Gå til innhold

Er ran en hverdagshendelse jeg burde taklet bra?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Et ran på en arbeidsplass er absolutt ikke noen hverdagshendelse. Jeg synes ikke det er rart at du har fått en reaksjon, selv om du ikke var til stede. Det _kunne ha vært_ deg som var på jobb da - det er vel slik du tenker? Du må ikke tenke på at dette er et svakhetstegn. Prøv å rist av deg den negative følelsen du fikk da vedkommende sa til deg at dette bare var en hverdagshendelse. Snakk gjenre med bedriftshelsetjenesten, og ikke tenk mer på at din måte å reagere på skulle være mindreverdig i forhold til andres reaksjoner.

Jeg har ikke vært borti noe liknende. Men har opplevd en drukningsulykke for noen år siden, der et barn druknet. Jeg oppførte meg rolig og rasjonelt mens alt stod på, men ble vanvittig utkjørt etterpå, og fikk komme til en psykatrisk sykepleier på legevakta dagen etter og snakke gjennom det.

En gang vi kolliderte med bilen, fikk jeg mange tanker som "tenk om vi hadde kjørt litt fortere - da hadde trolig beina mine blitt knust (fordi vi traff foran på høyre side)" - eller "tenk om bilen hadde begynt å brenne og vi ikke kunne få ut barna" osv..... Den gangen snakket jeg ikke med noen proffe, men kunne kanksje ha gjort det - selv om alt gikk bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...