Gå til innhold

Takk


tårnsvale

Anbefalte innlegg

Jeg synes behandlingen du har gitt stakkars Tårnsvale ideelt sett burde vært en sak for politiet.

Du greier ikke å legge denne saken vekk, og det er rimelig grovt at du fortsatt kjører den samme leksa.

Det er ekspertsvaret jeg har reagert på.

Og jeg har forklart grundig og saklig for dol og nhd hvorfor jeg opplevde det som mobbing. Skal jeg anmeldes for å ha følt meg mobbet?

Endret av Circasånn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Det er ekspertsvaret jeg har reagert på.

Og jeg har forklart grundig og saklig for dol og nhd hvorfor jeg opplevde det som mobbing. Skal jeg anmeldes for å ha følt meg mobbet?

Jeg vet ikke hva dette dreier seg om? Men hvis det er et år siden er det vel på tide å legge det bak seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke her, så jeg kan ikke svare på alle innlegg med en gang.

 

Trakasseringen består i gjentatte innlegg som terper på det samme temaet, som angriper tårnsvale som person, som anklager henne for mobbing eller lignende. Jeg kommer ikke til å lete gjennom innlegg for å sitere alt du har sagt, så mye tid har jeg ikke - og i grunnen beviser du jo kun nå hva jeg sa i første svar.

 

Jeg forstår at du er psykisk syk. Da er det i grunnen enda viktigere at du tar til deg de velmente rådene fra frosken, NHD, issomethingwrong og andre - avslutt denne saken på dette forumet nå og la tårnsvale være i fred. Hadde du hatt et nogenlunde fornuftig perspektiv, så hadde du takket henne for det omtenksomme og kloke svaret hun ga deg den gang for lenge siden.

Jeg bor ikke her, så jeg kan ikke svare på alle innlegg med en gang.

 

Trakasseringen består i gjentatte innlegg som terper på det samme temaet, som angriper tårnsvale som person, som anklager henne for mobbing eller lignende. Jeg kommer ikke til å lete gjennom innlegg for å sitere alt du har sagt, så mye tid har jeg ikke - og i grunnen beviser du jo kun nå hva jeg sa i første svar.

 

Jeg forstår at du er psykisk syk. Da er det i grunnen enda viktigere at du tar til deg de velmente rådene fra frosken, NHD, issomethingwrong og andre - avslutt denne saken på dette forumet nå og la tårnsvale være i fred. Hadde du hatt et nogenlunde fornuftig

perspektiv, så hadde du takket henne for det omtenksomme og kloke svaret hun ga deg den gang for lenge siden.

Du kan sikkert finne frem ETT eksempel på påstått trakkasering fra meg :) oppfordrer deg til å finne ett for å underbygge. Kanskje du kan lete i tråden " beklager til de som føler seg berørt"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor takker jeg for meg her. Jeg mente aldri utsette tårnsvale og det har jeg forklart i tråden "beklager til de som føler seg berørt". At noen evnt blir berørt skyldes at nhd og admin aldri har villet gi meg konkret og saklig tilbakemelding på min konkrete og velbegrunnede kritikk. Alt jeg får er påstander og kommandolignende utrop som "vi mener det ikke er mobbing..." "Du er sånn og sånn...." UTEN noen nærmere forklaring. Jeg får aldri noe konkret tilbake her og kommer ikke til å bli møtt med saklighet og respekt for mitt syn og min opplevelse her inne. Mine forklaringer står usvart og er møtt med taushet. Mine dikt poster jeg fritt her inne. Og de er av universell interesse, uten adressat. Dette diktet handler om livet. At de som krenker ofte ikke vet selv de gjør det, og livserkjennelsen i å ikke la seg ramme av det. Derfor er diktet til ALLE. Også meg. Jeg synker ikke så lavt at jeg angriper personer slik det gjøres her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi en mer saklig og konkret begrunnelse xbella? Basert på noe håndfast og konkret satt i en sammenheng større enn bare "du burde..." Ellers er det vanskelig å vite hva du som er bakgrunnen for det du mener. Og forstå hva du tenker. :)

 

Jeg forstår ikke hvorfor du føler for å holde diskusjonen i live. Jeg aner ikke om du er samme person som har kvernet om dette tidligere, isåfall har du byttet nick og det er selvsagt helt ok, det er  egentlig heller ikke så relevant. Legg uansett ballen død.

Jeg kjenner forøvrig diskusjonen svært godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva dette dreier seg om? Men hvis det er et år siden er det vel på tide å legge det bak seg?

Svare på denne og :)

Det har du helt rett i stjernestøv.

Det som skjedde var at ekspertsvaret traff meg da jeg lå nede og rett inn i et åpent sår. Noe som gjorde at jeg fikk veldig sterke reaksjoner på det. Har med barndom og overgrep å gjøre. Jeg forklarer dette grundig, mener det er i tråden "til de som føler seg berørt". ( og andre tråder også)

Derfor det har vært perioder og reaksjoner i bølger, og da pga å bli stukket og få gjenopplevelser av tidligere traumer.

Det forklarer hvertfall hvorfor reaksjonene har vært sterke og gått i rykk og napp.

mobbingen isolert sett har jeg også forklart i tråden jeg nevner. At jeg antar det skyldtes en misforståelse, og at jeg synes man skal vært forsiktig med å trekke en person som hevder seg påført en skade i tvil, og mobbe.

Hvordan jeg hadde reagert på det rent følelsesmessig, uten traumatiseringen/ gjenopplevelse av traumer, vet jeg ikke. Det er gjenopplevelser som har vært fundament for mine reaksjoner her.

Og jeg trener meg opp til å tåle mer motstand hva angår ubegrunnet kritikk og synsinger.

Er jo en ypperlig arena for det her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Svare på denne og :)

Det har du helt rett i stjernestøv.

Det som skjedde var at ekspertsvaret traff meg da jeg lå nede og rett inn i et åpent sår. Noe som gjorde at jeg fikk veldig sterke reaksjoner på det. Har med barndom og overgrep å gjøre. Jeg forklarer dette grundig, mener det er i tråden "til de som føler seg berørt". ( og andre tråder også)

Derfor det har vært perioder og reaksjoner i bølger, og da pga å bli stukket og få gjenopplevelser av tidligere traumer.

Det forklarer hvertfall hvorfor reaksjonene har vært sterke og gått i rykk og napp.

mobbingen isolert sett har jeg også forklart i tråden jeg nevner. At jeg antar det skyldtes en misforståelse, og at jeg synes man skal vært forsiktig med å trekke en person som hevder seg påført en skade i tvil, og mobbe.

Hvordan jeg hadde reagert på det rent følelsesmessig, uten traumatiseringen/ gjenopplevelse av traumer, vet jeg ikke. Det er gjenopplevelser som har vært fundament for mine reaksjoner her.

Og jeg trener meg opp til å tåle mer motstand hva angår ubegrunnet kritikk og synsinger.

Er jo en ypperlig arena for det her ;)

Ekspertsvar er jo bare en person som svarer, det betyr ikke at alle andre mener det samme. Det er bare EN person, håper det ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner seg, ja. Jo jeg har fått støtte her inne også. Så det er langt fra alle som støtter mobbingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg teller bare tre brukere som aktivt har støttet det. Og som det påstås her finner jeg minimalt med bevis for at jeg har "gått til angrep" på disse i særlig grad. Så det skulle være trygt å komme ut av skapet for evnt "alle" andre påståtte "støttere" også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner seg, ja. Jo jeg har fått støtte her inne også. Så det er langt fra alle som støtter mobbingen :)

Du gjentar og gjentar påstanden om mobbing. Jo mer du gjentar dette, jo mer bidrar du til å stille deg selv i et svært dårlig lys. Sett fra mitt perspektiv er du ikke blitt mobbet, men du har fått en god del motforestillinger og også en del kritikk mht måten du bruker dette forumet på. Når du fortsetter å repetere, så marginaliserte du deg selv. Hvis du ønsker å erfare at dette forumet kan være et bra sted å skrive om ting som opptar deg, så blir du nødt til å legge denne gamle episoden bak deg og slutte å repetere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har repetert deg selv mange ganger også. Du er en av de tre som synes ekspertsvaret var så flott, og det er helt greit frosken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har fått kritikk for å ha skrevet om et behandlingssted, og det er greit. Jeg ville forøvrig ikke brukt ordet motforestillinger. Synes proklamasjon passer bedre. Det stemmer at jeg har fått repetrende proklamasjoner på at "dette er ikke mobbing...." "Ekspertsvaret var svært bra..." Hovedsaklig fra de som er nevnt. Motforestilling forbinder jeg med noe mer utdypet og konkret, hådfast enn en ren proklamasjon. Jeg vil heller si jeg har skrevet motforestillinger i feks tråden "beklager til de som føler seg berørt". Jeg tror ikke en proklamasjon egentlig kan defineres som en forestilling. For å ta en demonstrasjon som eksempel: bannerne med slagord er proklamasjon. Talen som utdyper og årsakaforklarer problemstillingen det demonstreres på er forestillingen. Det er vanskelig å komme med motforestillinger på et slagord. De motforestillingene jeg har skrevet til admin og nhd /dol i nevnte tråd har jeg ennå ikke fått svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg teller bare tre brukere som aktivt har støttet det. Og som det påstås her finner jeg minimalt med bevis for at jeg har "gått til angrep" på disse i særlig grad. Så det skulle være trygt å komme ut av skapet for evnt "alle" andre påståtte "støttere" også ;)

 

Dette er enda et eksempel på hva jeg henviser til. Du terper og terper, både på tårnsvale sitt svar og andre som skriver noe til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå gjentar du deg selv også :) terper, slik som jeg.

Jeg har ikke tid til å være her.

Responsen jeg har fått har til nå bestått i kommandolignende utrop og proklamasjoner som har blitt repetert på en slagordlignende måte uten nyanser og utdypning.

Hvis jeg husker rett så er slagordene:

" ekspertsvaret var fantastisk og omsorgsfullt!..."

"Du HAR ikke blitt mobbet, du MISBRUKER ordet mobbing!...,"

Og en del mer diffuse antydninger om min karakter og troverdighet.

Jeg har ikke tid til mer usaklighet og inviterer de som har noe saklig og konkret og søke opp tråden "beklager til de som føler seg berørt" og komme med mer utfyllende innspill der. Synes også evnt diskusjon bør flyttes dit av hensyn til tårnsvale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå gjentar du deg selv også :) terper, slik som jeg.

Jeg har ikke tid til å være her.

Responsen jeg har fått har til nå bestått i kommandolignende utrop og proklamasjoner som har blitt repetert på en slagordlignende måte uten nyanser og utdypning.

Hvis jeg husker rett så er slagordene:

" ekspertsvaret var fantastisk og omsorgsfullt!..."

"Du HAR ikke blitt mobbet, du MISBRUKER ordet mobbing!...,"

Og en del mer diffuse antydninger om min karakter og troverdighet.

Jeg har ikke tid til mer usaklighet og inviterer de som har noe saklig og konkret og søke opp tråden "beklager til de som føler seg berørt" og komme med mer utfyllende innspill der. Synes også evnt diskusjon bør flyttes dit av hensyn til tårnsvale.

En god del av svarene du har fått har vært utdypende. Se for eksempel Froskenes svar rett over her. Hun sier ikke bare "Du er ikke bitt mobbet", men forklarer hvorfor hun mener dette og utdyper med argumenter.

 

Jeg tror ikke du vil få noen beklagelse her, hverken fra den som skrev svaret eller fra NHD/administratorer - men det virker ikke som om du vil gi deg før dette kommer? Mitt råd er også at du prøver å gå videre og legger dette bak deg nå. Det er leit at dette går så innpå deg, men vi er mange som har opplevd fæle ting i livet, og det hjelper dessverre ikke å terpe på det igjen og igjen. Prøv heller å tenke: "Ja, dette hendte meg. Noen var stygge mot meg, slik jeg ser det, men dette klarer jeg å komme over. Jeg er ikke enig, men det trenger ikke å bety at jeg ikke kan gå videre". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frosken skriver er at jeg gjennom å gjenta at jeg har blitt mobbet fremstiller meg selv i et dårlig lys. Ingen nærmere utdyping eller argumenter utover det. Kan du evnt sitere argumentene du sikter til?

Har du lest mitt argument? Rett overfor her.

Jeg har ikke fått noe som kan kalles for forestilling eller motforestilling. Det jeg har fått er proklamasjoner i slagordform. Hvor er motforestillingene?

Endret av Circasånn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt møtt med taushet på mine utdypende forklaringer på min opplevelse. På meg virker det tomt og grunt og også respektløst. Taushet er også en proklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er en annen bruker som heller ikke kan se at jeg har fått noen argumenter. Kopiert fra en annen tråd

Nils Håvard Dahl, psykiater, on 30 Sept 2014 - 15:53, said:

Det er ingen som har mobbet deg på DOL. Det er et sterkt misbruk av ordet mobbing når det misbrukes om motforestillinger og saklig argumentasjon.

Hei!

Nei!

Du tar helt feil!

Jeg leste ikke godt begrunnet argumentasjon i tråden! Jeg så imidlertid et mønster jeg har sett noen ganger før, lette overfladiske, kjappe, flåsete bemerkninger

En del ved dol er faktisk slitsomt overfladisk, og veldig lite istand til å tenke at menneskene som skriver også skriver mer ærlig, mindre ærlig, mer sårbart, mer frustrert, mindre frustrert osv...

Jegbsyns det viser en begrensing som tilsier at nettet, bør fraarådes av en psykiater, det skader mer enn det er til hjelp for de fleste, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...