Gå til innhold

Kan NAV kreve at du tar en jobb i en annen landsdel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

.. dersom man har sosialstønad ?

Vet at dem kan det dersom man har dagpenger men er noe usikker på sosialstønad, noen som vet ?

Anonymous poster hash: 5b713...902

Det *kan* de sikkert. 

Anonymous poster hash: 866ee...ff0

Teoretisk altså.

Hmm ja kanskje, det står jo masse svada tekst som "må ha utnyttet alle andre muligheter til selvforsørgelse", men det står ikke eksplisitt som vilkår for sosialstønad slik som det gjør med dagpenger da så er litt merkelig. Du tror at det er sånn som aldri skjer a det kun er teoretisk mulighet eller? Så at det var noe sånn som 1500 folk med dagpenger som mistet dem hvert år pga at dem nektet å flytte o.0

Hmm ja kanskje, det står jo masse svada tekst som "må ha utnyttet alle andre muligheter til selvforsørgelse", men det står ikke eksplisitt som vilkår for sosialstønad slik som det gjør med dagpenger da så er litt merkelig. Du tror at det er sånn som aldri skjer a det kun er teoretisk mulighet eller? Så at det var noe sånn som 1500 folk med dagpenger som mistet dem hvert år pga at dem nektet å flytte o.0

Jeg vil tro de ser på grunnen til at man får sosialhjelp (sykdom, rusmisbruk, osv.).

Jeg vil tro de ser på grunnen til at man får sosialhjelp (sykdom, rusmisbruk, osv.).

Ja kanskje, ellers så tror jeg de har lite med sanskjonsmuligheter ovenfor "vrange" sosialklienter, da alternativet til sosialstønad jo er nødstønadsats til mat og midlertidig bosted som faktisk koster ca 2x mer enn sosialstønad til mat og husleie gjør.

Annonse

Ja kanskje, ellers så tror jeg de har lite med sanskjonsmuligheter ovenfor "vrange" sosialklienter, da alternativet til sosialstønad jo er nødstønadsats til mat og midlertidig bosted som faktisk koster ca 2x mer enn sosialstønad til mat og husleie gjør.

Ja, det stemmer nok. Ellers kommer det nok endringer nå når den blå regjeringen vil bruke sosialklienter til slavearbeid.

• 3 uker senere...

Ved dagpenger ja, ved sosial stønad nei. Det ligger rett og slett i forskjellen mellom de to, da sosial stønad blir gitt av ulike årsaker er sagpenger en støtte som blir gitt for at man skal ha en inntekt mellom jobber og derfor setter krav til at man skal ut i arbeid ved første mulige sjanse uavhengig av hvor i landet det er. Men som de sa til meg på infomøte, "dersom jobbtilbudet ikke kommer direkte fra nav, hvordan skal vi vite at du sier nei ;)"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...