Health Freak Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 Må du ikke ha et eget program for å overføre bilder fra iPhone til dataen? Med Android-telefoner er det jo bare å plugge til å dra filene over. Apple går for å lage "enkle" produkter, men på mange områder er det søren meg ikke det... iPhone har meg bekjent ikke mulighet for å bytte minne. På en Android-telefon har du SD-kort, som du med enkelthet kan oppgradere. Bare en så enkel ting som at presist tidspunkt for sendelse og mottagelse av SMS ikke er oppført i iOS... Nei, det er nok mange fordeler med iPhone også, men her har jeg i alle fall pekt på 3 ulemper. Mellom to iPhone (eller iPad og Mac) er det "native" funksjonalitet for å sende meldinger via datanettet i stedet som SMS/MMS. Altså det koster ikke noe (bortsett fra båndbredde). Dette er en pluss, men du har jo apper til Android som gjør det samme og. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Må du ikke ha et eget program for å overføre bilder fra iPhone til dataen? Med Android-telefoner er det jo bare å plugge til å dra filene over. Apple går for å lage "enkle" produkter, men på mange områder er det søren meg ikke det... iPhone har meg bekjent ikke mulighet for å bytte minne. På en Android-telefon har du SD-kort, som du med enkelthet kan oppgradere. Bare en så enkel ting som at presist tidspunkt for sendelse og mottagelse av SMS ikke er oppført i iOS... Nei, det er nok mange fordeler med iPhone også, men her har jeg i alle fall pekt på 3 ulemper. Mellom to iPhone (eller iPad og Mac) er det "native" funksjonalitet for å sende meldinger via datanettet i stedet som SMS/MMS. Altså det koster ikke noe (bortsett fra båndbredde). Dette er en pluss, men du har jo apper til Android som gjør det samme og. Jada, du har helt rett i det du skriver. Det finnes noe godt i alle os, og det finnes mangler i alle os. Man må analysere sine behov, og kjøpe produktet deretter. Ingen har like behov, og vil heller aldri få det. Det blir av og til foretatt en undersøkelse hva en ønsker seg høyest av forberdinger i/av dagens smarttelefoner. Og batterikapasitet er som nr. 1 hver gang. Dette gjelder i høyeste grad meg, og jeg ser derfor etter det når det lanseres nye telefoner. Jeg leser tester, og hvis iPhone kommer med en 5,5" med veeldig god batterikapasitet, så tror jeg det blir en sånn på meg ja. Siden jeg er hobbyfotograf, så er kamera og masse minne ikke det jeg ser etter først. Stikker du innom forumsidene til www.amobil.no, så ser du hva jeg mener med denne "fanboi" greia. "Min er bedre og større enn din". Anonymous poster hash: a727c...11f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Må du ikke ha et eget program for å overføre bilder fra iPhone til dataen? Med Android-telefoner er det jo bare å plugge til å dra filene over. Apple går for å lage "enkle" produkter, men på mange områder er det søren meg ikke det... iPhone har meg bekjent ikke mulighet for å bytte minne. På en Android-telefon har du SD-kort, som du med enkelthet kan oppgradere. Bare en så enkel ting som at presist tidspunkt for sendelse og mottagelse av SMS ikke er oppført i iOS... Nei, det er nok mange fordeler med iPhone også, men her har jeg i alle fall pekt på 3 ulemper. Mellom to iPhone (eller iPad og Mac) er det "native" funksjonalitet for å sende meldinger via datanettet i stedet som SMS/MMS. Altså det koster ikke noe (bortsett fra båndbredde). Dette er en pluss, men du har jo apper til Android som gjør det samme og. Biler fra iPhone: Bruk iCloud, så kan du hente ut bildene dine fra datamaskinen så snart du har tilgang på et trådløst nettverk. Ingen tilkobling mellom telefon og PC/Mac via kabel er nødvendig. Riktignok må PCen ha Windows 7 eller nyere for at dette skal fungere. Minne: Nei, iPhone kan ikke bytte minnekort. Den kan kjøpes med flere forskjellige minnekapasiteter, og 64 GB burde være mer enn nok for de fleste. Selv hadde jeg hatt iPhone i nesten 4 år før 16 GB ble for lite for meg, så neste gang kjøpte jeg med 32 GB. Kommer til å velge det samme neste gang også, det er fremdeles mer enn nok for meg. Presist tidspunkt på SMS: Ikke noe problem, det er bare å slide meldinga mot venstre, så dukker informasjonen opp. Mindre informasjon som ligger i selve meldingstråden er kjempegreit, ryddig og fint. Men har jeg behov for å se når meldinga er sendt, så kan jeg altså det. iMessage: Det finnes nå såpass mange mobilabonnenter med ubegrenset bruk av SMS/MMS, så gratisaspektet ved iMessage er ikke lenger den største fordelen, men det at jeg kan motta og sende fra Macen/iPad. En annen kjekk ting er at jeg får opp at meldinga er levert, og om/når den er lest. Så da slipper jeg å lure. Det er også et klart skille mellom SMS og iMessage, du er aldri i tvil om hva meldinga er sendt som. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Bilder: sikkert kjekt det du nevner her, men jeg i det minste liker "gamlemåten". Jeg liker ikke at bildene lagres hos Apple (eller Google for den del). Kan godt hende jeg er en særing. Minne: etter hva jeg ser så er 64GB iPhone betydelig dyrere enn 16GB. Mye dyrere enn forskjellen mellom et 64GB og 16GB SD-kort... så det er jo litt kjipt for de prisbevisste, da... Tidspunkt: åh, det visste jeg ikke. Det høres jo smart ut. iMessage: ulempen med iMessage er hvis du eller mottager er på et sted med dårlig eller fraværende datanett. Det kan bli tull ift. hva som blir levert og ikke. Kan være kjipt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 iMessage: ulempen med iMessage er hvis du eller mottager er på et sted med dårlig eller fraværende datanett. Det kan bli tull ift. hva som blir levert og ikke. Kan være kjipt. Nei, for etter en stund (har egentlig aldri tatt tida, så jeg vet ikke hvor lang tid det tar, men ikke mer enn et minutt eller to...) når meldinga ikke lar seg levere som iMessage, så kan du sette opp at iPhone sender som vanlig SMS. Hos meg skjer dette automatisk, jeg finner det først ut når jeg ser at meldinga er grønn i stedet for blå. Når det gjelder bilder, så ligger de jo bak brukernavn og passord, så det er ikke allverdens store sjanse for at noen skal snoke i dem. Nå er ikke jeg glad i gamlemåten, jo mindre kabler jeg trenger, desto mer happy blir jeg. Jeg liker også konseptet med å lagre ting i skyen (enten det er iCloud, Min sky eller whatever), sparer meg for lokal lagringsplass, og jeg har automatisk en backup et annet sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Nei, for etter en stund (har egentlig aldri tatt tida, så jeg vet ikke hvor lang tid det tar, men ikke mer enn et minutt eller to...) når meldinga ikke lar seg levere som iMessage, så kan du sette opp at iPhone sender som vanlig SMS. Hos meg skjer dette automatisk, jeg finner det først ut når jeg ser at meldinga er grønn i stedet for blå. Dette gjelder ikke om mottager har flere enheter registrert i iMessage-systemet... Hele greia er bare rot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Dette gjelder ikke om mottager har flere enheter registrert i iMessage-systemet... Hele greia er bare rot. Meget mulig at det er rot - for deg. Jeg sender i 99% av tilfellene meldinger via mobilen, ergo skjer byttet mellom SMS/iMessage av seg selv - selv om jeg har fire enheter som er satt opp med iMessage. De gangene jeg har startet en samtale via iPad eller Mac er når jeg vet folk er et sted der mottak ikke er noe problem. Ellers føles det fremdeles mest naturlig å plukke opp mobilen når jeg skal sende melding. Eneste gangene jeg bruker iPad eller Mac er når jeg svarer på meldinger som kommer inn mens jeg sitter med iPad eller Mac på fanget og surfer mens jeg f.eks ser TV eller jobber med noe som krever større skjerm. Da vet jeg jo at vedkommende er et sted der meldingene kommer frem siden de nettopp har sendt meg melding. Men jeg har faktisk opplevd at en iMessage jeg sendte fra Mac ble endret og sendt som SMS fra mobilen min, veldig greit. Jeg har brukt iMessage så lenge det har vært mulig, jeg har hatt det på flere enheter hele tiden (iPhone selvsagt, iPad Wi-Fi og to Macer), og noe rot har ikke jeg opplevd. Jeg har også en sønn som så og si aldri sjekker telefonen sin, men sender jeg en iMessage til iPaden hans får jeg kontakt med ham og enn så lenge har han bare iMessage via e-postadressa si. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Meget mulig at det er rot - for deg. Jeg sender i 99% av tilfellene meldinger via mobilen, ergo skjer byttet mellom SMS/iMessage av seg selv - selv om jeg har fire enheter som er satt opp med iMessage. De gangene jeg har startet en samtale via iPad eller Mac er når jeg vet folk er et sted der mottak ikke er noe problem. Ellers føles det fremdeles mest naturlig å plukke opp mobilen når jeg skal sende melding. Eneste gangene jeg bruker iPad eller Mac er når jeg svarer på meldinger som kommer inn mens jeg sitter med iPad eller Mac på fanget og surfer mens jeg f.eks ser TV eller jobber med noe som krever større skjerm. Da vet jeg jo at vedkommende er et sted der meldingene kommer frem siden de nettopp har sendt meg melding. Men jeg har faktisk opplevd at en iMessage jeg sendte fra Mac ble endret og sendt som SMS fra mobilen min, veldig greit. Jeg har brukt iMessage så lenge det har vært mulig, jeg har hatt det på flere enheter hele tiden (iPhone selvsagt, iPad Wi-Fi og to Macer), og noe rot har ikke jeg opplevd. Jeg har også en sønn som så og si aldri sjekker telefonen sin, men sender jeg en iMessage til iPaden hans får jeg kontakt med ham og enn så lenge har han bare iMessage via e-postadressa si. Ved neste iOS som kommer i høst, får du muligheten til å sende SMS via Macen - til alle, ikke bare de som har iMessage. Det er jo forsåvidt ganske neat! Men det handler jo egentlig ikke om iPhone. (Du må også ha iPhone for at dette skal fungere, da.) Liker du egentlig den strategien de har om å lage teknologi som oppfordrer deg til å ha bare Apple-produkter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Liker du egentlig den strategien de har om å lage teknologi som oppfordrer deg til å ha bare Apple-produkter? Helt ærlig: Ja. Jeg kjører Apple over hele linja, har etter hvert blitt så vant til måten enhetene kommuniserer med hverandre på at det er utenkelig for meg at det skal være annerledes. Fra å være totalt anti-Apple før jeg fikk min første iPod i 2007 har jeg funnet ut at det er det som fungerer best for det jeg ønsker å holde på med. Det er likevel fint mulig å bruke en iPod, iPad eller iPhone selv om du ikke har Mac. Men jo, det fungerer aller best å kjøre hele spekteret selv om det slett ikke er noe du MÅ. Hvis du er helt ærlig, så ser du nok at Microsoft og Google prøver å gjøre det samme. Forskjellen er at så langt er det bare Apple som har full kontroll på hele prosessen fra utforming av enheter til OS. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 De tenker sikkert det samme de ja, Microsoft og Google. Såklart, det lønner seg jo økonomisk. Nå er ikke jeg akkurat en Microsoft-fanboy heller da... er open source som er tingen. Det har utrolige fordeler når det kommer til sikkerhet. Det er faktisk en drøss med geeks der ute. Men dette blir jo litt off topic. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Nå er ikke jeg akkurat en Microsoft-fanboy heller da... er open source som er tingen. Det har utrolige fordeler når det kommer til sikkerhet. Det er faktisk en drøss med geeks der ute. Men dette blir jo litt off topic. Er jo det, men en interessant diskusjon (for oss to i alle fall, hehe). Når det gjelder sikkerhet, så er det beste sikkerhetsprogrammet ditt eget hode. Og der det selvsagt svikter oftest. En geek kan være så mangt, og for meg er det en hedersbetegnelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Er jo det, men en interessant diskusjon (for oss to i alle fall, hehe). Når det gjelder sikkerhet, så er det beste sikkerhetsprogrammet ditt eget hode. Og der det selvsagt svikter oftest. En geek kan være så mangt, og for meg er det en hedersbetegnelse. Stemmer langt på vei det, med "eget hode". Men jeg tenker litt utover det. Tenker på masseovervåkingen som skjer. Det beste middelet mot det er nok en flokk med uavhengige skapere som ikke implementerer "backdoors"... Kryptert emailtjeneste hvor krypteringsnøkkelen ikke blir lagret andre steder enn hos deg: https://protonmail.ch/ Geek, ja, det er bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Tenker på masseovervåkingen som skjer. Jeg velger heller å se på dette som nettopp en sikkerhet. Skal du være en del av dagens samfunn så legger du en sti av elektroniske spor etter deg uansett hva du gjør nesten. Jeg ville ikke byttet dette mot "å få være usynlig". Men jeg ønsker jo ikke at Obama skal lytte til telefonsamtalene mine, selvsagt. Ett sted må grensa gå. Velger å tro at jeg er så uinteressant at ingen gidder ta bryet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jeg velger heller å se på dette som nettopp en sikkerhet. Skal du være en del av dagens samfunn så legger du en sti av elektroniske spor etter deg uansett hva du gjør nesten. Jeg ville ikke byttet dette mot "å få være usynlig". Men jeg ønsker jo ikke at Obama skal lytte til telefonsamtalene mine, selvsagt. Ett sted må grensa gå. Velger å tro at jeg er så uinteressant at ingen gidder ta bryet. Hvis Obama hadde lyttet til telefonsamtalene mine hadde jeg ikke brydd meg. :-)Det jeg bryr meg om er hva disse ulike instansene kan gjøre på samfunnsplan... tror det blir viktig med godt innsyn i tiden fremover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3563686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
19andy92 Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hva skal du bruke telefonen til? Ringe, melde, facen instagram? Apple Spille, surfe, streame, cheate, appmodde/modde? Android Bruker android/sammsung fordi det er Open OS og roote den for at jeg lettere få alt som koster penger gratis og kan cheate og modde til krampa tar meg, mens og få samme greiene tkl IOS er noe forbanna piss (jailbreake) Plus at liker ikke apple av prinsipp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3567987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Hva skal du bruke telefonen til? Ringe, melde, facen instagram? Apple Spille, surfe, streame, cheate, appmodde/modde? Android Nå sier vel spillutviklerne at iPhone er best, og når det gjelder surfing på nett så har faktisk en overlegent stor del av de som bruker telefonen til det nettopp iPhone. Funker som bare det til streaming også, så her er du nok litt på bærtur i anbefalingene dine.Anonymous poster hash: 923c2...035 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400586-iphone-vrs-samsung-smartphone/page/2/#findComment-3568004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.