Kayia Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Takk for klemmen. En ærlig klem er velkommen, en smule løgn og jeg reagerer med avsky. Jeg ønsker ikke kontakt med mennesker for tiden, sånne som skal fortelle meg løgn og fantasier. Jeg har nok autisme, men i tillegg antisosiale trekk og dysfunsjonell trekk. Jeg unngår derfor også min psykiater, da jeg ikke er i humør for å høre om hvor flink jeg er! Jeg skadet to mennesker sist uke, den ene fysisk, Da jeg rett og slett fordi jeg var opphøyd og glad, jeg glemmer meg da, å holde opp dører, og ved et tilfelle måtte en kjøres til legevakt da jeg kynisk og uvitende slang døren på henne der hun stod med glasskolber m.m i hendene. Jeg fikk ikke med meg alvoret, Jeg gikk videre, og fikk ikke med meg mer, men situasjonen var forferdelig, mest var det min kynisme, i det jeg gikk, da jeg ikke fikk med meg situasjonen, slik jeg forstod det var min følelseskulde like problematisk. Heldigvis ble ikke hun alvorlig skadet, men det sier mye om min kulde at jeg ikke forstod situasjonen. Uansett pleier jeg unngå skrik, jeg misliker det så sterkt at jeg går, og det er antisosial atferd. Da trenger jeg ikke bortforklaringer og unnskyldninger. Jeg har nå sagt til henne at jeg har psykopatiske trekk, noe hun er blitt manipulert til ikke tro på:-( Kjære deg, jeg ser (og har sett en tid) at du tenker mye og har det vondt fordi dette med relasjoner og følelser er vanskelig for deg. Som jeg skrev i det første svaret oppfatter jeg deg som ustabil og vinglete, og har lurt på om dette kan handle om medisinering. Det at du strever og har det vondt er i seg selv et godt bevis for at du tar feil i at du har psykopatiske trekk. Det du beskriver er som tatt ut fra boka i forhold til diagnosen din, og jeg gjetter at det er dette din studievenn har blitt fortalt. Hun er ikke manipulert, men skjønner at reaksjonen din handler om at du har AS. Du har ikke forutsetning for å spontant møte et slikt uhell med innlevelse, og det er derfor du går fra stedet - ikke fordi du er ond. Ellers: Begrepene "uhell" og "uvitende" henger ikke sammen med "kynisk". Når man er uvitende eller uheldig har man ingen bakenforliggende hensikt, hverken av det gode eller onde slaget. Det er helt ok å velge å ikke forholde seg til mennesker en periode når man trenger ro, og heller ikke det trenger å være et tegn eller symptom. Jeg skulle immidlertid ønske at du tok en time hos psykiateren din, og snakket litt om det du tenker og kjenner på. Jeg tror det hadde vært godt for deg å få feedback fra henne som du stoler på, og ikke bare fra oss her på dol. Ønsker deg en fin dag og en fin helg også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Er sikker på at du ikke er psykopat, de går ikke rundt og tror at de er det heller. De er bare opptatt av seg selv, du bryr deg om dine egne og andre folk. Hei! Det er derfor det heter uvitenhetspsykopati , da går man rundt og plager andre, uten å vite det selv, og når man skjønner det får man ikke sove osv... Det er en annen type psykopati enn den klassiske varianten. I tillegg blir man ikke trodd, man får autismediagnose. I tillegg er man likt av andre, fordi man virker uskyldig helt til man bedriver ondskap. Jeg er veldig lei meg, fordi jeg trodde før jeg var langt fra psykopat, så oppdaget jeg at jeg er psykopat:-( Jeg fikk gradvis / akuttvis, sjokk inni meg, jeg sier det hver natt, jeg er psykopat , kanskje tusenvis av ganger, hver gang jeg våkner med smerter så begynner det igjen, jeg er psykopat, det er forferdelig. Hvis jeg får tid skal jeg prøve å overbevise en psykiater, men jeg må systematisere det jeg tenker først. Og finne ut hvordan unngå at jeg avslører autisme. Jeg har lite tro på at jeg klarer det, jeg må finne en bedre plan. Særlig med en mann som ikke støtter meg, og andre som vil motarbeide. Min mann lo, da jeg nevnte det for han, da kom jeg på at de som lever i nærvær av en psykopat blir usikre og ler, jeg har lest det. Kanskje mitt eneste håp, er å legge alt frem for min psykiater, alt fra samvittighetsløse fartsoverskridelser til voldsbruk i form av slenge dører på andre osv jeg må bare få henne med på at jeg virkelig tror jeg er det, sånn at jeg unngår at hun igjen tror jeg har fått et innfall. Problemet er bare at min psykiater tror, jeg er så snill:-( og da er det komplisert å overbevise om noe annet:-( det er min psykiater som har overtaket og jeg hører etter. Det er sånn det er.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei! Det er derfor det heter uvitenhetspsykopati , da går man rundt og plager andre, uten å vite det selv, og når man skjønner det får man ikke sove osv... Det er en annen type psykopati enn den klassiske varianten. I tillegg blir man ikke trodd, man får autismediagnose. I tillegg er man likt av andre, fordi man virker uskyldig helt til man bedriver ondskap. Jeg er veldig lei meg, fordi jeg trodde før jeg var langt fra psykopat, så oppdaget jeg at jeg er psykopat:-( Jeg fikk gradvis / akuttvis, sjokk inni meg, jeg sier det hver natt, jeg er psykopat , kanskje tusenvis av ganger, hver gang jeg våkner med smerter så begynner det igjen, jeg er psykopat, det er forferdelig. Hvis jeg får tid skal jeg prøve å overbevise en psykiater, men jeg må systematisere det jeg tenker først. Og finne ut hvordan unngå at jeg avslører autisme. Jeg har lite tro på at jeg klarer det, jeg må finne en bedre plan. Særlig med en mann som ikke støtter meg, og andre som vil motarbeide. Min mann lo, da jeg nevnte det for han, da kom jeg på at de som lever i nærvær av en psykopat blir usikre og ler, jeg har lest det. Kanskje mitt eneste håp, er å legge alt frem for min psykiater, alt fra samvittighetsløse fartsoverskridelser til voldsbruk i form av slenge dører på andre osv jeg må bare få henne med på at jeg virkelig tror jeg er det, sånn at jeg unngår at hun igjen tror jeg har fått et innfall. Problemet er bare at min psykiater tror, jeg er så snill:-( og da er det komplisert å overbevise om noe annet:-( det er min psykiater som har overtaket og jeg hører etter. Det er sånn det er.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 Virker som det er en tvangstanke, men du er ingen psykopat skjønne deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmas Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 vrangforestilling 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei! Det er derfor det heter uvitenhetspsykopati , da går man rundt og plager andre, uten å vite det selv, og når man skjønner det får man ikke sove osv... Den type psykopati har jeg aldri hørt om. Jeg vil si du er så langt fra psykopat som man kan komme! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei! :-( og jeg forstår ikke hvordan dere i tråden svarer, når jeg er anonym???? Som om dere vet hvem jeg er:-( Uansett har jeg brukt tre dager nå på å sette opp min egen definisjon av psykopat! Dette fordi svært lite passet til Wikipedias beskrivelse!:-( Men jeg VET, uansett hvor mye og hvem som sier hva, at jeg har min egen variant av psykopati! Min mann og psykiater kan le, det får meg nå til å stenge meg inne, jeg forholder meg til realiteten og ikke ønsketenkninger. Jeg har derfor avbestilt timer, jeg ønsker å få være dysfunsjonell og menneskefiendtlig alene, dette fordi jeg har samvittighet. Derfor har jeg laget min egen psykopatdiagnose, og jeg innfrir samtlige kriterier. Et spørsmål er: bryter du fartsgrensen? Eg svarte, ja Neste spørsmål var: får du dårlig samvittighet av p rute fartsgrensen, med hånden på hjertet kunne jeg svare nei. Det var ingen tøysespørsmål om å gå på rødt lys, jeg driver og arresterer meg selv.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 Du er ikke psykopat. Det virker imidlertid som du brått har fått selvinnsikt i noen sider ved deg selv som ikke er så veldig sympatiske - og som er egnet til å såre andre. Det kan være smertefullt å se sine dårlige sider, men det er samtidig viktig å ikke bli altfor rigid i tenkningen om seg selv. Jeg skjønner at du ikke ønsker å kun få høre hvor flink du er, du er jo ikke _bare_ flink, du har også en side som jeg synes kanskje best kan betegnes som arrogant og noe hensynsløs. Jeg tror at når du nå etter hvert får noe mer selvinnsikt i forhold til denne siden ved deg selv, så vil du relativt raskt kunne lære å moderere den. De fleste av oss lærer av våre feil, og det kan du også gjøre:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei! Det er derfor det heter uvitenhetspsykopati , da går man rundt og plager andre, uten å vite det selv, og når man skjønner det får man ikke sove osv... Det er en annen type psykopati enn den klassiske varianten. I tillegg blir man ikke trodd, man får autismediagnose. I tillegg er man likt av andre, fordi man virker uskyldig helt til man bedriver ondskap. Jeg er veldig lei meg, fordi jeg trodde før jeg var langt fra psykopat, så oppdaget jeg at jeg er psykopat:-( Jeg fikk gradvis / akuttvis, sjokk inni meg, jeg sier det hver natt, jeg er psykopat , kanskje tusenvis av ganger, hver gang jeg våkner med smerter så begynner det igjen, jeg er psykopat, det er forferdelig. Hvis jeg får tid skal jeg prøve å overbevise en psykiater, men jeg må systematisere det jeg tenker først. Og finne ut hvordan unngå at jeg avslører autisme. Jeg har lite tro på at jeg klarer det, jeg må finne en bedre plan. Særlig med en mann som ikke støtter meg, og andre som vil motarbeide. Min mann lo, da jeg nevnte det for han, da kom jeg på at de som lever i nærvær av en psykopat blir usikre og ler, jeg har lest det. Kanskje mitt eneste håp, er å legge alt frem for min psykiater, alt fra samvittighetsløse fartsoverskridelser til voldsbruk i form av slenge dører på andre osv jeg må bare få henne med på at jeg virkelig tror jeg er det, sånn at jeg unngår at hun igjen tror jeg har fått et innfall. Problemet er bare at min psykiater tror, jeg er så snill:-( og da er det komplisert å overbevise om noe annet:-( det er min psykiater som har overtaket og jeg hører etter. Det er sånn det er.Anonymous poster hash: 5b755...9a1 Du trenger ikke skjule din autisme for å få hjelp til å jobbe med dine dårlige sider. Du er i stand til å ta større ansvar i trafikken selv om du har autisme. Du er også i stand til å være mer forsiktig med dører ol. når du er sammen med andre, nå som du har oppdaget av du kan glemme deg helt og dermed påføre andre skade. Jeg håper også at du kan velge å ikke skrive så nedlatende om "NT-mennesker", som du har gjort i sommer, da det kan såre de av oss som bryr oss om deg og har ønsket å bidra konstruktivt i forhold til deg. Jeg tror at siden du er i ferd med å oppdage din egen "arroganse", så er du i stand til å moderere både dine handlinger og holdninger til andre. Du har alltid i utpreget grad vært i stand til å lære, det tror jeg du fortsatt er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 (endret) Mistenker at det er lett for noen med autismespektrumlidelser å tenke at man er f.eks. en psykopat. Det går vel ut på at en har problemer med å se helheten i ting, og i dette tilfellet er problemet at en har problemer med å se helheten i seg selv. Da er det lett å begynne og resonnere seg frem til et syn på seg selv. "NT-mennesker" trenger stort sett ikke å gjøre det, siden de har en intuitiv forståelse for det. En bør aldri resonnere for mye over sin egen psyke. Verken de med AS eller NT-folk. Det bærer veldig ofte galt av sted. Du har jo også forklart tidligere at det var når du kom til psykiater, som fikk forklart deg ting og tang, at ting gikk bedre. Det er jo noe som støtter opp om dette. Oppfordrer deg til å komme deg til psykiateren igjen, for å få ting mer tilbake der de hører hjemme. Vel mulig jeg misforstår ting her nå, ass, men jeg skriver nå en teori ut i fra hva jeg tror jeg vet om saken. Endret 19. september 2014 av Health Freak 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukerErHeltAnonym Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Mistenker at det er lett for noen med autismespektrumlidelser å tenke at man er f.eks. en psykopat. Det går vel ut på at en har problemer med å se helheten i ting, og i dette tilfellet er problemet at en har problemer med å se helheten i seg selv. Da er det lett å begynne og resonnere seg frem til et syn på seg selv. "NT-mennesker" trenger stort sett ikke å gjøre det, siden de har en intuitiv forståelse for det. En bør aldri resonnere for mye over sin egen psyke. Verken de med AS eller NT-folk. Det bærer veldig ofte galt av sted. Practice what you preach? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Practice what you preach? Jeg sier det bare som det er, at jeg holder på sånn har jeg ingen kontroll over, det har ikke MM heller, men det er jo greit at andre sier det til meg/MM siden det hjelper mot det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BrukerErHeltAnonym Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Jeg sier det bare som det er, at jeg holder på sånn har jeg ingen kontroll over, det har ikke MM heller, men det er jo greit at andre sier det til meg/MM siden det hjelper mot det. Sant nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Det er utrolig hvordan enkelte får nesten hver eneste tråd til å handle om seg selv.Men det hjertet er fylt av .. osv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 De kolleger jeg har snakket med, og som jeg mener er de beste i Norge, heller mot at ABB har en paranoid psykose og trekk av asperger.Jeg kjenner ikke til noen eksakt diagnose på hans mor, men pf i cluster B er vel rimelig sannsynlig.Den diagnose han fikk av de siste sakkyndige sees på som et politisk bestillingsverk. Dessverre var den første så dårlig at det åpnet for en ny runde.Dessverre hadde en bestemt seg for at han ikke skulle få komme til orde i retten. Hadde en latt han prate fritt uten streng tidsbegrensning og rammer, hadde en hatt mulighet til å få kjennskap til hva som egentlig foregikk inne i hodet på han. Dessverre hadde noen fått for seg at dersom han fikk uttale seg fritt, ville du og jeg kunne bli påvirket og bli hans etterfølgere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Den diagnose han fikk av de siste sakkyndige sees på som et politisk bestillingsverk.Ja, helsefagkyndige som skyver faget til side til fordel for politisk agenda... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Ja, helsefagkyndige som skyver faget til side til fordel for politisk agenda... Snakkes det her om Agnar Aspaas og Terje Tørrissen eller Torgeir Husby og Synne Sørheim? Anonymous poster hash: 3bb66...092 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Snakkes det her om Agnar Aspaas og Terje Tørrissen eller Torgeir Husby og Synne Sørheim? Anonymous poster hash: 3bb66...092 De førstenevnte er visst kanskje eksempler på fagkyndige som gjør det. Det impliseres vel at krefter innad i venstresiden ville at han skulle få den diagnosen han fikk, "psykopati". Med den logikken kan en vel ikke utelukke at høyrefolk ønsket/ønsker å fremstille han som utilregnelig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 De fagpersonene som tok hånd om ABB etter fengslingen så ingen tegn til psykose. Den første kommisjonen konkluderte med psykose. Den andre kommisjonen konkluderte med ikke psykotisk. Alle beskylder meningsmotstandere for å være politisk farget, eller levere bestillingsverk. Fremstående eksperter kan lese samme rapport og tolke funnene helt forskjellig. Sorry,nhd, men tilliten til psykiatrien får seg en knekk av sånt. Man får inntrykk av at alvorlige diagnoser stilles ganske vilkårlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 De fagpersonene som tok hånd om ABB etter fengslingen så ingen tegn til psykose. Den første kommisjonen konkluderte med psykose. Den andre kommisjonen konkluderte med ikke psykotisk. Alle beskylder meningsmotstandere for å være politisk farget, eller levere bestillingsverk. Fremstående eksperter kan lese samme rapport og tolke funnene helt forskjellig. Sorry,nhd, men tilliten til psykiatrien får seg en knekk av sånt. Man får inntrykk av at alvorlige diagnoser stilles ganske vilkårlig. Ja, jeg lurer på om psykiatrien setter diagnoser med terningkast. - Ingen spor etter schizofreni eller paranoid psykose Eksperter innenfor psykologi og psykiatri mener Anders Behring Breivik fremstår rasjonelt under sin forklaring i Oslo tingrett. - Min vurdering er at i hans innlegg er det ingen indikasjoner på tankeforstyrrelser man kan finne i schizofreni. Det er heller ikke noen indikasjoner på paranoid psykose, sier professor i klinisk psykologi ved Universitetet i Oslo, Svenn Torgersen, til Aftenposten.no. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/22juli/--Ingen-spor-etter-schizofreni-eller-paranoid-psykose-6807529.html Anonymous poster hash: 3bb66...092 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slabbedask Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 De kolleger jeg har snakket med, og som jeg mener er de beste i Norge, heller mot at ABB har en paranoid psykose og trekk av asperger. Er det realistisk at en med paranoid psykose som scorer 2 på en GAF-test ville kunne klare å planlegge og gjennomføre det han gjorde? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Health Freak Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Er det realistisk at en med paranoid psykose som scorer 2 på en GAF-test ville kunne klare å planlegge og gjennomføre det han gjorde? "1 - 10 Persistent danger of severely hurting self or others (e.g., recurrent violence) or persistent inability to maintain minimal personal hygiene or serious suicidal act with clear expectation of death." http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Assessment_of_Functioning Klart han er i 1-10, siden det er vedvarende fare for alvorlig skade andre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/400982-sykdom-abbmor/page/3/#findComment-3568803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.