Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lillebroren min på 21 år har problemer med å fungere i hverdagen - har ikke fullført VGS, går ikke på jobb, bor hjemme hos foreldrene mine, forvalter økonomien dårlig, mottar AAP, har få/ ingen venner, liten empati osv.

Han var utagerende som liten, men det ga seg i ungdommen. Han kan likevel fortsatt vise tegn til høyt temperament, men ikke noe som har utviklet seg til et problem til nå.

Han gikk til psykolog for noen år siden pga. angst og depresjon, og ble heldigvis behandlet for det. Psykologen oppfordret ham til å ble utredet, men det ville han ikke. Foreldrene mine har i alle år frarådet ham utredning - for å unngå å bli "stemplet".

Jeg vil gjerne at broren min skal få den hjelpen han trenger, men føler meg maktesløs i denne situasjonen. Ser hvor mye det tærer på hele familien - i tillegg til ham selv.

Hva vil du råde meg til å gjøre? Ta kontakt med fastlegen hans? Jeg, sammen med mange andre familiemedlemmer (søsken, onkler, tanter, besteforeldre......) er sikker på at han har en diagnose etter å ha observert atferden hans gjennom hele livet, men vi når ikke gjennom til foreldrene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...