Gå til innhold

Barbiekake

Anbefalte innlegg

Noen her som har laget Barbiekake? 
Tips til hvordan jeg lager? Har sett litt på youtubevideoer, men vil gjerne ha deres erfaringer og tips også.

Jeg lurte på å bake to sukkerbrød, som jeg deler i to,

så fyller jeg hvert lag med krem og aprikossyltetøy, og skjærer toppen så det skråner. Deretter smøre hele kaken med smørkrem og så ha på sukkerpastadeig som jeg har farget lilla eller rosa og kjevlet ut. Prøve å legge denne fint så det ser ut som foldene på skjørtet.... Kanskje lage toppen på kjolen til Barbie før jeg har henne oppi kaken. Skjære til og dandere på henne, pynte kjolen med melisglasur og perler, så skjære hull i kaken og plassere barbie oppi. Så dekorere med melisglasur og perler på kaken. Hva tror dere? Blir fyllet kjedelig? 
Jeg prøvde å lage en slik kake en gang der jeg sprøytet på smørkrem, men det ble mye pirk og jeg var ikke så heldig med smørkremen heller... den smeltet litt...

Tips til en perfekt smørkrem og btw?

Og bruker dere hel Barbie, eller bare sånn med overkropp på pinne?

På ene videoen så jeg ei som brukte en hel Barbie, regner med hun hadde vasket henne først hehe :)

Ellers så tenker jeg også å lage en skuffekake, evnt. en rund kake, med prinsessebilde på. Her lurer jeg på å lage en sjokoladekake, som jeg danderer med sjokoladesmørkrem, og deretter har jeg på lysrosa sukkerpastadeig, Pynter med hvit smørkrem, perler, sommerfugler osv.... Hva tror dere om å dele kaka i to, og ha vaniljekrem i midten? Tips? :D

Og del gjerne linker til blogger, oppskrifter osv. Regner med det er en del bakeglade husmødre her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400770-barbiekake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som har laget Barbiekake? 

Tips til hvordan jeg lager? Har sett litt på youtubevideoer, men vil gjerne ha deres erfaringer og tips også.

Jeg lurte på å bake to sukkerbrød, som jeg deler i to,

så fyller jeg hvert lag med krem og aprikossyltetøy, og skjærer toppen så det skråner. Deretter smøre hele kaken med smørkrem og så ha på sukkerpastadeig som jeg har farget lilla eller rosa og kjevlet ut. 

Spiser unger i dag sånt? Mine spiser stort sett bare ren sjokoladekake (med glasur), brownies og muffins... ;) Utover det har jeg ingen formening om hvordan man lager en slik kake, men jeg ville brukt en hel dukke for jeg antar bursdagsbarnet gjerne vil ha dukken etterpå. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400770-barbiekake/#findComment-3564848
Del på andre sider

Spiser unger i dag sånt? Mine spiser stort sett bare ren sjokoladekake (med glasur), brownies og muffins... ;) Utover det har jeg ingen formening om hvordan man lager en slik kake, men jeg ville brukt en hel dukke for jeg antar bursdagsbarnet gjerne vil ha dukken etterpå. :)

Jeg vurderer å kun lage enten en rund kake eller firkantet kake... sjokoladekake med vaniljekrem i mellom, og marshmallowsfondant utenpå....... og bilde. Bilde må jeg ha, for det har jeg alt kjøpt :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400770-barbiekake/#findComment-3565308
Del på andre sider

Jeg vurderer å kun lage enten en rund kake eller firkantet kake... sjokoladekake med vaniljekrem i mellom, og marshmallowsfondant utenpå....... og bilde. Bilde må jeg ha, for det har jeg alt kjøpt :D

Tror ikke alle barn er så glad i aprikossyltetøy i alle fall... De er mer glad i sjokoladekake enn bløtkake

Anonymous poster hash: 6a0d7...c3b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400770-barbiekake/#findComment-3565711
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...