usikker Skrevet 14. august 2014 Skrevet 14. august 2014 Har i dag fått foreskrevet Sarotex Retard 25 mg. Har brukt cipralex siden mai, 10 mg. Har opplevd økende angst og panikkanfall siste tiden. Derfor denne endringen av medikament. Har i tillegg mye problemer med mage/tarm, og kvalme. Det er gastolegen min som har endret medisineringen min. Det jeg stusser på er at jeg skal endre tabl fra en dag til en annen, altså ingen nedtrapping på cipralexen var nødvendig. Skulle bare endre på tabl fra i kveld.. Har eksperten noen innspill på dette? Eller er det noen som har erfaringer å dele ang min usikkerhet? Håper jo Sarotex kan ha litt sterkere virkning enn Cipralex har hatt, og dempe tankekjøret mitt noe... Hilsen Lano 0 Siter
usikker Skrevet 17. august 2014 Forfatter Skrevet 17. august 2014 Har nå tatt Sarotex i to dager. Har opplevd sterke angstanfall. Hele kroppen vrir seg og skjelver ukontrollert. Får ikke puste... Positivt er at jeg blir trøtt på kvelden, og sløver frem til jeg legger meg. Sover lenge da... Burde jeg heller økt cipralex-dosen? Og heller fortsatt på den? Skal jeg gi Sarotex litt tid til? Har fått beskjed om å øke til to tabl etter en uke, dersom jeg vil. Er så usikker.. Hilsen Lano 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. august 2014 Skrevet 17. august 2014 Har nå tatt Sarotex i to dager. Har opplevd sterke angstanfall. Hele kroppen vrir seg og skjelver ukontrollert. Får ikke puste... Positivt er at jeg blir trøtt på kvelden, og sløver frem til jeg legger meg. Sover lenge da... Burde jeg heller økt cipralex-dosen? Og heller fortsatt på den? Skal jeg gi Sarotex litt tid til? Har fått beskjed om å øke til to tabl etter en uke, dersom jeg vil. Er så usikker.. Hilsen Lano Hvorfor ikke prøve 20mg Cipralex? Anonymous poster hash: 5c056...23f 0 Siter
usikker Skrevet 18. august 2014 Forfatter Skrevet 18. august 2014 Hvorfor ikke prøve 20mg Cipralex? Anonymous poster hash: 5c056...23f Jo, men våger ikke bytte tilbake igjen nå. Kan jo umulig være bra å bytte sånn hit og dit på disse tabl? Om 4 dg kan jeg øke til 2 tabl Sarotex, dersom jeg føler for det. Lurer på om NHD kan ha noen innspill? Hilsen Lano 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Jo, men våger ikke bytte tilbake igjen nå. Kan jo umulig være bra å bytte sånn hit og dit på disse tabl? Om 4 dg kan jeg øke til 2 tabl Sarotex, dersom jeg føler for det. Lurer på om NHD kan ha noen innspill? Hilsen Lano Det var litt rart at legen ikke prøvde det før medisin bytte? Anonymous poster hash: 5c056...23f 0 Siter
usikker Skrevet 18. august 2014 Forfatter Skrevet 18. august 2014 Det kan ha med smertene mine i magen. Legen mente det kunne dempe dem, og samtidig hjelpe psykisk. Og siden jeg ikke hadde merket bedring på 10 mg cipralex, kunne jeg like gjerne prøve Sarotex. Jeg har mye magesmerter, og er underernært for tiden. Ikke spiseforstyrrelser, men tarmproblemer. 0 Siter
ISW Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Det er ofte slik at dersom du merker økt angst ved bruk av et antidepressiv i starten, så er sjansen bedre for at det virker. Økt angst i starten er veldig vanlig, om man kan kalle det en tilsiktet effekt er vel ikke riktig, men det gir seg uansett alltid etterhvert. Blir det for ille, er det mange som bruker noe beroligende de første par ukene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Det kan ha med smertene mine i magen. Legen mente det kunne dempe dem, og samtidig hjelpe psykisk. Og siden jeg ikke hadde merket bedring på 10 mg cipralex, kunne jeg like gjerne prøve Sarotex. Jeg har mye magesmerter, og er underernært for tiden. Ikke spiseforstyrrelser, men tarmproblemer. Remeron roer ned magen. Anonymous poster hash: 5c056...23f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.