Gå til innhold

Vil ikke ansette menn

Anbefalte innlegg

Fordi de ikke kan kle seg i dameklær. 

Forleden la forretningen i Fredrikstad sentrum ut en annonse på sosiale medier med følgende ordlyd:

«STØY søker ekstrahjelp og ønsker den BESTE. Er du en sprudlende jente som er serviceinnstilt, glad i mennesker og motebevisst? Kan du vise eierskap og stille opp på kort varsel? Er DU den nye STØY-jenta?»

Er ikke dette manne diskriminering?

http://www.nettavisen.no/na24/vil-ikke-ansette-menn---da-de-ikke-kan-kle-seg-i-dameklr-/8483776.html

Anonymous poster hash: 51e94...640
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400803-vil-ikke-ansette-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke det, fordi det blir lite i forhold til annen diskriminering. Har du noensinne sett en grov, firkantet stygging jobbe på motebutikkene? Nei, tenkte meg det. Det er bare stilige mennesker der. Er det en mann ser han ut som en italiener med BMI på 19.

Health Freak skrev (På 8.9.2014 den 19.08):

Nei, det er ikke det, fordi det blir lite i forhold til annen diskriminering. Har du noensinne sett en grov, firkantet stygging jobbe på motebutikkene? 

Aner ikke, er aldri i motebutikker.

Annonse

Det får være måte på paranoide forestillinger om diskriminering. Neppe så mange  kvinnelige kunder som orker å handle med en mann. Neppe noen normale menn som kan noe ekstra om kvinneklær heller.

Anonymous poster hash: 3da74...f45
Gjest Gargamel
  AnonymBruker skrev (På 8.9.2014 den 18.41):

Fordi de ikke kan kle seg i dameklær.  Forleden la forretningen i Fredrikstad sentrum ut en annonse på sosiale medier med følgende ordlyd: «STØY søker ekstrahjelp og ønsker den BESTE. Er du en sprudlende jente som er serviceinnstilt, glad i mennesker og motebevisst? Kan du vise eierskap og stille opp på kort varsel? Er DU den nye STØY-jenta?» Er ikke dette manne diskriminering?  http://www.nettavisen.no/na24/vil-ikke-ansette-menn---da-de-ikke-kan-kle-seg-i-dameklr-/8483776.html Anonymous poster hash: 51e94...640

Jo. Vi får vel finne oss andre jobber.

AnonymBruker skrev (På 8.9.2014 den 19.14):

Det får være måte på paranoide forestillinger om diskriminering. Neppe så mange  kvinnelige kunder som orker å handle med en mann. 

Hvorfor ikke, han kan være "frisør". Ellers jobber det bare kvinner på Dessmann. Ikke noe problem for meg å handle der.

Slutt nå å gnåle om slikt, det foregår diskriminering i 99.9999999% av ansettelser, også er det 0.1% som inrømmer det og skal få masse pes i aviser og slikt? Slik at de vil slutte å inrømme at det skjer og bare gjøre det skjult. Ja høres ut som en flott plan

Health Freak skrev (På 8.9.2014 den 19.08):

Nei, det er ikke det, fordi det blir lite i forhold til annen diskriminering. Har du noensinne sett en grov, firkantet stygging jobbe på motebutikkene? Nei, tenkte meg det. Det er bare stilige mennesker der. Er det en mann ser han ut som en italiener med BMI på 19.

"Grov, firkantet stygging", herlig uttrykk!

Forøvrig synes jeg diskrimineringsgreiene tar helt av.

Annonse

Jeg takker som regel nei til hjelp i slike butikker. De gangene en butikkdame har fortalt meg hvor gudameg så fint den buksa sitter på meg e.l., og jeg har kjøpt det, har klærne som regel blitt liggende i bakerst i skapet i noen år, inntil jeg har funnet det for godt å gi dem til Fretex. 

Så det spiller i grunn liten rolle hvem som ekspederer, så lenge de klarer å holder seg vekk når jeg sier nei takk, jeg klarer meg selv, ellers kommer jeg meg fort ut derfra uten å handle. Jeg antar att de sosiale evnene ikke er kjønnsbestemte. 

DexterMorgan skrev (På 8.9.2014 den 19.41):

Slutt nå å gnåle om slikt, det foregår diskriminering i 99.9999999% av ansettelser, også er det 0.1% som inrømmer det og skal få masse pes i aviser og slikt? Slik at de vil slutte å inrømme at det skjer og bare gjøre det skjult. Ja høres ut som en flott plan

Det er så sant som det er sagt.

Møøø. Det sier kua. Kua må ha et kjedelig liv. Tror kua har det vondt jeg, klarer ikke stoppe å si møøø til de andre. Kanskje ikke så rart siden den bare står i båsen, og resten av flokken løper på jordet.

AnonymBruker skrev (På 8.9.2014 den 23.17):

Hadde dette blitt gjort andre veien hadde det vært tredje verdenskrig. Så dette er snakk om likestilling, og velkommen til vår hverdag.

Alle skal ha muligheten ti å søke på en jobb uansett kjønn, da må jo det også gjelde den andre veien også?

hilsen mann.

Anonymous poster hash: d520c...44b

DexterMorgan skrev (På 8.9.2014 den 19.41):

Solstrålen Dexter:) Det diskrimineres overalt. Det går på alder, kjønn, utseende, handicap eller andre ting, men det  blir neppe bedre av at vi slutter å bry oss og bare godtar at det er sånn. Da ender det vel opp med at det bare er vakre unge mennesker som får jobb og det er jo litt dumt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...