gråstein Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Er dette ikke alvorlig nok til å få tilbud om annen behandling enn SSRI (som forøvrig ikke hjelper stort) utskrevet av fastlege? 0 Siter
ISW Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Det håper jeg virkelig du får snart. Nå er det jo sånn at SSRI i normale doser bare hjelper litt over halvparten av de som tar det, så det er jo veldig synd hvis legen din bare lar det "skure og gå" av seg selv. Har det blitt tatt serumprøve? Har dere vurdert andre antidepressiva, eventuelt som tillegg? Har det blitt vurdert henvisning til spesialist? Hvis ikke, bør du etter min mening nesten forlange dette. 0 Siter
gråstein Skrevet 18. august 2014 Forfatter Skrevet 18. august 2014 (endret) Det håper jeg virkelig du får snart. Nå er det jo sånn at SSRI i normale doser bare hjelper litt over halvparten av de som tar det, så det er jo veldig synd hvis legen din bare lar det "skure og gå" av seg selv. Har det blitt tatt serumprøve? Har dere vurdert andre antidepressiva, eventuelt som tillegg? Har det blitt vurdert henvisning til spesialist? Det er tatt serumprøve. Denne lå i øvre referanseområde. Dette er tredje medisin som er prøvd (også prøvd kombinasjon av to tidligere). Vært til utredning hos spesialist(er). Fikk diagnosen Asperger. (Men det hjelper ikke på depresjonen.) Så stoppet det opp fordi det ikke er mer behandling å få. Endret 18. august 2014 av gråstein 0 Siter
ISW Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Uff, det er såpass ja... Denne MADRS-testen, var det legen din som tok den med deg, eller tok du den selv på nett? Jeg tenker vel at det må være en måte å få behandlet depresjonen din på, uavhengig av Asperger? Er det virkelig ingenting som har hjulpet deg så langt? Kognitiv terapi kan jo være til hjelp uansett, og jeg håper du i det minste får en henvisning til det. Jeg synes "Feeling good" av David Burns er en veldig fin bok, som lærer deg å se "tankefeilene" man gjør når man plages av depresjon. Boken gir mye håp, og går inn på mange "håpløse" personer som har gitt opp, men som likevel gjør de vanligste tankefeilene. Mens du venter på effektiv hjelp, kanskje du burde lese den? 0 Siter
gråstein Skrevet 18. august 2014 Forfatter Skrevet 18. august 2014 Uff, det er såpass ja... Denne MADRS-testen, var det legen din som tok den med deg, eller tok du den selv på nett? Den ble tatt av psykolog på DPS. Jeg tenker vel at det må være en måte å få behandlet depresjonen din på, uavhengig av Asperger? Er det virkelig ingenting som har hjulpet deg så langt? Kognitiv terapi kan jo være til hjelp uansett, og jeg håper du i det minste får en henvisning til det. Jeg synes "Feeling good" av David Burns er en veldig fin bok, som lærer deg å se "tankefeilene" man gjør når man plages av depresjon. Boken gir mye håp, og går inn på mange "håpløse" personer som har gitt opp, men som likevel gjør de vanligste tankefeilene. Mens du venter på effektiv hjelp, kanskje du burde lese den? Takk for tipset, skal sjekke ut den. 0 Siter
DoleMari Skrevet 18. august 2014 Skrevet 18. august 2014 Den ble tatt av psykolog på DPS. Takk for tipset, skal sjekke ut den. Jeg også anbefaler den boka! Jeg bruker den nesten som oppslagsverk når det er ting jeg trenger å sortere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.