Gjest Gargamel Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Jeg synes de som er så psykotiske eller tilbakestående at de ikke forstår at de bryter norsk lov skal slippe straff. Ingen andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3567868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Jeg synes de som er så psykotiske eller tilbakestående at de ikke forstår at de bryter norsk lov skal slippe straff. Ingen andre. Jeg har mer troen på glidende overganger... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3567870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Jeg synes de som er så psykotiske eller tilbakestående at de ikke forstår at de bryter norsk lov skal slippe straff. Men da må de isteden sperres inne på institusjon. Anonymous poster hash: 3bb66...092 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3567873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Det var noe jeg fant på, men burde bety tenkning om diagnostikk i seg selv, altså til forskjell fra å stille diagnoser... Kan du utdype dette? Anonymous poster hash: 3bb66...092 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3567874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Kan du utdype dette? Anonymous poster hash: 3bb66...092 Nei, jeg har utdypet det tidligere i denne tråden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3567879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Hei! Mange eksperter mente han hadde Asperger pluss noe mer, Han skadet mange , Jeg skader selv mange, Jeg er lei meg for det, og selv om de ga meg en Asperger diagnose, tror jeg at jeg er psykopat. Jeg forvolder andre sorg smerte uro, Jeg søker om hjelp, men for min del stopper hjelpen da spesialister tror jeg er snill. Jeg ar videresendt mine ugjerninger og overgrep, jeg vil ha hjelp, men får ikke, de sier jeg har Asperger, selv om jeg, skader, sårer og " dreper" andre. Jeg er et ondt menneske, jeg erkjenner min psykopati, men ingen tror på meg:-( Jeg reiser ned på legevakten i kveld, når hodepinen over, men jeg har lite håp om at noen psykiater vil høre på ordene mine/ tro på meg, at jeg er psykopat, de tror bare ting de leser, og mitt liv stemmer ikke med psykopati, selv om jeg nå viser til mine mange overgrep mot andre mennesker :-( Jeg har prientet ut, de bare sier jeg ikke skal tro på ting andre skriver, men de tar ikke saken alvorlig :-(Anonymous poster hash: 5b755...9a1 Du er ikke psykopat. Du har autisme og blir av og til rigid i din tenkning. Fordi du er dårlig på theory of mind skjønner du noen ganger lite av hvilke reaksjoner du kan vekke i andre. Du er ikke noe dårligere menneske enn de fleste andre, du er et vanlig menneske som prøver å leve livet ditt som best du kan. Noen ganger tar du dårlige valg, du som oss andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3567880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Jeg skader selv mange, Jeg er lei meg for det, og selv om de ga meg en Asperger diagnose, tror jeg at jeg er psykopat. Jeg forvolder andre sorg smerte uro, Jeg søker om hjelp, men for min del stopper hjelpen da spesialister tror jeg er snill. Jeg ar videresendt mine ugjerninger og overgrep, jeg vil ha hjelp, men får ikke, de sier jeg har Asperger, selv om jeg, skader, sårer og " dreper" andre. Jeg er et ondt menneske, jeg erkjenner min psykopati, men ingen tror på meg:-( Jeg reiser ned på legevakten i kveld, når hodepinen over, men jeg har lite håp om at noen psykiater vil høre på ordene mine/ tro på meg, at jeg er psykopat, de tror bare ting de leser, og mitt liv stemmer ikke med psykopati, selv om jeg nå viser til mine mange overgrep mot andre mennesker :-( Jeg har prientet ut, de bare sier jeg ikke skal tro på ting andre skriver, men de tar ikke saken alvorlig :-( Om du reiser til Legevakten for å bli utredet og diagnostisert som psykopat kan jeg fortelle deg her og nå at du reiser unødig Det kommer IKKE til å skje. Jeg syns det virker som du svinger veldig for tiden. Den ene dagen er du superhøy på deg selv, syns du mestrer alt og vet best, og den neste er du helt nede og duger hverken som ektefelle eller menneske. Innimellom dette snakker du mye og rett som det er nedsettende om NT-mennesker - jeg får inntrykk av at du kjemper og sliter. Driver du og selvmedisinerer deg med importert medisin nå? Er det lenge siden du har snakket med psykiateren din? Helt til slutt vil jeg si at jeg skjønner reaksjonene du fikk i går. Du var ikke særlig hyggelig, og innimellom var du ganske frekk. Jeg tror imidlertid jeg snakker for alle når jeg likevel sier at INGEN tenker at du er psykopat eller har antisosiale symptomer. Du har AS og plagene og misforståelsene oppstår av den grunn. Drister meg til å sende deg en klem i tillegg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3567882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Du er ikke psykopat. Du har autisme og blir av og til rigid i din tenkning. Fordi du er dårlig på theory of mind skjønner du noen ganger lite av hvilke reaksjoner du kan vekke i andre. Du er ikke noe dårligere menneske enn de fleste andre, du er et vanlig menneske som prøver å leve livet ditt som best du kan. Noen ganger tar du dårlige valg, du som oss andre. Hei! :-( og jeg forstår ikke hvordan dere i tråden svarer, når jeg er anonym???? Som om dere vet hvem jeg er:-( Uansett har jeg brukt tre dager nå på å sette opp min egen definisjon av psykopat! Dette fordi svært lite passet til Wikipedias beskrivelse!:-( Men jeg VET, uansett hvor mye og hvem som sier hva, at jeg har min egen variant av psykopati! Min mann og psykiater kan le, det får meg nå til å stenge meg inne, jeg forholder meg til realiteten og ikke ønsketenkninger. Jeg har derfor avbestilt timer, jeg ønsker å få være dysfunsjonell og menneskefiendtlig alene, dette fordi jeg har samvittighet. Derfor har jeg laget min egen psykopatdiagnose, og jeg innfrir samtlige kriterier. Et spørsmål er: bryter du fartsgrensen? Eg svarte, ja Neste spørsmål var: får du dårlig samvittighet av p rute fartsgrensen, med hånden på hjertet kunne jeg svare nei. Det var ingen tøysespørsmål om å gå på rødt lys, jeg driver og arresterer meg selv.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Om du reiser til Legevakten for å bli utredet og diagnostisert som psykopat kan jeg fortelle deg her og nå at du reiser unødig Det kommer IKKE til å skje. Jeg syns det virker som du svinger veldig for tiden. Den ene dagen er du superhøy på deg selv, syns du mestrer alt og vet best, og den neste er du helt nede og duger hverken som ektefelle eller menneske. Innimellom dette snakker du mye og rett som det er nedsettende om NT-mennesker - jeg får inntrykk av at du kjemper og sliter. Driver du og selvmedisinerer deg med importert medisin nå? Er det lenge siden du har snakket med psykiateren din? Helt til slutt vil jeg si at jeg skjønner reaksjonene du fikk i går. Du var ikke særlig hyggelig, og innimellom var du ganske frekk. Jeg tror imidlertid jeg snakker for alle når jeg likevel sier at INGEN tenker at du er psykopat eller har antisosiale symptomer. Du har AS og plagene og misforståelsene oppstår av den grunn. Drister meg til å sende deg en klem i tillegg Hei! Takk for klemmen. En ærlig klem er velkommen, en smule løgn og jeg reagerer med avsky. Jeg ønsker ikke kontakt med mennesker for tiden, sånne som skal fortelle meg løgn og fantasier. Jeg har nok autisme, men i tillegg antisosiale trekk og dysfunsjonell trekk. Jeg unngår derfor også min psykiater, da jeg ikke er i humør for å høre om hvor flink jeg er! Jeg skadet to mennesker sist uke, den ene fysisk, Da jeg rett og slett fordi jeg var opphøyd og glad, jeg glemmer meg da, å holde opp dører, og ved et tilfelle måtte en kjøres til legevakt da jeg kynisk og uvitende slang døren på henne der hun stod med glasskolber m.m i hendene. Jeg fikk ikke med meg alvoret, Jeg gikk videre, og fikk ikke med meg mer, men situasjonen var forferdelig, mest var det min kynisme, i det jeg gikk, da jeg ikke fikk med meg situasjonen, slik jeg forstod det var min følelseskulde like problematisk. Heldigvis ble ikke hun alvorlig skadet, men det sier mye om min kulde at jeg ikke forstod situasjonen. Uansett pleier jeg unngå skrik, jeg misliker det så sterkt at jeg går, og det er antisosial atferd. Da trenger jeg ikke bortforklaringer og unnskyldninger. Jeg har nå sagt til henne at jeg har psykopatiske trekk, noe hun er blitt manipulert til ikke tro på:-(Anonymous poster hash: 5b755...9a1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg har inntrykk av at du har bestemt deg for at du er psykopat, og så lager en definisjon for å bekrefte det du har bestemt deg for. Angående uhellet med glasskolbene. Gjorde du det med vilje fordi du ønsket å skade henne? Jeg har inntrykk av at det bare var et uhell fordi du gikk i egne tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Du virker da ellers veldig snill. Anonymous poster hash: 02d67...ef0 Hei! Jeg er ikke det, jeg er ond. Dessverre uvitende ond, forklaringer gir imidlertid ingen tvil. Det er psykopati, men en sånn variant der man av samvittigetskvaler og ikke får sove. Jeg sover svært lite for tiden, pga av egen medfødt ondskap. Jeg får ikke hjelp, da jeg er stemplet autist, jeg har nå printet ut ondskapen fra min journal, men jeg når ikke frem. Men jeg gir ikke opp enda. Jeg ser på nettet de har kompetanse på psykopati i fengselsvesenet, men at andre utenfor ikke har det :-(. Da skriver jeg om mine farstovertredeser, samvittighetsløse, kanskje de vil forstå at tilfeldigheter har gjort det slik at jeg ikke er dømt. Jeg har lagt ved opinionens oppfatning. Jeg skal kanskje dra til min psykiater i oktober, men hvis hun benekter min antisosiale og menneskefiendtlige holdning mister jeg håp. Hadde jeg ikke vært ond ville jeg jobbet nå, men jeg klarer ikke at andre skal utsettes for min ondskap. Det er jo fint min mann ikke lider, men jeg sa han burde, for et så langt ekteskap med en psykopat er skadelig, han skjønner ingenting han??:-( eller han vil ikke være ærlig:-( jeg syns man kommer lengst med ærlighet, men det vet jeg han ikke syns, han er en NT menneske. Han er opptatt av å gjøre meg glad, og vil ikke fortelle meg hvor vondt han har det. Jeg har lest hva det gjør med mennesker å være gift med en psykopat, så akkurat det kan han ikke komme unna.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei! Takk for klemmen. En ærlig klem er velkommen, en smule løgn og jeg reagerer med avsky. Jeg ønsker ikke kontakt med mennesker for tiden, sånne som skal fortelle meg løgn og fantasier. Jeg har nok autisme, men i tillegg antisosiale trekk og dysfunsjonell trekk. Jeg unngår derfor også min psykiater, da jeg ikke er i humør for å høre om hvor flink jeg er! Jeg skadet to mennesker sist uke, den ene fysisk, Da jeg rett og slett fordi jeg var opphøyd og glad, jeg glemmer meg da, å holde opp dører, og ved et tilfelle måtte en kjøres til legevakt da jeg kynisk og uvitende slang døren på henne der hun stod med glasskolber m.m i hendene. Jeg fikk ikke med meg alvoret, Jeg gikk videre, og fikk ikke med meg mer, men situasjonen var forferdelig, mest var det min kynisme, i det jeg gikk, da jeg ikke fikk med meg situasjonen, slik jeg forstod det var min følelseskulde like problematisk. Heldigvis ble ikke hun alvorlig skadet, men det sier mye om min kulde at jeg ikke forstod situasjonen. Uansett pleier jeg unngå skrik, jeg misliker det så sterkt at jeg går, og det er antisosial atferd. Da trenger jeg ikke bortforklaringer og unnskyldninger. Jeg har nå sagt til henne at jeg har psykopatiske trekk, noe hun er blitt manipulert til ikke tro på:-(Anonymous poster hash: 5b755...9a1 Du er ikke psykopat fordi du bryter fartsgrensen. Og det med døren hørtes ut som en uhell, har opplevd det samme selv (ingen måtte kjøres til legevakten da), slikt kan skje hvis man er litt i sin egen verden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei! Jeg er ikke det, jeg er ond. Dessverre uvitende ond, forklaringer gir imidlertid ingen tvil. Det er psykopati, men en sånn variant der man av samvittigetskvaler og ikke får sove. Jeg sover svært lite for tiden, pga av egen medfødt ondskap. Jeg får ikke hjelp, da jeg er stemplet autist, jeg har nå printet ut ondskapen fra min journal, men jeg når ikke frem. Men jeg gir ikke opp enda. Jeg ser på nettet de har kompetanse på psykopati i fengselsvesenet, men at andre utenfor ikke har det :-(. Da skriver jeg om mine farstovertredeser, samvittighetsløse, kanskje de vil forstå at tilfeldigheter har gjort det slik at jeg ikke er dømt. Jeg har lagt ved opinionens oppfatning. Jeg skal kanskje dra til min psykiater i oktober, men hvis hun benekter min antisosiale og menneskefiendtlige holdning mister jeg håp. Hadde jeg ikke vært ond ville jeg jobbet nå, men jeg klarer ikke at andre skal utsettes for min ondskap. Det er jo fint min mann ikke lider, men jeg sa han burde, for et så langt ekteskap med en psykopat er skadelig, han skjønner ingenting han??:-( eller han vil ikke være ærlig:-( jeg syns man kommer lengst med ærlighet, men det vet jeg han ikke syns, han er en NT menneske. Han er opptatt av å gjøre meg glad, og vil ikke fortelle meg hvor vondt han har det. Jeg har lest hva det gjør med mennesker å være gift med en psykopat, så akkurat det kan han ikke komme unna.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 Har ingen tro på at du er psykopat, har alltid sett på deg som et godt menneske. Det er ikke psykopater, de er onde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg har inntrykk av at du har bestemt deg for at du er psykopat, og så lager en definisjon for å bekrefte det du har bestemt deg for. Angående uhellet med glasskolbene. Gjorde du det med vilje fordi du ønsket å skade henne? Jeg har inntrykk av at det bare var et uhell fordi du gikk i egne tanker. Hei! Ja jeg har laget min egen definisjon av psykopati, jeg måtte, da jeg kun på den offisielle listen fikk empatimangel til å stemme:-( Selvsagt mente jeg ikke skade henne!! Det mener jeg aldri, men jeg sårer, skader, og tråkker på menneskers følelser, stadig! Uten utsikter for endring. Da går det en grense. Jeg skal søke hjelp, men jeg innser at jeg har små marginer for å nå frem, da "de" jo har bestemt seg for at jeg er autist. Når verken min mann, psykiater eller fastlege vil støtte meg på min egen oppfattelse, så forstår jeg jo at min sak ligger tynt an. Men jeg skal kontakte noen helt uavhengig, fremlegge saken, nytt, dvs fortelle om min samvittighetsløshet, og prøve unngå fortelle om søvnproblemene, problemet er bare blitt sånn nå, at bare tanken på min egen ondskap får meg til å ta til tårene:-( jeg prøvde to ganger fortelle noen om en sak, begge ganger måtte jeg gi opp, da det ville resultert i tårer:-( Men da jeg fremfor et hysterisk trist menneske, måtte forklare meg, skjedde det helt som før, jeg var meg selv, og tok ikke til tårer! Forklarte at jeg går ikke egnetanker. Heldigvis. Men Da jeg kom hjem, begynte jeg å gråte, jeg gråt da mandag kveld til jeg fikk feber, heldigvis hadde to andre familiemedlemmer feber, så da unngikk jeg et forklaringsproblem. Jeg vet likevel jeg fikk feber av fortvilelse, dette kom på toppen av at jeg ikke ser andre, og av den grunn blir være alene på et prosjekt. Det er helt ok for meg, eller sånn passe, selvsagt skulle jeg ønske noen ville jobbe med meg, jeg føler meg litt ensom, men jeg kjenner jo ikke igjen mennesker og da er det ikke lett verken for dem eller meg. Anonymous poster hash: 5b755...9a1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Du er ikke psykopat fordi du bryter fartsgrensen. Og det med døren hørtes ut som en uhell, har opplevd det samme selv (ingen måtte kjøres til legevakten da), slikt kan skje hvis man er litt i sin egen verden. Hei! Jeg har lest at lovbrudd er tegn på psykopatiske atferd, da når det kombineres med mangel på samvittighet. Jeg bryter fartsgrensen på motorveien uten å føle dårlig samvittighet:-( Men gå på rødt lys gjør jeg ikke, jeg er livredd for andre lovbrudd:-( jeg har gjort det en gang, for å kjenne hvordan det føltes ut, jeg ble så livredd at jeg aldri siden har gjort det. Det er jo et problem, for hvis jeg nå blir utredet for psykopati, så klarer jeg ikke lyve:-( det er kun farstovertredeser de bør spørre meg om, for da kan jeg svare sånn at de forstår systemet. De skal heller ikke snakke med noen som kjenner meg, min mann, min psykiater, for jeg har lest at mennesker nær psykopatene, er så ødelagte at de forsvarer psykopaten, tror det heter Stockholmssyndromet, noe sånt. Takk for svar, Anonymous poster hash: 5b755...9a1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Har ingen tro på at du er psykopat, har alltid sett på deg som et godt menneske. Det er ikke psykopater, de er onde. Hei! Takk:-) Jeg ønsker å være et godt menneske. Det jo derfor jeg har jobbet i krise og krigsområder. Det skal jeg nå holde hemmelig, da nettopp slike ting, gjør at de ikke ser ondskapen under. Det er ikke hva man gjør, men hva man uten å vite ikke gjør det kommer an på. Når jeg blir bedre fra min psykopati skal jeg delta i samfunnet:-) jeg utviser nå håp, det har jeg lite av, men jeg må prøve finne hjelp, kanskje finner jeg en privat psykiater som vil tro på meg når jeg søker hjelp for psykopati. Jeg er bare så fryktelig dårlig på å være taktisk:-( så jeg lurer på hvor lang tid det går før jeg ikke klarer unngå et nært spørsmål om jeg har en diagnose:-( svarer jeg så, Asperger syndrom, mister jeg alt håp om hjelp. Jeg har heller lite/ ikke noe å vise til, det står at psykopater bryter loven, og jeg har bare mine farstovertredeser å snakke om. Man kan være psykopat uten kriminelle lovbrudd, men det er lite kunnskap om de tilstandene, i tillegg er det jo sånn at jeg blir syk av å sade andre, såre adre, ikke når jeg gjør det, men når noen gjør meg oppmerksom på det, da knuser jeg.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Ja jeg har laget min egen definisjon av psykopati, jeg måtte, da jeg kun på den offisielle listen fikk empatimangel til å stemme:-(Hvis du får utredning for psykopati så er det jo nettopp den offisielle listen de vil gå etter, sånn cirka. Så det er bortkastet tid for deg, siden du garantert ikke er psykopat i henhold til deres definisjon.Da er du vel psykopat, da - i din definisjon av saken. Men jeg skjønner ikke hvilken relevans dette har i forhold til andre, siden ingen vil være enig i at din definisjon har noe for seg.Jeg kan jo fint lage meg en definisjon på "nazist", og sjekke om jeg selv stemmer overens med min definisjon. Det forandrer likevel ikke det faktum at folk flest ikke syns jeg er nazist i det hele tatt.Hva skal du med egne definisjoner? Altså hvis du tar den "offisielle" definisjonen på psykopat, så er det jo behandlings-strategier knyttet opp til denne - utsikter til bedring, risiko for vold, etc. etc. Hvis du bare lager en helt egen definisjon, så forsvinner jo all denne teorien. Da må du lage en helt ny teori - og jeg er sikker på at det kommer til å være noe helt annet enn det som hører til den offisielle definisjonen av psykopati.Jeg kan jo f.eks. finne på å bytte om ordene på bil og hus. Slik at jeg kaller fremkomstmiddelet for hus, og boligen for bil. Det er noe lignende du har gjort. Hva skulle nytteverdien være av dette? Folk blir jo bare forvirret, siden de ikke skjønner hva jeg mener med "nei, nå skal jeg ut og kjøre med mitt hus". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei! Ja jeg har laget min egen definisjon av psykopati, jeg måtte, da jeg kun på den offisielle listen fikk empatimangel til å stemme:-( Selvsagt mente jeg ikke skade henne!! Det mener jeg aldri, men jeg sårer, skader, og tråkker på menneskers følelser, stadig! Uten utsikter for endring. Da går det en grense. Jeg skal søke hjelp, men jeg innser at jeg har små marginer for å nå frem, da "de" jo har bestemt seg for at jeg er autist. Når verken min mann, psykiater eller fastlege vil støtte meg på min egen oppfattelse, så forstår jeg jo at min sak ligger tynt an. Men jeg skal kontakte noen helt uavhengig, fremlegge saken, nytt, dvs fortelle om min samvittighetsløshet, og prøve unngå fortelle om søvnproblemene, problemet er bare blitt sånn nå, at bare tanken på min egen ondskap får meg til å ta til tårene:-( jeg prøvde to ganger fortelle noen om en sak, begge ganger måtte jeg gi opp, da det ville resultert i tårer:-( Men da jeg fremfor et hysterisk trist menneske, måtte forklare meg, skjedde det helt som før, jeg var meg selv, og tok ikke til tårer! Forklarte at jeg går ikke egnetanker. Heldigvis. Men Da jeg kom hjem, begynte jeg å gråte, jeg gråt da mandag kveld til jeg fikk feber, heldigvis hadde to andre familiemedlemmer feber, så da unngikk jeg et forklaringsproblem. Jeg vet likevel jeg fikk feber av fortvilelse, dette kom på toppen av at jeg ikke ser andre, og av den grunn blir være alene på et prosjekt. Det er helt ok for meg, eller sånn passe, selvsagt skulle jeg ønske noen ville jobbe med meg, jeg føler meg litt ensom, men jeg kjenner jo ikke igjen mennesker og da er det ikke lett verken for dem eller meg.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 Du er helt stikk motsatt av en psykopat: En psykopat manipulerer og sårer andre med vilje uten å få dårlig samvittighet. Du sårer andre uten å mene det og får overdrevent dårlig samvittighet. Det virker som du har stor evne til medfølelse siden du blir så nedbrutt av ting som tross alt ikke er så alvorlig. Jeg tror forresten ikke folk blir så såret som du tror. Provosert, ja, men ikke såret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hvis du får utredning for psykopati så er det jo nettopp den offisielle listen de vil gå etter, sånn cirka. Så det er bortkastet tid for deg, siden du garantert ikke er psykopat i henhold til deres definisjon.Da er du vel psykopat, da - i din definisjon av saken. Men jeg skjønner ikke hvilken relevans dette har i forhold til andre, siden ingen vil være enig i at din definisjon har noe for seg.Jeg kan jo fint lage meg en definisjon på "nazist", og sjekke om jeg selv stemmer overens med min definisjon. Det forandrer likevel ikke det faktum at folk flest ikke syns jeg er nazist i det hele tatt.Hva skal du med egne definisjoner? Altså hvis du tar den "offisielle" definisjonen på psykopat, så er det jo behandlings-strategier knyttet opp til denne - utsikter til bedring, risiko for vold, etc. etc. Hvis du bare lager en helt egen definisjon, så forsvinner jo all denne teorien. Da må du lage en helt ny teori - og jeg er sikker på at det kommer til å være noe helt annet enn det som hører til den offisielle definisjonen av psykopati.Jeg kan jo f.eks. finne på å bytte om ordene på bil og hus. Slik at jeg kaller fremkomstmiddelet for hus, og boligen for bil. Det er noe lignende du har gjort. Hva skulle nytteverdien være av dette? Folk blir jo bare forvirret, siden de ikke skjønner hva jeg mener med "nei, nå skal jeg ut og kjøre med mitt hus". Hei! Du fikk meg til å le:-D Jeg hadde glemt det med beandlingskriteriet...:-( Men jeg skal/ kan spørre om man kan bruke samme type behandling Jeg tror ikke jeg noen gang har blitt behandlet for sykdom? Så jeg er ikke kjent med systemet. Jeg begår ondskap og lider under det selv, sånn er det. Jeg har psykopati i min familie, men de får ikke dårlig samvittighet/ vondt i magen, de bare fortsetter, det er den klassiske varianten. Min er uvitenhetspsykopati med følger som sorg, søvnproblemer og isolasjon. Jeg skal tenke på det med behandlingsasprktet, jeg skulle til intervju nå om 3 uker, men jeg ønsker ikke starte i jobb uten at jeg er i bedre prognose og kan være åpen om det. Jeg kan ikke pga av samvittighet utsette flere mennesker for meg selv. På den måten tar jeg ansvar, men så havner jeg opp med parsittisk livsstil og det er jo psykopatisk. Går jeg ut i samfunnet kan jegmskade andre, og også være,psykopatisk, altså uansett hva jeg gjør ender jeg opp med et psykopatisk atferdsmønster ?:-( trist!Anonymous poster hash: 5b755...9a1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei! Takk:-) Jeg ønsker å være et godt menneske. Det jo derfor jeg har jobbet i krise og krigsområder. Det skal jeg nå holde hemmelig, da nettopp slike ting, gjør at de ikke ser ondskapen under. Det er ikke hva man gjør, men hva man uten å vite ikke gjør det kommer an på. Når jeg blir bedre fra min psykopati skal jeg delta i samfunnet:-) jeg utviser nå håp, det har jeg lite av, men jeg må prøve finne hjelp, kanskje finner jeg en privat psykiater som vil tro på meg når jeg søker hjelp for psykopati. Jeg er bare så fryktelig dårlig på å være taktisk:-( så jeg lurer på hvor lang tid det går før jeg ikke klarer unngå et nært spørsmål om jeg har en diagnose:-( svarer jeg så, Asperger syndrom, mister jeg alt håp om hjelp. Jeg har heller lite/ ikke noe å vise til, det står at psykopater bryter loven, og jeg har bare mine farstovertredeser å snakke om. Man kan være psykopat uten kriminelle lovbrudd, men det er lite kunnskap om de tilstandene, i tillegg er det jo sånn at jeg blir syk av å sade andre, såre adre, ikke når jeg gjør det, men når noen gjør meg oppmerksom på det, da knuser jeg.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 Er sikker på at du ikke er psykopat, de går ikke rundt og tror at de er det heller. De er bare opptatt av seg selv, du bryr deg om dine egne og andre folk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/2/#findComment-3568382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.