usikker Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Er det noen som har erfaring med å bruke dette sammen? Går på 10 mg cipralex, og har fått foreskrevet 10 mg pranolol 2-3 g/d. Depresjon og angst, panikk. Tok pranolol første gang i går kveld, og følte meg litt svimmel. Suete i hodet, og litt sløv... Som om man hadde drukket et par glass vin! Har ikke tatt i dag, da jeg må ut å kjøre et lite ærend. Føler det ikke er helt trygt med svimmelhet da! Håper på svar! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Jeg er nesten helt sikker på at det du kjente etter å ha tatt 10 mg pranolol var psykisk betinget. 0 Siter
ISW Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Jeg har i lang tid tatt Pranolol sammen med SSRI og det har gått helt fint. Pranolol brytes heller ikke ned av enzymer som Cipralex hemmer (i motsetning til visse andre betablokkere). En del forskning viser at betablokkerene Pranolol og Pindolol (sistnevnte selges ikke i Norge) kan få SSRI til å få bedre og hurtigere effekt. Hvis dette stemmer er det jo en liten bonus foruten den angstdempende effekten. Jeg synes at Pranolol har vært en veldig fin medisin som har tatt vekk mye angst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.