Gå til innhold

Jeg betaler ikke kringkastingsavgift

Anbefalte innlegg

Og det gjør jeg med god samvittighet:

http://www.vg.no/rampelys/film/sverige/svt-mener-pippi-er-rasistisk-klipper-om-filmen/a/23305533/

Vanligvis ville jeg sagt se hvor idioter svenskene er, men her er jo NRK like ille så da dropper jeg det denne gangen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401224-jeg-betaler-ikke-kringkastingsavgift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er trikset ditt for å slippe unna?

Antar de bruker mer penger på kartlegging av de som skal betale, utsendelse av giroer og innkreving... enn det som betales inn.

Oja, nei jeg har ikke TV så tittelen er litt misvisende ;D

Men før da jeg hadde TV (som jeg brukte som PC skjerm 99.99% av tiden) så sa jeg bare at jeg hadde gitt bort TVn siden jeg ikke hadde råd til å betale lisensen, og da slapp jeg unna selv om de nok var mistenksomme :)

Tror ikke jeg kan lure meg unna, fordi kabel uansett er inkludert i felleskostnadene her... er litt drøyt da, å betale både kringkastingsavgift _og_ kabel-abbonnement når jeg egentlig bare ville brukt internett...

Mulig jeg misforstår men du kan jo alltids lure deg unna NRK avgiften, med mindre du er redd for at de skal snoke rundt vinduet ditt og se inn og se en TV da  ^_^  De holder jo på slikt ganske latterlig men men.

Uansett så kan jeg ikke skjønne hvorfor folk sponser folk som driver så grov sensur. Hvorfor sensurere de ikke slossescener? Hvorfor viser de drap, krimserier, blablabla men så fort noen bruker et ord som var vanlig og helt uskyldig ment så skal det plutselig sensureres ? Nei slikt sponser ikke jeg, om jeg har TV eller ei.

Mulig jeg misforstår men du kan jo alltids lure deg unna NRK avgiften, med mindre du er redd for at de skal snoke rundt vinduet ditt og se inn og se en TV da  ^_^  De holder jo på slikt ganske latterlig men men.

Uansett så kan jeg ikke skjønne hvorfor folk sponser folk som driver så grov sensur. Hvorfor sensurere de ikke slossescener? Hvorfor viser de drap, krimserier, blablabla men så fort noen bruker et ord som var vanlig og helt uskyldig ment så skal det plutselig sensureres ? Nei slikt sponser ikke jeg, om jeg har TV eller ei.

Hm ja kanskje. Får se.

Ja det der er rart. Det var vel NRK som viste Game of Thrones? Det er rimelig voldelig. Det er mye stygg behandling av kvinner, til dels barn, der. Videre så er de "fargede", de i andre land enn "Westeros", typisk sånn "stammefolk", tenker på folket til Khal Drogo.

Greit nok at "Pippi" er for barn, men syns ikke man bør skjerme barn fra alt mulig. For når de plutselig en dag sitter på nettet og ser hva verden er for første gang, så er de jo ikke forberedt. Foreldrene må heller ta en diskusjon med dem, forklare dem at i gamle dager, så brukte man begreper som "hottentott".

Annonse

Og det gjør jeg med god samvittighet:

http://www.vg.no/rampelys/film/sverige/svt-mener-pippi-er-rasistisk-klipper-om-filmen/a/23305533/

Vanligvis ville jeg sagt se hvor idioter svenskene er, men her er jo NRK like ille så da dropper jeg det denne gangen

Svenskene har alltid vært ekstremt PK, men nå går det kanskje litt over styr? Da er det mer ærlig å la være og sende disse gamle programmene.

Svenskene har alltid vært ekstremt PK, men nå går det kanskje litt over styr? Da er det mer ærlig å la være og sende disse gamle programmene.

Sier du bare fordi du ikke vil unna andre gleden over Pippi Langstrømpe (og hennes far, NegerKongen™) og Saltkråkan...

Sier du bare fordi du ikke vil unna andre gleden over Pippi Langstrømpe (og hennes far, NegerKongen™) og Saltkråkan...

Har Saltkråken også blitt sensurert? For hva?

Ellers er ikke disse seriene for gamle og treige for dagens barn? Jeg mener, Skomakergata som er langt nyere er jo det...

Har Saltkråken også blitt sensurert? For hva?

Ellers er ikke disse seriene for gamle og treige for dagens barn? Jeg mener, Skomakergata som er langt nyere er jo det...

Jeg tror helsefriken roter litt, Saltkråkan er neppe sensurert. :) Mine unger har ikke sett Saltkråkan, bare myst litt på det og synes ikke det er noe særlig - jeg elsker serien! :) Likedan med Skomakergata. :)

Men mange av sangene til Thorbjørn Egner er vel bannlyst?

Det var en liten negergutt som hette Vesle Hoa

Han hadde fjær på hodet sitt og ring på tommeltoa

Han hadde bare bukse på, og buksa den var gjort av strå

Men Hoa likte buksa godt, for han var en ekte hottentott

Han bodde i en negerkrål, for det gjør hottentotter

Der bodde også kongen sjøl og kongens undersåtter

Og kongen han var tykk og blid og hadde ring i nesa si

Det syntes han var veldig flott, for han var en ekte hottentott

[...]

Annonse

«Pondus»-tegner Frode Øverlis «Rutetid»-serie trykkes ikke bare i Norge, men også i den svenske gratisavisa Metro.

Nå raser den svenske artisten Timbuktu mot det han mener er en rasistisk stripe signert Øverli.

Frode Øverli sier i en uttalelse, videreformidlet av agentbyrået hans Strand Comics til Dagbladet, at han er knust av anklagene om rasisme.

729x.jpg

Endret av slabbedask

I Sverige risikerer man å bli kalt fascist av visse intellektuelle bare man er glad i gå gå på ski. Kardemommeby ble dømt nord og ned fordi barna kunne tro at om man trengte en hushjelp var det bare å kidnappe en dame. Sånn er det når man går i protest midt i forestillingen.

Det er visse nyanser som blir borte når svenske intellektuelle er i sving.

«Pondus»-tegner Frode Øverlis «Rutetid»-serie trykkes ikke bare i Norge, men også i den svenske gratisavisa Metro.

Nå raser den svenske artisten Timbuktu mot det han mener er en rasistisk stripe signert Øverli.

Frode Øverli sier i en uttalelse, videreformidlet av agentbyrået hans Strand Comics til Dagbladet, at han er knust av anklagene om rasisme.

729x.jpg

Hehe...

Er han kannibal, eller liker bare noen skikkelige ride-lår?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...