Gå til innhold

Facebook vil tvinge meg til å konvertere til side

Anbefalte innlegg

Noen som er gode på Facebook her?

Jeg opprettet en egen profil jeg skulle bruke som admin for FB- jobbgruppen vår for å slippe å bruke min private profil der. Jeg skrev at profilen tilhører gruppen XXX's admin i "om", men det kommer dessverre ikke klart fram i profilnavnet.

I går da jeg prøvde å logge inn fikk jeg melding fra Facebook med anbefaling om å gjøre om profilen til side fordi det ser ut som jeg ikke er en privatperson men en virksomhet. Javel, men å konvertere til side er visst eneste valgmulighet. Jeg kan ikke se at det er mulig å logge inn for å endre navn og personlig informasjon. Er det noe jeg overser her, eller går det ikke an?

Adminprofilen skal jo ikke brukes som side, den skal bare brukes av meg når jeg er på jobb for å drive gruppen vi har valgt å opprette istedenfor å ha en side. Vi kan ikke ha side for våre medlemmer og kontakter ønsker lukket gruppe.

Sukk, så irriterende. Ingen alternativer under "hjelp" som passer, og maile dem for å spørre kan man jo ikke.

Hjelp?

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

CrazyFerretLady

Har desverre ikke noe svar, for jeg har akkurat samme problem.  I tillegg ser det ut for at jeg ikke får lastet ned det som er på min personlige profil, får feilmelding om at nedlasting var mislykket. Jeg nekter plent å konvertere til side, for jeg er/har ikke noe firma. Det eneste de kan "ta" meg for, er at jeg har delt linker, bilder og videoer fra slikt som jeg interesserer meg for - i alle mulige retninger. Altså - de kan IKKE påstå at jeg har et firma som jeg representerer.

Vær så snill å gi meg beskjed hvis du finner noen løsning, så skal jeg gjøre det samme hvis jeg finner det.

[email protected]

Dette er det som dukker opp når jeg prøver å logge på min konto:

Konverter profilen din til en side
Det ser ut til at du bruker profilen din til å representere en organisasjon, bedrift, merkevare eller offentlig person.
Personlige profiler er bare ment for individuell personer og må inkludere et ekte fornavn og etternavn (f.eks. Ola Nordmann). Facebook-sider ligner på profiler, men har flere verktøy slik at en organisasjon, bedrift, merkevare eller offentlig person kan komme i kontakt med personer som er interessert i dem. Les mer om Facebook-sider.
Vi må konvertere profilen din til en side for at du skal overholde Facebooks betingelser og for at du bedre skal nå målgruppen din. Vennene i den gjeldende profilen blir overført som følgende av den nye siden.
Hvis du har en annen side som representerer bedriften eller organisasjonen din, kan du nå slå den sammen med den nye siden. Før du fortsetter anbefaler vi at du laster ned Facebook-informasjonen din.

Kan forsikre at jeg bare er en vanlig person med mange interesser. Denne kom over natten uten noe varsel. Min profil er ikke lenger søkbar, så jeg er totalt blokkert på Facebook.  Jeg har prøvd mange måter å få kontakt med kundeservice uten å lykkes.  Hvis jeg ikke får positiv respons innen rimelig tid, kommer jeg til å kontakte media med denne saken.  Facebook sin nye politikk gagner ingen - verken privatpersoner eller de som er interessert i å fremme sine firma..!!

Eva Ferret Mehlum

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...