Gå til innhold

Mann 42 og kvinne 22


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville vært svært skeptisk som 42-åring til å ligge med noen på 22. Selv om personen er myndig osv. ville jeg gjort meg noen tanker om hvor moden denne 22-åringen egentlig er (ikke bare virker bak fasaden), hva slags motivasjon hun har for å ligge med med en så mye eldre, osv. Selv om hun må ta ansvar for sitt liv og sine valg, så synes jeg man har lov til å reflektere litt når man er 42 også.

Men for all del, det finnes sikkert haugevis av unge som har sunne seksuelle relasjoner til eldre, og jeg synes i utgangspunktet ikke det er noe galt i det, men jeg håper jeg selv ville vært voksen nok som 42-åring til å tenke med hodet før underlivet om muligheten byr seg en gang.

Jeg tenker faktisk vel så mye på hvor moden 42-åringen er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    14

  • Kayia

    14

  • Maglor

    13

  • Loft

    3

Mest aktive i denne tråden

Hva er det som indikerer at det ikke er en helt vanlig 22-åring, dvs relativt tøff i trynet og føler seg voksen men innser noen år - som de fleste av oss - at man var i begynnelsen og temmelig i læra ;)

 

Som jeg sa i forrige innlegg - alle kan få mene hva de vil, og du kan godt få mene at alle mellom 16 og 100 kan pule på kryss og tvers så ofte du vil for min del Maglor, men det betyr ikke at jeg kommer til å være enig vettu. Det må du nesten - i liberalismens navn - tåle uten å stemple det som rynking på nesa ;)

 

Siden du ikke rynker på nesa må vel et rent seksuelt forhold mellom to voksne på 22 og 42 år være helt greit så lenge begge har det bra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke rynker på nesa må vel et rent seksuelt forhold mellom to voksne på 22 og 42 år være helt greit så lenge begge har det bra da?

Mulig vi legger ulike ting i uttrykket "rynke på nesa", men jeg rynker ikke på nesa av alt syns er feil, ei heller i dette tilfellet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke rynker på nesa må vel et rent seksuelt forhold mellom to voksne på 22 og 42 år være helt greit så lenge begge har det bra da?

 

 

Det kan være så greit det bare vil, det er ikke ulovlig, og ingen får gjort noe med det. Det sagt, ser jeg en 40+ åring som er i åpenbar seksuell relasjon med en 20 år gammel jente, tenker jeg at der går en grisegutt som utnytter pappakomplekser til en yngre jente. Akkurat det tenker jeg. Men det burde ikke spille noe rolle hva jeg mener om saken.

 

Men altså til TS: jeg syns du er en grisegutt som utnytter pappakompleksene til en yngre jente, men det er jo selvfølgelig 'greit' på alle andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi legger ulike ting i uttrykket "rynke på nesa", men jeg rynker ikke på nesa av alt syns er feil, ei heller i dette tilfellet.

"Feil" er et intressant ord.. samme betydning som "synd" faktisk. :P

 

Hva er "feil" med et rent seksuelt forhold mellom to voksne på henholdsvis 22 og 42 år, der begge har det bra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Feil" er et intressant ord.. samme betydning som "synd" faktisk. :P

 

Hva er "feil" med et rent seksuelt forhold mellom to voksne på henholdsvis 22 og 42 år, der begge har det bra da?

Feil er synd i din verden? Sannelig ikke rart det blir få nyanser når du snakker om sex da!

 

Hva jeg mener er feil? De er som oftest ikke jevnbyrdige, og det tror jeg er viktig for å få et godt forhold til sex & kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva jeg mener er feil? De er som oftest ikke jevnbyrdige, og det tror jeg er viktig for å få et godt forhold til sex & kropp.

 

Så det må være en viss likhet i sosial og økonomisk status mellom to pulevenner for at det skal være "riktig" da? Hva er konsekvensene av å bryte disse grensene du setter for voksne mennesker? Hvis det er snakk om alvorlige konsekvenser burde det kanskje innføres lover... eller?

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er 42. Vi har ei niese som er 22. I utgangspunktet synes jeg det er "kvalmt" om en av hans kamerater skulle hatt et forhold til min nieses venninne :-( Han kunne ha vært faren...

 

Som Kayia sier, så vil de som regel være veldig ulike i modenhet. Dersom de ikke er ulike i modenhet, så er det likevel noe veldig skeivt, og jeg synes ikke noe særlig om det :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er 42. Vi har ei niese som er 22. I utgangspunktet synes jeg det er "kvalmt" om en av hans kamerater skulle hatt et forhold til min nieses venninne :-( Han kunne ha vært faren...

 

Som Kayia sier, så vil de som regel være veldig ulike i modenhet. Dersom de ikke er ulike i modenhet, så er det likevel noe veldig skeivt, og jeg synes ikke noe særlig om det :-(

 

Hvilke krav til modenhet bør en person i begynnelsen av 20-åra oppfylle før det er greit å ha ett rent seksuelt forhold til en som er 20 år eldre da? Er det noen forskjell om det er en mann eller kvinne forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det må være en viss likhet i sosial og økonomisk status mellom to pulevenner for at det skal være "riktig" da? Hva er konsekvensene av å bryte disse grensene du setter for voksne mennesker? Hvis det er snakk om alvorlige konsekvenser burde det kanskje innføres lover... eller?

Er de likebyrdige er det noe annet, det har jeg sagt hele vegen, men må legge til at dersom 42-åringens og 22-åringens sosiale og økonomiske status er lik er det mer enn rimelig å anta at 42-åringen enten er svært umoden eller 22-åringen bråmoden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de likebyrdige er det noe annet, det har jeg sagt hele vegen, men må legge til at dersom 42-åringens og 22-åringens sosiale og økonomiske status er lik er det mer enn rimelig å anta at 42-åringen enten er svært umoden eller 22-åringen bråmoden...

 

Hva hvis aldersforskjellen er, la oss si 5 år, 42 og 37, men den ene er uføretrygdet og den andre direktør, er fr da likeverdige slik at forholdet kan aksepteres?

Anonymous poster hash: dc712...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de likebyrdige er det noe annet, det har jeg sagt hele vegen, men må legge til at dersom 42-åringens og 22-åringens sosiale og økonomiske status er lik er det mer enn rimelig å anta at 42-åringen enten er svært umoden eller 22-åringen bråmoden...

 

Hvis en 22-åring har høy økonomisk og sosial status, bør han/hun da finne seg en eldre elsker siden det ville vært "ujevnt" med en på samme alder med mer moderat status?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en 22-åring har høy økonomisk og sosial status, bør han/hun da finne seg en eldre elsker siden det ville vært "ujevnt" med en på samme alder med mer moderat status?

 

Hvis det er frivillig fra begge parter og begge har glede av det ser jeg ikke problemet. Men sånn liker ikke de pripne DOL-damene.  :rolleyes:

Anonymous poster hash: b0190...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvis det er frivillig fra begge parter og begge har glede av det ser jeg ikke problemet. Men sånn liker ikke de pripne DOL-damene.  :rolleyes:

Anonymous poster hash: b0190...f6c

 

Pripne damer som har skaffet seg brukernavn ihvertfall.

 

Uansett, nå skal jeg spise middag og sosialisere med noen med helt ujevn modenhet. Farlig, men jeg tar sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pripne damer som har skaffet seg brukernavn ihvertfall.

 

Uansett, nå skal jeg spise middag og sosialisere med noen med helt ujevn modenhet. Farlig, men jeg tar sjansen.

 

Ikke finn på noe syndig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis aldersforskjellen er, la oss si 5 år, 42 og 37, men den ene er uføretrygdet og den andre direktør, er fr da likeverdige slik at forholdet kan aksepteres?

Kjenner opptil flere damer som plutselig en dag har fått oppleve konsekvensen av en sånn ujevn relasjon som du beskriver her, og de har blitt temmelig blakke etter noen runde mot eksens advokat opptil flere av dem. Selv om jeg skulle ønske - for deres egen skyld - at de hadde sikret seg bedre gjennom gode avtaler før det ble brudd i det ujevne forholdet de var i, syns jeg ikke det er sammenlignbart med den ujevnheten jeg tar til orde for i hht ts sitt spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er frivillig fra begge parter og begge har glede av det ser jeg ikke problemet. Men sånn liker ikke de pripne DOL-damene.  :rolleyes:

Du valgte den anonyme varianten når du skalle kalle meg prippen denne gangen altså? Det gjorde du ikke sist såvidt jeg husker hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pripne damer som har skaffet seg brukernavn ihvertfall.

Ja det skal vi iallefall ha Maglor - vi tør i det minste ta diskusjonen uten å skjule oss bak rolleyes eller bedrive hersketeknikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte den anonyme varianten når du skalle kalle meg prippen denne gangen altså? Det gjorde du ikke sist såvidt jeg husker hehe ;)

 

Har jeg kalt deg prippen før?? Hvor da?

Anonymous poster hash: b0190...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...