Gå til innhold

Vil slutte å røyke

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

God helg til deg også. Jeg har ikke lyst på kols nei. Nå har jeg sluttet i 4 dager og 12 timer og det er en god start og den skal jeg fortsette med. :)

Bra, nå begynner du kanskje å merke det på pusten ? Jeg fikk så dårlig pust de siste dagene før jeg bestemte meg, men det tok bare noen dager før pusten var mye bedre.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

22

• stjernestøv

20

• Lillemus

8

• XbellaX

8

Nicklusheletida

Du og andre som røyker kan få bli med meg på sykehuset og besøke min far som følge av kols.

Tenk deg hvor andpusten du blir når du løper oppover en bakke. Slik er det for min far 24/7 i tillegg til en rekke andre plagsomme symptomer. Han kan ikke gå over stuegolvet før han hiver etter pusten.

Han sier han har vært dum som ikke sluttet å røyke men at han ikke skjønte alvoret.

Ikke for å skremme noen men..

Takk for denne historien. Den gjør jeg mer motivert , men trist med din far.

Jeg har fortsatt ikke tatt på meg plasteret  :D  Plasteret har hjulpet meg bra. Har kjøpt 24-timers plaster av den sterkeste typen og den har roet den verste rastløsheten. Jeg har tenkt å vente med å sette det på til jeg blir helt desperat. Jeg hadde en periode litt tidligere i dag hvor jeg begynte å tenke : Hele resten av livet uten røyk? Er det virkelig verd det ? Men greide å snu tankene og tenker på hvor sunn og frisk jeg er  :D  Dessverre måtte jeg ty til en snus i steden, men nå er eska tom og jeg skal ikke kjøpe ny.

Jeg har både plaster og masse tyggis hvis det blir helt krise. E-sigarett vil jeg ikke begynne med.

Bra, nå begynner du kanskje å merke det på pusten ? Jeg fikk så dårlig pust de siste dagene før jeg bestemte meg, men det tok bare noen dager før pusten var mye bedre.

Jeg er kjempeimponert over dere damer! Stå på - dette klarer dere! :)

Nicklusheletida

Var det ingen av dere som fikk diare? Jeg sliter kraftig med den abstinensdiareen og det hjelper ikke med gode magebakterier.

Jeg har forøvrig utrolig sug etter en sigarett etter middagen jeg også.

Jeg har jo skrevet om mine mageproblemer her inne, men jeg har fått det motsatte problemet jeg nå. Veldig trege mage  :(

Takk for denne historien. Den gjør jeg mer motivert , men trist med din far.

Jeg håper det, at denne historien gjør dere mer motivert, for det er ikke en gang en unik, men vanlig historie.. Det er slik kols er, den utviker seg gradvis over flere år.

Har en først fått kols, er det absolutt ingen vei tilbake. Da går det kun en vei, og den veien kan være grusom og seigpinende.

Ikke alle får kols, min morfar d eks, røkte til bortimot 90 år, og fikk aldri kols. Men man vet aldri hvem som rammes - og det er ikke noe å gamble med.

Lykke til :)

Annonse

Nicklusheletida

Jeg håper det, at denne historien gjør dere mer motivert, for det er ikke en gang en unik, men vanlig historie.. Det er slik kols er, den utviker seg gradvis over flere år.

Har en først fått kols, er det absolutt ingen vei tilbake. Da går det kun en vei, og den veien kan være grusom og seigpinende.

Ikke alle får kols, min morfar d eks, røkte til bortimot 90 år, og fikk aldri kols. Men man vet aldri hvem som rammes - og det er ikke noe å gamble med.

Lykke til :)

Det finnes mange slike historier også. Min morfar begynte da han var 12 år og ble 91 år gammel. Han var frisk han også frem til det siste året. Men hvem vet hvor gammel han kunne ha blitt ? Moren hans ble 95 og legen hans mente han kunne bli 100 om han kuttet røyken ;-)

Uansett, de eller fleste selv om ikke de får kreft tar gradvis livet av seg selv. Med det mener jeg at man blir i dårligere og dårligere form. Det er ikke så lett å forstå dette når en røyker som ung og frisk og røyken ikke har satt sine spor enda.

Faren min døde av KOLS da han var 84 år. Og han døde rullende på en røyk i godstolen sin. Jeg fikk sjokk for bortsett fra KOLS så feilte han ingen ting. Men han hostet skikkelig og kunne knapt bevege seg. Men helt til da trodde jeg at folk med KOLS døde på sykehuset mens de ble sakte kvalt. Dessuten døde fetteren min av lungekreft da han var 61 år og tanta mi av astbestiose som også går på lungene.

Så tanken har streifet meg før at jeg burde slutte.

Nicklusheletida

Faren min døde av KOLS da han var 84 år. Og han døde rullende på en røyk i godstolen sin. Jeg fikk sjokk for bortsett fra KOLS så feilte han ingen ting. Men han hostet skikkelig og kunne knapt bevege seg. Men helt til da trodde jeg at folk med KOLS døde på sykehuset mens de ble sakte kvalt. Dessuten døde fetteren min av lungekreft da han var 61 år og tanta mi av astbestiose som også går på lungene.

Så tanken har streifet meg før at jeg burde slutte.

Hold på den tanken. På søndag er det 4 uker siden jeg sluttet. Vi kan kan oppdatere hverandre  la oss si om 1 uke ? 

Nicklusheletida

God ide :D. Når vi har vært så "dumme" og fortelle det her så er det enda mer pinlig å sprekke ;)

Akkurat kommet inn etter en halvtimes løpetur. Kjenner glorien vokser :rolleyes:

Jeg er ikke så redd for å dumme meg ut ovenfor dolerne. Jeg tenker mest på kjæresten og ungene, men først og fremst på meg selv. Jeg tror det blir lekende lett denne gangen. Jeg vil ikke en gang ha økonomi til å røyke, så jeg har intet valg jeg  :)

Lykke til du også :-)

Bare slutt, det er ingen som tvinger deg til å røyke.

Hvis det er vanskelig å la vær, så begynn med en aktivitet som gjør røyking umulig, feks dykking.

Hei!

Jeg drev med dykking, visste ikke at du tenker på dykking, dykker du?

Jeg sluttet...min mann har skrekk for dypet:-(

Jeg tenker noen ganger på å oppta dykkingen, men er så mye rundt...

Jeg misliker skravling og hysteri

• 2 uker senere...

Annonse

Da har det visst gått en uke. Håper det går bra med deg ? Går bra her, men ikke kuttet hjelpemidlene.

Det går helt fint.  Har snust en snus i dag og fant fram de små snusposene jeg har.  Jeg hadde fårikållag her i går med både øl og akevit og flere som røkte, men det gikk greit.  Jeg har sluttet mange ganger før, men denne gangen er det lettere enn noen av de andre gangene.  Har ikke oversteget dosen på tre snus en eneste dag  :P

Det er uansett bedre med hjelpemidlene enn sigarettene så lenge vi ikke overdriver bruken  :ph34r:

Nicklusheletida

Det går helt fint.  Har snust en snus i dag og fant fram de små snusposene jeg har.  Jeg hadde fårikållag her i går med både øl og akevit og flere som røkte, men det gikk greit.  Jeg har sluttet mange ganger før, men denne gangen er det lettere enn noen av de andre gangene.  Har ikke oversteget dosen på tre snus en eneste dag  :P

Det er uansett bedre med hjelpemidlene enn sigarettene så lenge vi ikke overdriver bruken  :ph34r:

Flinke vi er :-) Nå har jeg ikke mer plaster og ikke mer snus, så nå har jeg kun tyggis igjen. Har planer om ikke å kjøpe mer heller. Vil spare penger, så er spent på hvordan dagene fremover blir.

Flinke vi er :-) Nå har jeg ikke mer plaster og ikke mer snus, så nå har jeg kun tyggis igjen. Har planer om ikke å kjøpe mer heller. Vil spare penger, så er spent på hvordan dagene fremover blir.

Jeg heier på dere! :)

Endret av Lillemus

Jeg heier på dere! :)

Takk skal du ha :D

Jeg skjønner at du er spent og jeg skjønner at du er lenger fram i løypa enn meg for jeg ikke moden til ha slutte med all nikotin for øyeblikket. Men lykke til med den fæle tyggisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...