Gå til innhold

Brakkebolig på 17 m² til 13.000 kroner i måneden

Anbefalte innlegg

17 m² og matpakke: Pris:13.000 pr mnd. Dette er Asker kommunes botilbud til diabetessyke Tormod Fragell.

Hva sier man til slikt?

http://www.budstikka.no/helg/navs-tilbud-til-syke-tormod-brakkebolig-pa-17-m-til-13-000-kroner-i-maneden-1.8292804

Sitat

Dette er Asker kommunes tilbud til sine såkalte ROP-klienter, hvilket betyr klienter med rus og/eller psykiske problemer.

– Å bo i en brakke er ikke det verste som kan hende en, i alle fall ikke for en kort tid. Men da jeg fikk se leiebetingelsene, trodde jeg ikke mine egne øyne. 5.900 kroner hver fjortende dag! 11.800 kroner måneden! Pluss 1.000 kroner i en slags justeringsavgift for måneder med ulike dagantall. 13.000 kroner måneden, betalt med trygden min.

Å bese hva Fragell får for pengene er fort gjort. Arealet er to og en halv ganger syv meter. Fra døren strekker en smal gang seg innover. Til høyre er liten do med dusj, innenfor den et tekjøkken, og aller innerst er «stuen», med plass til en seng, et garderobeskap og en sliten lenestol klemt inn i hjørnet. Hyller eksisterer ikke, så det lille han eier står i bæreposer langs veggene.

– 13.000 kroner måneden er i alle fall nok. Men dette er spørsmål du må stille til Nav. Hospits-boerne er deres ansvar, sier konstituert sosialsjef i Asker, Bente Hildre.

Anonymous poster hash: af63e...8f6

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.9.2014 den 10.52):

Hva sier man til slikt?

Anonymous poster hash: af63e...8f6

Tråden kommer til å innvandrerifiseres uansett, kanskje muslimifiseres og. Virker som enhver nett-debatt havner der.

Health Freak skrev (På 21.9.2014 den 11.23):

Tråden kommer til å innvandrerifiseres uansett, kanskje muslimifiseres og. Virker som enhver nett-debatt havner der.

Ja, vi får vente og se hva Dexter mener.

slabbedask skrev (På 21.9.2014 den 12.04):

Ja, vi får vente og se hva Dexter mener.

Kan ikke huske å ha muslimifisert eller islamifisert eller innvandrifisert noen tråder som ikke allerede var inne på slike temaer, jeg, Så vet ikke hvorfor jeg får slike beskyldninger

DexterMorgan skrev (På 21.9.2014 den 13.34):

Kan ikke huske å ha muslimifisert eller islamifisert eller innvandrifisert noen tråder som ikke allerede var inne på slike temaer, jeg, Så vet ikke hvorfor jeg får slike beskyldninger

Ingen har da beskylt deg for noe som helst.

Annonse

slabbedask skrev (På 23.9.2014 den 18.42):

Ingen har da beskylt deg for noe som helst.

Okei, jeg tilgir deg for å ha brukt en tvetydig kommentar da

Og nei det er ikke mye å si om slikt, annent enn hold deg unna rus for du kommer til å bli behandlet som søppel.Til forskjell til andre grupper som er byrder for samfunnet  :ph34r: 

DexterMorgan skrev (På 23.9.2014 den 20.51):

Okei, jeg tilgir deg for å ha brukt en tvetydig kommentar da

Og nei det er ikke mye å si om slikt, annent enn hold deg unna rus for du kommer til å bli behandlet som søppel.Til forskjell til andre grupper som er byrder for samfunnet  :ph34r:

Nå syntes jeg du kom med en tvetydig kommentar.  :ph34r:

Health Freak skrev (På 23.9.2014 den 22.57):

At ulike grupper mennesker som har kommet til landet ikke ofte behandles som søppel fremstår for meg som noe som ikke har rot i virkeligheten.

(Told you, tråden har dreid seg inn på det vanlige.)

Stråmann ?

Hvem er det som har påstått at "ulike grupper mennesker som har kommet til landet ikke ofte behandles som søppel" ?

Dersom tråden dreide seg inn slik så er vel du den eneste grunnen til det, og kanskje det kan forklare din evne til å spå fremtiden

:ph34r:

Health Freak skrev (På 24.9.2014 den 0.15):

Jaja. :P

202534-troll-face.jpg

Health Freak skrev (På 24.9.2014 den 0.15):

Skulle ønske jeg fikk sove snart.

Men fra alvor til spøk, kanskje ikke så lurt å drive å legge seg i 4-5 tida og så plutselig ønske at du får sove klokka 2. Da må du i så fall sove kort tid den natta du legger deg 4-5 tida. Eventuelt kan du snu døgnet helt rundt andre veien, men det kan være litt tøft

Endret av DexterMorgan

Annonse

DexterMorgan skrev (På 24.9.2014 den 0.20):

Men fra alvor til spøk, kanskje ikke så lurt å drive å legge seg i 4-5 tida og så plutselig ønske at du får sove klokka 2. Da må du i så fall sove kort tid den natta du legger deg 4-5 tida. Eventuelt kan du snu døgnet helt rundt andre veien, men det kan være litt tøft

Jaja, men det er ikke lett å avstå fra DOL da, som oppfyller alle mine sosiale drømmer.

slabbedask skrev (På 24.9.2014 den 0.42):

Her er det no lurings?

Alt er lurings.

Health Freak skrev (På 24.9.2014 den 9.29):

Jaja, men det er ikke lett å avstå fra DOL da, som oppfyller alle mine sosiale drømmer.

Dol er også min sosiale drøm, jeg liker rare folk da føler jeg meg plutselig ganske normal :)

DexterMorgan skrev (På 24.9.2014 den 13.42):

Dol er også min sosiale drøm, jeg liker rare folk da føler jeg meg plutselig ganske normal :)

Liker folk som ikke angriper deg for å være unormal, og da er dette et greit alternativ.

slabbedask skrev (På 24.9.2014 den 13.51):

Ikke det som er tullings.

Visste du at Synnøve Gresk Yoghurt ikke er produsert i Norge? Det står til og med på, at den er produsert i Hellas. Da er det jo misvisende at det er bilde av en norsk budeie på pakka.

Health Freak skrev (På 24.9.2014 den 15.17):

Visste du at Synnøve Gresk Yoghurt ikke er produsert i Norge? Det står til og med på, at den er produsert i Hellas. Da er det jo misvisende at det er bilde av en norsk budeie på pakka.

Det er lurings det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...