Gå til innhold

Trenger noen gode råd

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en datter på 21 som prøvde å ta sitt eget liv her om dagen. Heldigvis sa magefølelsen min at noe var galt, jeg reiste hjem til henne og fant henne besvimt på gulvet.

Vi har hatt alle en trøblete fortid, men det har alltid virket som hun har taklet alt best. Rett og slett hatt stålkontroll på livet og blitt sett på som vellykket i det hun gjør. Det har rett og slett aldri vært noen tegn til at dette lå og ventet. Nå har hun vært innlagt ei natt og slapp ut så lenge hun skulle være hos et familiemedlem i helgen. Hva er det jeg som mor kan gjøre for henne nå? Hun forteller meg jo åpenbart ingenting.

Skrevet

Det beste du kan gjøre, tror jeg er å være der for henne. Ikke mas på henne, ikke press henne til å snakke. Bare vis at du bryr deg om henne og er glad i henne..

Skrevet

Hei!

Jeg har en datter på 21 som prøvde å ta sitt eget liv her om dagen. Heldigvis sa magefølelsen min at noe var galt, jeg reiste hjem til henne og fant henne besvimt på gulvet.

Vi har hatt alle en trøblete fortid, men det har alltid virket som hun har taklet alt best. Rett og slett hatt stålkontroll på livet og blitt sett på som vellykket i det hun gjør. Det har rett og slett aldri vært noen tegn til at dette lå og ventet. Nå har hun vært innlagt ei natt og slapp ut så lenge hun skulle være hos et familiemedlem i helgen. Hva er det jeg som mor kan gjøre for henne nå? Hun forteller meg jo åpenbart ingenting.

Dette er en vanskelig situasjon å stå i som pårørende!

Noe forteller eller signaliserer hun tydeligvis til deg, siden du fanget opp at noe var alvorlig galt. Men mor-datter relasjonen er jo ofte slik at man både vil - og ikke vil - at ens mor skal vite ting. Jeg tror ikke det er noe poeng å insistere på at hun må fortelle deg ting, men jeg ville vært opptatt av å være sikker på at hun mottar en eller annen form for samtalebehandling fremover. Tror jeg ville ha valgt å snakke med henne om min bekymring og forsøkt å finne ut om hun har et behandlingstilbud som hun velger å benytte seg av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...