Gå til innhold

Fedme og medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er feit, har BMI fedme, og er deprimert. Sliter med motivasjonen til å slanke meg. Tror det bl.a kommer av medisiner, Seroquel spesifikt. Går på abilify, men den er ikke nok, må ha noe beroligende pga høy angst. Derfor Seroquel. Men har kommet inn i uføre og bruker for mye Seroquel, er avhengig av den. Har lavt stoffskifte, går på levaxin og liothyronin.

Medisiner:

Abilify

Zoloft

Seroquel

levaxin

liothyronin

Lamictal

Kan Zoloft ha forverret stoffskiftet? D var normalt ifølge legen.

NHD har du forslag til hva jeg bør gjøre? Medisinskifte, etc?

Fortvilt.

Anonymous poster hash: a3531...abc

Skrevet

Tror du kan forbedre stoffskiftet med daglig trening... lettere sagt enn gjort, men. Er ikke så viktig å trene hardt, tror jeg, men viktig med hver dag. Leste om noen som sa kontormennesker f.eks. trengte 2-3 timer med aktivitet. Tenk hvordan det var før i tiden. Ikke rart vi er syke. Er overvektig selv. Vet at det er tungt.

Skrevet

Tror du kan forbedre stoffskiftet med daglig trening... lettere sagt enn gjort, men. Er ikke så viktigste å trene hardt, tror jeg, men viktig med hver dag. Leste om noen som sa kontormennesker f.eks. trengte 2-3 timer med aktivitet. Tenk hvordan det var før i tiden. Ikke rart vi er syke. Er overvektig selv. Vet at det er tungt.

Tungt, I know....synes det er tungt å gå også, men må snart finne på noe..trener du noe?

Skrevet

Er feit, har BMI fedme, og er deprimert. Sliter med motivasjonen til å slanke meg. Tror det bl.a kommer av medisiner, Seroquel spesifikt. Går på abilify, men den er ikke nok, må ha noe beroligende pga høy angst. Derfor Seroquel. Men har kommet inn i uføre og bruker for mye Seroquel, er avhengig av den. Har lavt stoffskifte, går på levaxin og liothyronin.

Medisiner:

Abilify

Zoloft

Seroquel

levaxin

liothyronin

Lamictal

Kan Zoloft ha forverret stoffskiftet? D var normalt ifølge legen.

NHD har du forslag til hva jeg bør gjøre? Medisinskifte, etc?

Fortvilt. Anonymous poster hash: a3531...abc

Snakk med legen om du virkelig trenger alle medisinene. Meld deg inn på et treningsenter. Hvis du har fri på dagen, tren da, da er det ikke så mange mennesker der. Du kan også melde deg inn på Aktiv på dagtid hvis du bor i Oslo eller Akershus. Tren en kombinasjon av styrke og kondisjon, mest kondisjon. Alternativt er å begynne å gå turer eller skaffe deg et kondisjonsapparat hjemme. Lær deg hva som er sunt å spise og hva som er usunt, noe du sikkert vet allerede.

Skrevet

Gå tre fire timers tur hver dàg. Det er gratis, og det hjelper.

Anonymous poster hash: 936e4...1e8

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg tror det vil være gunstig om du kutter ut Seroquel, men da må du tåle angsten.

Kanskje kan Risperdal være et alternativ. Snakk med legen din om dette.

Zoloft er nok ikke synderen.

Skrevet

Ja, jeg tror det vil være gunstig om du kutter ut Seroquel, men da må du tåle angsten.

Kanskje kan Risperdal være et alternativ. Snakk med legen din om dette.

Zoloft er nok ikke synderen.

Hei og takk for svar! Risperdal har jeg prøvd før, fikk forhøyet prolaktin av den..

Det finnes ikke andre som er "snillere" enn seroquel? Innser at jeg må slutte på den, da jeg ikke klarer begrense meg til små doser..det ser ut som jeg utrolig nok har blitt avhengig av den.

Skrevet

Snakk med legen om du virkelig trenger alle medisinene. Meld deg inn på et treningsenter. Hvis du har fri på dagen, tren da, da er det ikke så mange mennesker der. Du kan også melde deg inn på Aktiv på dagtid hvis du bor i Oslo eller Akershus. Tren en kombinasjon av styrke og kondisjon, mest kondisjon. Alternativt er å begynne å gå turer eller skaffe deg et kondisjonsapparat hjemme. Lær deg hva som er sunt å spise og hva som er usunt, noe du sikkert vet allerede.

Ja, vet mye om hva som er sunt og usunt. Har planer om å melde meg inn på treningsenter til høsten. Men sliter veldig med håpløshetsfølelser og depresjon. Kanskje blir det bedre når jeg slutter med seroquel.....altså, vektproblemet.

Skrevet (endret)

Ja, vet mye om hva som er sunt og usunt. Har planer om å melde meg inn på treningsenter til høsten. Men sliter veldig med håpløshetsfølelser og depresjon. Kanskje blir det bedre når jeg slutter med seroquel.....altså, vektproblemet. Anonymous poster hash: a3531...abc

Gi deg selv en sjanse til å like det. Meld deg på et senter uten binding. Du har 14 dagers angrerett hvis du ikke greier å bruke det. Det koster lite å trene på aktiv på dagtid, men der kan du bare trene til kl to og de har noen begrensninger på kondisjonsapparatene. Jeg har meldt meg inn på et senter uten binding hvor jeg gjør egentrening. Når du først er i gang er det vanskelig å slutte. Du får en god følelse, du føler deg flink, at du gjør noe for helsen din, at du jobber mot et mål. Det er så mye positivt med å trene. Du føler deg bedre, blir slankere, sterkere, får bedre kondis, blir penere og får bedre helse. Det hjelper også mot depresjon. Kanskje det at du trener gjør at du kan kutte ut noen av medisinene dine?

Endret av tjohei1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...