Gå til innhold

Hvorfor får folk barn?

Anbefalte innlegg

Hvorfor får folk barn når verden åpenbart er i ferd med å gå til helvete? 

Anonymous poster hash: c575b...d10

Spørsmålet har jo mening bare når det gjelder planlagte barn.  For disse tror jeg verdenssituasjonen og biologien er nokså underordnet - de blir til fordi foreldrene ønsker seg dette innholdet i sine egne liv. 

Selv om det er krevende og medfører mye ansvar, gir egne barn et innhold i livet som de aller fleste foreldre ikke ville vært foruten.  Jeg mener absolutt ikke å si at barn er "meningen med livet", det synes jeg nemlig er en ganske teit påstand.  Men når man blir mor eller far blir det veldig synlig at man har en stor betydning for noens liv, og det er ikke alltid en selvfølge i dagens moderne samfunn der mange kjenner på en følelse av tomhet eller meningsløshet i perioder.

"Kids add life" ;)

Fortsetter under...

Vet de f.eks. hvordan det er når den lille kryper opp på fanget ditt og vil ha kos? Når du leser for den lille eller barnet sovner i armene dine? Når det lille barnet kommer til deg med en skadet leke og sier "pappa lime!"

Nei, jeg liker ikke barn.

Småbarnsforeldre er mer lykkelige, men de klager likevel mest. Denne "tidsklemma" er en diagnose de i fellesskap har funnet opp, selv om ingen leger har snakket om den sykdommen.

I tillegg skal de ha masse ekstra stønader - og hvorfor det? Jo, som et bidrag til å faktisk øke den helt ekstremt ville og uforsvarlige befolkningsveksten det er i verden...

Men selv skal ungene spise lavkarbo. Det er sikkert sunt å være forsiktig med karbohydrater, men nå er det faktisk sånn at ikke alle i verden kan spise biff og kyllingfilet hver dag. Noen må nøye seg med pølser laget av MUK (det er ikke bra å kaste mat, så MUK er kjempebra), noen må nøye seg mer erter.

Epic_troll_face_wallpapers_5.png

Annonse

Småbarnsforeldre er mer lykkelige, 

Nei, enslige under 27 er mest lykkelige. Ellers er jeg enig i det du skriver. Verden er overbefolket nok som den er. Det siste vi trenger er flere barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...