Gå til innhold

Er PCen min godt nok beskyttet via Windows?

Anbefalte innlegg

Jeg måtte avinstallere Norton siden hele programmet låste seg fullstendig, og Chrome har vært ubrukelig i ukevis (fant ikke nettverket, antakelig blokkert av Norton som selv var låst.....)

Da jeg avinstallerte Norton fikk jeg endelig tilbake Chrome.

Nå har jeg kun Windows Defender og Windows brannmur aktivert. Er dette tilstrekkelig? Jeg får nemlig opp et varsel nede til høyre, og når jeg åpner handlingssenteret står det at WIndows ikke fant antivirusbeskyttelse på maskinen. 

Råd tas imot med takk!

Fortsetter under...

Jeg måtte avinstallere Norton siden hele programmet låste seg fullstendig, og Chrome har vært ubrukelig i ukevis (fant ikke nettverket, antakelig blokkert av Norton som selv var låst.....)

Da jeg avinstallerte Norton fikk jeg endelig tilbake Chrome.

Nå har jeg kun Windows Defender og Windows brannmur aktivert. Er dette tilstrekkelig? Jeg får nemlig opp et varsel nede til høyre, og når jeg åpner handlingssenteret står det at WIndows ikke fant antivirusbeskyttelse på maskinen. 

Råd tas imot med takk!

Funker fint for meg, men nå pleier ikke jeg å besøke skumle sider da.

Vær oppmerksom på at under windows 7 og tidligere er defender ikke et fullverdig antivirus program. Da trenger du microsoft security essentials.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Windows_Defender

Funker fint for meg, men nå pleier ikke jeg å besøke skumle sider da.

Vær oppmerksom på at under windows 7 og tidligere er defender ikke et fullverdig antivirus program. Da trenger du microsoft security essentials.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Windows_Defender

Besøker heller ikke skumle sider, om ikke piratebay går i den kategorien? 

Vil Security Essentials "kræsje" med Defender eller WIndows brannmur? Bør sistnevnte deaktiveres?

Vil Security Essentials "kræsje" med Defender eller WIndows brannmur? Bør sistnevnte deaktiveres?

Defender bør deaktiveres (det skal gjøres automatisk når du intallerer SE). Windows brannmur må ikke deaktiveres.

Crackede programmer på piratbukta inneholder veldig ofte virus , filmer og musikk går som regel greit :)

edit: For en stund siden da jeg skulle laste ned en cracked versjon av bandicam så var det 8 mulige torrents på bukta, 7 av dem hadde virus 1 av dem var clean. Da går man fort på en smell uten antivirus :ph34r:  Men ofte kan man unngå slikt ved å se på kommentarer og populariteten til torrenten da selvsagt

Endret av DexterMorgan

Annonse

Crackede programmer på piratbukta inneholder veldig ofte virus , filmer og musikk går som regel greit :)

edit: For en stund siden da jeg skulle laste ned en cracked versjon av bandicam så var det 8 mulige torrents på bukta, 7 av dem hadde virus 1 av dem var clean. Da går man fort på en smell uten antivirus :ph34r:  Men ofte kan man unngå slikt ved å se på kommentarer og populariteten til torrenten da selvsagt

Pleier sjekke kommentarer ja. Veldig lurt. :-)

Hvorfor har du byttet profilbilde? Syntes det var hyggelig å se ansiktet til Dex jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...