Gå til innhold

Håpløs livssituasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og har ikke dusjet eller kledd på meg. Sovnet ikke før mellom 7 og 8 på morgenen og våknet ved ett-tiden. Forrige natt sov jeg to timer og da langt ut på morgenen. Var oppe i går og var ute om kvelden. Var også ute i butikken i går for å handle, men da hadde jeg ikke gått ut siden lørdagskveld.

Jeg er redd for fremtiden. Jeg har ikke fast jobb og har ikke hatt det lenge. Det var mitt valg å hoppe av for ti år siden, studere og jobbe freelance. Det har gått bra til nå. Studiene er ferdige, jeg har hatt jobber til nå og barna er voksne og klarer seg selv.

Nå går jeg på AAP og fra høsten blir det hull i CV'n hvis jeg ikke finner meg en jobb. Har søkt på utallige jobber og får alltid nei. Det sliter på meg og jeg orker ikke mer.

Jeg har ca. halvparten av den lønnen jeg er vant til å ha og mellom en og to millioner i gjeld, både boliglån og studielån. Jeg bor i to roms leilighet.

Hvor lang tid må jeg vente til NAV finner noe til meg? Jeg er redd det vil ta evigheter og da hopper jeg på veggen av å være alene hele dagen og ha ingenting å gå til. Føler meg total mislykket som ikke er ettersøkt med den kompetansen jeg har. Alle andre er det.

Jeg er 55 år gammel og har levd et spennende liv. Nå er det livet over, men jeg vil jobbe i hvert fall 10 år til. Jeg har hatt spennende verv og deltatt i spennende prosjekter. Alt er over.

Jeg er redd. Anonymous poster hash: acbea...e32

Skrevet

Hvor lang tid må jeg vente til NAV finner noe til meg? 

Beklager å si det, men jeg ville ikke ventet på NAV. De skaffer jobb til svært få. Du har ikke mulighet til å finne noe gjennom bekjente?

Anonymous poster hash: e4705...e7d

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enig med AnBr. Du må finne jobben selv.

Hva med å finne tilbake til det du jobbet med for 10 år siden?

Skrevet

Nils Håvard Dahl, psykiater, on 13 Aug 2014 - 17:53, said:

Enig med AnBr. Du må finne jobben selv.

Hva med å finne tilbake til det du jobbet med for 10 år siden?

Det har jeg ikke mulighet til pga. helsa, men noe finner jeg vel etter hvert. Lurer på nå om jeg skal si ja til et utenlandsopphold som er ulønnet, men vil se godt ut på cv'n. Nav sier at jeg kan være borte i 4 uker og få penger likevel.

Vil ikke Nav hjelpe meg hvis jeg ikke finner jobb, eller må jeg regne med å sitte uten jobb i åresvis? Jeg avsluttet siste jobb i august, men har ikke jobbet fulltid lenge. Hittil har jeg funnet mine jobber selv. Anonymous poster hash: acbea...e32

Skrevet

Det er vanskelig å finne seg en ny fast jobb, når en er over 50 år. Det er det dessverre mange som har erfart.

Prøv å engasjer deg i frivillig arbeid, slik du har noe å holde på med.

Hvis du har stor kompetanse på flere områder er det alltid muligheter for å finne noe.

Evt. bli lærer på en aftenskole.

Anonymous poster hash: ab7ca...b15
Gjest Gargamel
Skrevet

Det er vanskelig å skjønne hvorfor du er så pessimistisk med tanke på hva du har gjort frem til nå. Hva går det av deg?

Skrevet

Gargamel, on 13 Aug 2014 - 21:24, said:

Det er vanskelig å skjønne hvorfor du er så pessimistisk med tanke på hva du har gjort frem til nå. Hva går det av deg?

Dette er første gangen i mitt liv at jeg tar mot penger fra NAV på dette viset. Hvorfor er det vanskelig å forstå at jeg er pessimistisk i min alder? Anonymous poster hash: acbea...e32
Skrevet

Jeg sitter her og har ikke dusjet eller kledd på meg. Sovnet ikke før mellom 7 og 8 på morgenen og våknet ved ett-tiden. Forrige natt sov jeg to timer og da langt ut på morgenen. Var oppe i går og var ute om kvelden. Var også ute i butikken i går for å handle, men da hadde jeg ikke gått ut siden lørdagskveld.

Jeg er redd for fremtiden. Jeg har ikke fast jobb og har ikke hatt det lenge. Det var mitt valg å hoppe av for ti år siden, studere og jobbe freelance. Det har gått bra til nå. Studiene er ferdige, jeg har hatt jobber til nå og barna er voksne og klarer seg selv.

Nå går jeg på AAP og fra høsten blir det hull i CV'n hvis jeg ikke finner meg en jobb. Har søkt på utallige jobber og får alltid nei. Det sliter på meg og jeg orker ikke mer.

Jeg har ca. halvparten av den lønnen jeg er vant til å ha og mellom en og to millioner i gjeld, både boliglån og studielån. Jeg bor i to roms leilighet.

Hvor lang tid må jeg vente til NAV finner noe til meg? Jeg er redd det vil ta evigheter og da hopper jeg på veggen av å være alene hele dagen og ha ingenting å gå til. Føler meg total mislykket som ikke er ettersøkt med den kompetansen jeg har. Alle andre er det.

Jeg er 55 år gammel og har levd et spennende liv. Nå er det livet over, men jeg vil jobbe i hvert fall 10 år til. Jeg har hatt spennende verv og deltatt i spennende prosjekter. Alt er over.

Jeg er redd. Anonymous poster hash: acbea...e32

Kan du evt. undervise i faget ditt i utdanningssystemet? Kanskje en mulighet for å få noen undervisningstimer, selv om det ikke er utlyst hele stilinger.

Skrevet

frosken, on 14 Aug 2014 - 22:03, said:

Kan du evt. undervise i faget ditt i utdanningssystemet? Kanskje en mulighet for å få noen undervisningstimer, selv om det ikke er utlyst hele stilinger.

Ja det er en mulighet, men jeg sliter med å få det til. Det blir alltid noen foran meg som får mulighetene og det er ikke nok å bli nr. 2. Jeg har opplevd det så mange ganger nå at det begynner å merkes. Anonymous poster hash: acbea...e32
Skrevet

Det er nesten umulig for folk som nærmer seg 60 å få jobb. Slik er det dessverre.

Anonymous poster hash: e4705...e7d

Gjest Gargamel
Skrevet

Det er nesten umulig for folk som nærmer seg 60 å få jobb. Slik er det dessverre.Anonymous poster hash: e4705...e7d

Virkelig? Jeg kjenner da mange godt over 50 som har skaffet seg ny jobb.

http://seniorpolitikk.no/nyhet/arbeidsliv/--aringene-raskest-tilbake-i-jobb

Jeg skjønner ikke at en så ressurssterk person skal se så mørkt på dette. Dette er en person med flere verv på cv'en og som har klart seg 10 år som freelancer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...