Gå til innhold

Hva slags diagnose har Gud?

Anbefalte innlegg

La oss diskutere religion. Jeg tenker først og fremst på den kristne guden, da jeg ikke kjenner den muslimske, annet enn igjennom media. Men vi kan diskutere han og.

Poenget er att de kristne og muslimske hevder att gud er nåderik, og vil det beste for alle. Men leser vi bibelen får vi ett ganske usympatisk inntrykk av gud. Han er slem, jepp slem. Han er helt klart en narsisist, og han er sadistisk... For hvorfor ellers skulle helvette finnes?

Altså hva slags diagnose tror du en person med samme egenskaper og personlighet som Gud, ville fått?

Anonymous poster hash: 2d7bb...322
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/400907-hva-slags-diagnose-har-gud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

La oss diskutere religion. Jeg tenker først og fremst på den kristne guden, da jeg ikke kjenner den muslimske, annet enn igjennom media. Men vi kan diskutere han og.

Poenget er att de kristne og muslimske hevder att gud er nåderik, og vil det beste for alle. Men leser vi bibelen får vi ett ganske usympatisk inntrykk av gud. Han er slem, jepp slem. Han er helt klart en narsisist, og han er sadistisk... For hvorfor ellers skulle helvette finnes?

Altså hva slags diagnose tror du en person med samme egenskaper og personlighet som Gud, ville fått?

Anonymous poster hash: 2d7bb...322

Dersom Gud er allmektig, vil ingen mennesker kunne få samme egenskaper og personlighet som Gud. Men, om det hadde skjedd, så tror jeg han ville fått en: uhelbredelig geni multiple Schizofreni fantasi diagnose. Jeg kan ikke tenke meg at Gud, om han finnes, vil være usympatisk. Dersom han var veldig sympatisk i skriften, så hadde jo ikke menneskene giddet å bry seg, siden de da vet at han er kun god, uansett hva vi gjør. Det er ikke noe i veien med å være narsissist så lenge man trives med å være det. Jeg vet ikke om Gud er sadistisk slik vi forstår det. Om vi omkommer i en stygg og tragisk ulykke, så er det jo ikke sikkert at dette egentlig er tragisk. Selv om det ser tilsynelatende stygt ut. Selv om Gud ikke finnes, så kan jo døden være et bedre alternativ til livet, eller selve ulykken som sådan. Jeg tror at dersom Gud finnes, så betyr ikke det at mennesket på noen måte er i trygge hender i selve jordlivet. Hva som skjer etterpå er det jo ingen som vet. Om man tror på Gud frem til, og inn i døden, og Gud ikke finnes, så vil jo man på en måte komme til himmelen uansett siden man ikke fikk noe "svar"..

Annonse

Se bare alle han har beordret drept i bibelen. Se på ekstrempsykopatene i IS, de sier de følger en religion.

Han liker åpenbart att mennesker kryper og priser seg. Og når vi ber han om noe så er vi så uendelig ubetydelige i forhold til han. "Se i nåde til meg syndige menneske"... Religiøse har mindreverdighetskomplekser.

Det virker som om mennesket skal dedikere sitt liv for å dyrke en de aldri kan få noe som helst visshet av eller om. Religion = underkastelse.. Det kanke være sunt!

Kristendommens største utfordring er att sekulariseringen har skjedd. Gud eller den abrahamittiske guden, kan ikke vokse uten sosial kontroll. det er ikke noen slik kontroll lengre fra samfunnet.

Muslimer derimot har fortsatt en slik sosial kontroll, som det kun finnes rester av i enkelte sekter her tillands.

Hehe., leste en studie foretatt av barn for noen uker siden, barn fikk tre historier servert, en sann, en usann og en religiøs (altså to sanne og en usann historie :D ). De ble så spurt om hvilken historie® som var sanne og ikke.

Festlig nok så viste det seg at barn med religiøse foreldre trodde både den religiøse og usanne historien var sanne, mens barn som ikke var oppflasket på religion trodde ikke på den usanne (eller den religiøse)

Og der er kjernen til min religionskritikk, religion gjør deg dummere enn du trenger være, og eneste grunnen til at du er religion er fordi moren og faren din dytta det på deg-

(jada, det er unntak, men det er ingen som bare plutslig blir religiøse av seg selv i voksen alder)

(jada, det er unntak, men det er ingen som bare plutslig blir religiøse av seg selv i voksen alder)

Mange som blir frelst i voksen alder:

http://www.visjonnorge.com/?sideID=439996&ledd1=59698

93 frelst i Rogaland!

Tormod Gundersen som leder Gud i din by Rogaland forteller om oppmuntrende resultater fra evangeliseringen de har hatt så lang dette året. 

– Så langt har 93 personer bedt frelsesbønn med gjengen, tre av dem nå på tirsdag kveld, forteller Tormod begeistret. – Dette er fra forskjellige utadrettede framstøt vi har vært med på, og fra den faste tirsdagskveld evangeliseringen vi har i Sandnes!

Tormod tok selv imot Jesus i voksen alder, og opplever det at det å fortelle andre om Jesus er utrolig viktig. Det var gjennom det personlige vitnesbyrdet fra en venn, og et Alphakurs, at han fant veien. Nå har han gode medarbeidere med seg som vil være med på misjonsbefalingen i Rogaland. 

– Vi står i ett veldig spennende arbeid her borte i Sandnes og mennesker er søkende og åpne, forteller Tormod. 

Anonymous poster hash: dd03b...519

Mange som blir frelst i voksen alder:

http://www.visjonnorge.com/?sideID=439996&ledd1=59698

93 frelst i Rogaland!

Tormod Gundersen som leder Gud i din by Rogaland forteller om oppmuntrende resultater fra evangeliseringen de har hatt så lang dette året. 

– Så langt har 93 personer bedt frelsesbønn med gjengen, tre av dem nå på tirsdag kveld, forteller Tormod begeistret. – Dette er fra forskjellige utadrettede framstøt vi har vært med på, og fra den faste tirsdagskveld evangeliseringen vi har i Sandnes!

Tormod tok selv imot Jesus i voksen alder, og opplever det at det å fortelle andre om Jesus er utrolig viktig. Det var gjennom det personlige vitnesbyrdet fra en venn, og et Alphakurs, at han fant veien. Nå har han gode medarbeidere med seg som vil være med på misjonsbefalingen i Rogaland. 

– Vi står i ett veldig spennende arbeid her borte i Sandnes og mennesker er søkende og åpne, forteller Tormod. 

Anonymous poster hash: dd03b...519

Ja, men ikke "av seg selv" - de blir jo manipulert til det...

BrukerErHeltAnonym

Ja, men ikke "av seg selv" - de blir jo manipulert til det...

Ingen lever i et vakum. Uansett hva du gjør og mener har du blitt påvirket av andre i større eller mindre grad.

Endret av BrukerErHeltAnonym

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...