Gå til innhold

Medisinfri tilbud er fraværende i norsk psykiatri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    22

  • Health Freak

    14

  • stjernestøv

    8

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    5

Nils Håvard Dahl, psykiater

At de får bedre ønonomi når man tar medisiner? Det har jeg ikke tenkt på.

Et døgn på en akuttavdeling koster ca 10.000 kroner. Om liggetiden kan forkortes ved bruk av den beste behandling, er det klart mye penger å spare. Penger som kan brukes slik at flere får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er vel naturlig hvis en har det jævlig?

Det kan diskuteres. Det er kanskje naturlig for noen. Konstruktivt er det ikke.

Uansett ønsker vi ikke gjentatte innlegg i flere tråder der en bare lar sin svarte galle strømme utover. Hvis du ikke har noe å skrive som kan være til hjelp for trådstarter, bør du avstå fra å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et døgn på en akuttavdeling koster ca 10.000 kroner. Om liggetiden kan forkortes ved bruk av den beste behandling, er det klart mye penger å spare. Penger som kan brukes slik at flere får hjelp.

10 000,- for en person...??

(det kan vel ikke stemme...)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

10 000,- for en person...??

(det kan vel ikke stemme...)...

Jo på en akuttavdeling/psykiatrisk intensivavdeling er nok døgnprisen omtrent på det nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et døgn på en akuttavdeling koster ca 10.000 kroner. Om liggetiden kan forkortes ved bruk av den beste behandling, er det klart mye penger å spare. Penger som kan brukes slik at flere får hjelp.

Ok trodde ikke det var så dyrt, mye å spare da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel naturlig hvis en har det jævlig?

Får lage en egen tråd om det da, var vel det som var poenget at det ikke var ønskelig i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo på en akuttavdeling/psykiatrisk intensivavdeling er nok døgnprisen omtrent på det nivået.

Såpass ja.. Hva er det som gjør at det er så dyrt?

10 pasienter = 100 000,- pr døgn da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lage en egen tråd om det da, var vel det som var poenget at det ikke var ønskelig i denne tråden.

 

Det var relatert til denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo på en akuttavdeling/psykiatrisk intensivavdeling er nok døgnprisen omtrent på det nivået.

NHD

 

Hvis jeg hadde vært frisk så hadde jeg vært et mye mer kostbart menneske. For det første, jeg hadde laget meg mat hver dag, jeg hadde kjøpt meg bil og kjørt meg burer (forurensende) jeg hadde dratt til syden på ferie osv osv..... det er faktisk billigere for både samfunn og miljøet å ha et menneske sperret inne på et rom.

 

Jeg føler meg svært billig i drift.

Anonymous poster hash: d4d00...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

NHD

 

Hvis jeg hadde vært frisk så hadde jeg vært et mye mer kostbart menneske. 

 

Da hadde du vel jobbet?

Anonymous poster hash: b0f07...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

NHD

 

Hvis jeg hadde vært frisk så hadde jeg vært et mye mer kostbart menneske. For det første, jeg hadde laget meg mat hver dag, jeg hadde kjøpt meg bil og kjørt meg burer (forurensende) jeg hadde dratt til syden på ferie osv osv..... det er faktisk billigere for både samfunn og miljøet å ha et menneske sperret inne på et rom.

 

Jeg føler meg svært billig i drift.

Anonymous poster hash: d4d00...3de

 

Det er ingen mennesker med normal lønnsinntekt som bruker 10.000 kroner pr dag.

For å få det til må du ha 3.650.000 kroner i netto årsinntekt.

Anonymous poster hash: c8968...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da hadde du vel jobbet?

Anonymous poster hash: b0f07...5bb

 

Hvis jeg hadde jobbet så hadde jeg i hvertfall vært et kostbart menneske, da må man kjøpe klær, følge med i tiden, ha fin tv, fine møbler hvis man skal ha besøk osv osv.........

 

Jeg koster faktisk sånn til hverdags samfunnet bare noen få kroner, fordi jeg gjør ingen ting. Jeg bare ER

Anonymous poster hash: d4d00...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koster kun penger fordi noen jobber på døgnavdelingen. Er det ikke bra at jeg skaper arbeidsplasser og mye glede for de som føler seg så heldig at de har en jobb i psykiatrien.

 

Nei, i den store sammenhengen så er det ikke så mye penger det handler om her.



Anonymous poster hash: d4d00...3de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis jeg hadde jobbet så hadde jeg i hvertfall vært et kostbart menneske, da må man kjøpe klær, følge med i tiden, ha fin tv, fine møbler hvis man skal ha besøk osv osv.........

 

Jeg koster faktisk sånn til hverdags samfunnet bare noen få kroner, fordi jeg gjør ingen ting. Jeg bare ER

Anonymous poster hash: d4d00...3de

 

 

Da hadde du produsert noe også, mer enn du selv forbruker.

Anonymous poster hash: b0f07...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...