Gå til innhold

Asperger som sliter med søvnen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg har Asperger og tourettes syndrom + en del angst/uro.

Bruker for tiden 75-100 mg Truxal og 20 MG Atarax.

Problemet med Truxal-atarax komboen er at jeg sliter med å sovne, og i tillegg er veldig uopplagt på morgenen, og sliter derfor med å komme meg opp.

Har egentlig 2 spørsmål som jeg håper NHD. eller noe andre som har greie på kan svare meg på!

1 noen forslag til hva jeg kan bytte ut truxal med? jeg kunne ha tenkt meg noe som har en mye sterkere innsovnings effekt først og fremst. og gjerne kortere halveringstid-virkningstid, slik at det blir lettere og stå opp på morgenen.

2 Får man en reduksjon i IQ/mental kapasitet om man bruker Truxal eller andre antipsykotika over mange år?

Håper på svar:)

Anonymous poster hash: feb1c...15e
Skrevet

Medisiner vet jeg ikke så mye om, men jeg vet at livssituasjon er viktig. Kanskje gripe an den først. hvis du har asperger, så er det mye som kan skape uro,angst for noen, og depresjon for andre. Kanskje du kan prøve vanlige innsovning tabletter en stund. for å se om det kan hjelpe for søvnen? "Stilnoct"vet jeg har god innsovning effekt,mener vane dannede, så en må bruke det med måte.

Skrevet

Problemet med Truxal-atarax komboen er at jeg sliter med å sovne, og i tillegg er veldig uopplagt på morgenen, og sliter derfor med å komme meg opp.

Har egentlig 2 spørsmål som jeg håper NHD. eller noe andre som har greie på kan svare meg på!

1 noen forslag til hva jeg kan bytte ut truxal med? 

Tolvon.

Skrevet

1 noen forslag til hva jeg kan bytte ut truxal med? jeg kunne ha tenkt meg noe som har en mye sterkere innsovnings effekt først og fremst. og gjerne kortere halveringstid-virkningstid, slik at det blir lettere og stå opp på morgenen.

2 Får man en reduksjon i IQ/mental kapasitet om man bruker Truxal eller andre antipsykotika over mange år?

Håper på svar:)

Anonymous poster hash: feb1c...15e

Tolvon og remeron funket fint for meg mht søvn. Jeg fikk veldig livlige drømmer av de da. Ikke skumle drømmer bare livlige, og det likte jeg ikke, så jeg sluttet. Jeg har angst og det gjør nok at jeg blir ekstra sensitiv, så hvis du ikke har noe imot rare drømmer så er det kanskje verdt et forsøk :) fikk ekstremt god appetitt av de da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...