Gå til innhold

Er litt redd nå. Har jeg føflekkreft?

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet en føflekk som ikke var så pen, for noen uker siden. Nå har jeg fått brev fra legen, med en time neste uke.

Min fastlege pleier å ha veldig fulle lister, så jeg må som regel vente opptil en måned for å få time.

Hvorfor har jeg da fått en time så fort nå? Hadde føflekken vært ok, ville jeg vel bare fått brev om det, ikke en time? 

Tankene går...hva er dette for noe? Bør jeg være urolig, eller...?

Noen som har opplevd det samme/lignende?

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.9.2014 den 17.31):

Umulig for oss her inne å svare på om du har noen grunn til bekymringer. Er det andre grunner enn fjerning av føflekk som kan gjøre at du har fått time? 

Anonymous poster hash: aeb8b...63a

Takk for svar.

Jeg vet jo det, at det er umulig for noen her inne å si, om jeg har føflekkreft eller ikke. Meningen var jo å høre, om noen hadde vært i lignende situasjon. Hva kan jeg kanskje vente meg ol.

Nei, jeg kan ikke se noen annen grunn til at jeg har fått time. Har vært hos legen et par ganger tidligere i år, for helt andre grunner, og jeg er helt frisk ellers. Fastlegen min pleier liksom ikke å bare "fylle opp" timene sine, for han har alltid fulle lister. 

Det er bare litt vanskelig å tenke på så mye annet akkurat nå. Denne legetimen dukker opp i hodet mitt hele tiden, men det er vel sånn vi mennesker er.

Hvasomhelst skrev (På 16.9.2014 den 6.24):

Takk for svar.

Jeg vet jo det, at det er umulig for noen her inne å si, om jeg har føflekkreft eller ikke. Meningen var jo å høre, om noen hadde vært i lignende situasjon. Hva kan jeg kanskje vente meg ol.

Nei, jeg kan ikke se noen annen grunn til at jeg har fått time. Har vært hos legen et par ganger tidligere i år, for helt andre grunner, og jeg er helt frisk ellers. Fastlegen min pleier liksom ikke å bare "fylle opp" timene sine, for han har alltid fulle lister. 

Det er bare litt vanskelig å tenke på så mye annet akkurat nå. Denne legetimen dukker opp i hodet mitt hele tiden, men det er vel sånn vi mennesker er.

Det høres i alle fall ut som om fastlegen har funnet noe som må følges opp videre. Hvorvidt det er føflekk-kreft eller noe mindre alvorlig, må du vel bare vente med høre til du er der. Skjønner det er slitsomt å gå slik å vente, tror de fleste ville ha det i bakhodet inntil ting var avklart, slik du beskriver:-(

Hvasomhelst skrev (På 16.9.2014 den 6.24):

Takk for svar.

Det må da være bedre å ringe legekontoret og høre om bakgrunnen for timen enn å gå slik å bekymre seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...