter:-D Du er søt! Og så søte mennesker vil jeg skal være friske:-( 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Forfatter Skrevet 13. august 2014 I belter? Kjære deg. Kom noen tårer igjen,vet ikke hva som er rett. Er så forvirret og trist. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 I belter? Kjære deg. Kom noen tårer igjen,vet ikke hva som er rett. Er så forvirret og trist. Hei! Jeg vet ikke heller. Jeg er IKKE psykiater, mer i retning av steinknuser, og jammen er jeg flink! Jeg er glad jeg jobber med stein og ikke levende liv. Jeg liker levende liv, interessert i biologi:-), men det er så mye styr og uro ved det, stein ligger stort sett der det skal., Og jeg liker mest mulig fasthet, konkrethet. Jeg hadde nok vært en dårlig psykiater, jeg ville lagt alle som viste tegn til irrasjoenelle tanker i belter, videre lobotomert dem:-) ikke sikkert det da, tuller litt, men jeg egner meg ikke for prat og prat og atter prat, det er jo psykologi, jeg vil ha løsning, sånn at, Ok så gjør vi sånn, også løst problem! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Forfatter Skrevet 13. august 2014 Trodde jeg sendte svar? Er visst koko . Belter var litt drøyt :-P 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. august 2014 Forfatter Skrevet 13. august 2014 Lobotomi? Dette blir bare verre,godt du er ironisk. 0 Siter
laban Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Ta medisinene spis og vær glad:-) Jeg hadde nok vært en dårlig psykiater, jeg ville lagt alle som viste tegn til irrasjonelle tanker i belter, videre lobotomert dem:-) ikke sikkert det da, tuller litt, men jeg egner meg ikke for prat og prat og atter prat, det er jo psykologi, jeg vil ha løsning, sånn at Ok, så gjør vi sånn, også løst problem! Du skal være forsiktig med å gi råd om medisinbruk og enkle "OK, så gjør vi sånn, og så løst problem"-løsninger på psykiske lidelser. Den ene dagen påstår du at det meste lar seg kurere med hardt fysisk arbeid, en annen dag antyder du at det beste ville være å hive innpå med medisiner og bli lagt i belter. Det er ikke sikkert at den som spør, er i samme modus / humør som du er. Stjernestøv fikk nok med seg smilefjesene, men du ser hun skriver at hun er forvirret og trist. Ta hensyn til det når du svarer. 0 Siter
frosken Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 Takk nycora. Ja må vel bare se hvordan det funker på meg. Er litt redd for å ta det,håper det virker fort. Ja anonym i sommer har jeg vært sofagris.. men i dag har jeg gått to turer. Er sliten nå og gruer meg til natta. Håper du får en rolig natt. I morgen er en ny dag som kanskje blir litt mindre slitsom. Første dagen et nytt sted er alltid utfordrende. 0 Siter
frosken Skrevet 13. august 2014 Skrevet 13. august 2014 I belter? Kjære deg. Kom noen tårer igjen,vet ikke hva som er rett. Er så forvirret og trist. Overse bemerkningene om belter og lobotomi. Det har ingenting med deg å gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.