Gå til innhold

Nullstille Android

Anbefalte innlegg

Skal ha kurs i bruk av nettbrett fra neste uke, og i den sammenheng lurer jeg på om noen Android-orakler kan hjelpe meg med en liten sak.

På iOS (iPad) kan jeg ta hard reset når f.eks en app begynner å oppføre seg rart, ikke vil fungere eller lignende. Holder inne Hjem- og Powerknappen til eplet kommer, Problem Solved.

Det jeg vet etter å ha hatt noen Android-telefoner i heimen tidligere, er at hard reset på Android er noe helt annet. Da tilbakestiller du telefonen, og alt personlig innhold forsvinner (om jeg ikke husker feil).

Finnes det noe tilsvarende det man kan gjøre på iPad for Android-brett?

Anonymous poster hash: 09a93...777
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401064-nullstille-android/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når applikasjoner e.l. oppfører seg rart på min Android-telefon (har min tredje nå) restarter jeg den, omtrent som med PC'n.  Det pleier alltid å hjelpe.

Holder inne powerknappen, får opp menyen Enhetsalternativer og velger Omstart

På min siste telefon - som nå er 2,5 år gammel hender det at alt låser seg og jeg ikke får valgt omstart.   Da tar jeg ut batteriet og setter det inn igjen.  Voila.

Edit - ser det gjelder nettbrett.  Jeg har et slikt også. Samsung Galaxy Note 10 et-eller-annet, der kan ikke batteriet tas ut, men det har jeg heller aldri hatt behov for der.  Det holder med restart - som utføres på samme måte som beskrevet over.

Endret av Kalevaala
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401064-nullstille-android/#findComment-3569147
Del på andre sider

Når applikasjoner e.l. oppfører seg rart på min Android-telefon (har min tredje nå) restarter jeg den, omtrent som med PC'n.  Det pleier alltid å hjelpe.

Holder inne powerknappen, får opp menyen Enhetsalternativer og velger Omstart

På min siste telefon - som nå er 2,5 år gammel hender det at alt låser seg og jeg ikke får valgt omstart.   Da tar jeg ut batteriet og setter det inn igjen.  Voila.

Edit - ser det gjelder nettbrett.  Jeg har et slikt også. Samsung Galaxy Note 10 et-eller-annet, der kan ikke batteriet tas ut, men det har jeg heller aldri hatt behov for der.  Det holder med restart - som utføres på samme måte som beskrevet over.

Tusen takk!

Bortsett fra det med hvorvidt batteriet kan tas ut eller ikke er vel eneste forskjell på mobil og nettbrett? Regner med det ellers fungerer likt så lenge det er en Android-enhet...

Anonymous poster hash: 09a93...777

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401064-nullstille-android/#findComment-3569238
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...